Gå til innhold

Reparasjon av Dell Inspiron skjerm


Gjest Slettet-qnlkWCpa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qnlkWCpa

Skjermen på min Dell Inspiron 510m er nesten heilt svart. Det er tydelig at backlight er i uorden. Garantitida er ute og Dell skal ha ein liten formue for å fikse det. Eg leitar etter nokon kan fikse dette i Oslo området. Gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermen på min Dell Inspiron 510m er nesten heilt svart. Det er tydelig at backlight er i uorden. Garantitida er ute og Dell skal ha ein liten formue for å fikse det. Eg leitar etter nokon kan fikse dette i Oslo området. Gode tips?

5630361[/snapback]

 

Hvor gammel er PC'en? Reklamasjonstiden på bærbare PC'er er 5 år, så dersom du ikke har misbrukt PC'en har du krav på gratis utbedring av feilen, uavhengig av hvilken garanti du fikk med PC'en

 

Olav

Lenke til kommentar
Det kan jo hende det er et bedriftskjøp olav ...

 

Uansett, denne skal gå greit å bytte selv dersom du kan få tak i lampa. - Aner ikke hva som sitter i denne, men regner med at Infocare kan hjelpe deg uansett. - Det er jo en enkel jobb å bytte denne...

5630451[/snapback]

 

Selvsagt mulig det. Det er også mulig han har kjøpt den brukt, handlet den fra utlandet, stjålet den :ohmy: etc, men tok utgangspunkt i det som gjelder for 99% av slike postinger her på forumet, nemlig forbrukerkjøp.

 

Men det er riktig at det stiller seg annerledes dersom det gjelder bedriftskjøp, så da er det jo greit å vite at det ikke er veldig vanskelig å bytte dette selv :thumbup:

 

Olav

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qnlkWCpa
Skjermen på min Dell Inspiron 510m er nesten heilt svart. Det er tydelig at backlight er i uorden. Garantitida er ute og Dell skal ha ein liten formue for å fikse det. Eg leitar etter nokon kan fikse dette i Oslo området. Gode tips?

5630361[/snapback]

 

Hvor gammel er PC'en? Reklamasjonstiden på bærbare PC'er er 5 år, så dersom du ikke har misbrukt PC'en har du krav på gratis utbedring av feilen, uavhengig av hvilken garanti du fikk med PC'en

 

Olav

5630409[/snapback]

 

PC'en er 14mnd og den er ikkje misbrukt (så langt eg veit...). Og det er snakk om privat forbrukarkjøp. Korleis går eg fram for å få gjennom gratis utbetring av feilen? (5år reklamasjonstid)

Kan sikkert skaffe reservedelane, men er er ikkje veldig datakyndig og reserverar meg mot å åpne PC'en for å skru og mekke.

(Takk for svar)

Endret av Slettet-qnlkWCpa
Lenke til kommentar
PC'en er 14mnd og den er ikkje misbrukt (så langt eg veit...). Og det er snakk om privat forbrukarkjøp. Korleis går eg fram for å få gjennom gratis utbetring av feilen? (5år reklamasjonstid)

Kan sikkert skaffe reservedelane, men er er ikkje veldig datakyndig og reserverar meg mot å åpne PC'en for å skru og mekke.

(Takk for svar)

5630860[/snapback]

 

 

Det er stor forvirring blant forbrukere når det gjelder garanti og reklamasjon. Har laget en post om emnet her.

 

Du gjør egentlig akkurat det samme som du ville gjort når det gjelder garantisaker. Ta kontakt med Dell og si at du har en PC som er defekt og at du mener dette er en reklamasjonssak, da PC'en er bare 14 mnd og du ikke kan se at du har skyld i feilen.

 

Skulle det oppstå problemer på veien, så får du evt spørre senere, men du finner mye info på forbrukerrådets sider (link finner du i den nevnte posten).

 

Lykke til!

 

Olav

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qnlkWCpa
Inerressant sak.

 

Fint om du kan holde oss oppdatert hvordan dette går  :yes:

 

Kan ikke se noen grunn til at dette ikke skal dekkes av reklamasjonsretten.

5631416[/snapback]

 

Tusen takk for nyttige svar! Eg skal halde Dykk oppdaterte.

Lenke til kommentar

Det samme hendte meg igår!

Jeg ringte til Dell og sa i fra om at skjermen min var død (backlight)

De sendte prisoverslag på rundt 5000.

Senere på dagen ble jeg gjort oppmerksom på kjøpsloven og søkte litt på dette, fant dette emnet. Dette gjorde at jeg idag ringte til Dell igjen og gjorde det klart at jeg ville benytte meg av kjøpsloven! Dermed fikk jeg vite at en av Dells service-partnere vil kontakte meg i morgen, hente pcen, reparere den og kjøre den tilbake helt kostnadsfritt :)

Lenke til kommentar
Det samme hendte meg igår!

Jeg ringte til Dell og sa i fra om at skjermen min var død (backlight)

De sendte prisoverslag på rundt 5000.

Senere på dagen ble jeg gjort oppmerksom på kjøpsloven og søkte litt på dette, fant dette emnet. Dette gjorde at jeg idag ringte til Dell igjen og gjorde det klart at jeg ville benytte meg av kjøpsloven! Dermed fikk jeg vite at en av Dells service-partnere vil kontakte meg i morgen, hente pcen, reparere den og kjøre den tilbake helt kostnadsfritt :)

5640846[/snapback]

 

Trist at det må være slik, tenk på alle som godtar, og tar denne kostnaden selv :no:

Lenke til kommentar
Det samme hendte meg igår!

Jeg ringte til Dell og sa i fra om at skjermen min var død (backlight)

De sendte prisoverslag på rundt 5000.

Senere på dagen ble jeg gjort oppmerksom på kjøpsloven og søkte litt på dette, fant dette emnet. Dette gjorde at jeg idag ringte til Dell igjen og gjorde det klart at jeg ville benytte meg av kjøpsloven! Dermed fikk jeg vite at en av Dells service-partnere vil kontakte meg i morgen, hente pcen, reparere den og kjøre den tilbake helt kostnadsfritt :)

5640846[/snapback]

Hvilken maskin var dette og gammel var den?

 

Har en Inspiron 1100 som bråker ute av det villeste, har egentlig gjort det siden starten. Fikk så vite for ei lite stund siden om at dett har vært et problem på denne maskinen, noen vei å komme her? Maskinen er litt over 2år gammel.

Lenke til kommentar
Det samme hendte meg igår!

Jeg ringte til Dell og sa i fra om at skjermen min var død (backlight)

De sendte prisoverslag på rundt 5000.

Senere på dagen ble jeg gjort oppmerksom på kjøpsloven og søkte litt på dette, fant dette emnet. Dette gjorde at jeg idag ringte til Dell igjen og gjorde det klart at jeg ville benytte meg av kjøpsloven! Dermed fikk jeg vite at en av Dells service-partnere vil kontakte meg i morgen, hente pcen, reparere den og kjøre den tilbake helt kostnadsfritt :)

5640846[/snapback]

Hvilken maskin var dette og gammel var den?

 

Har en Inspiron 1100 som bråker ute av det villeste, har egentlig gjort det siden starten. Fikk så vite for ei lite stund siden om at dett har vært et problem på denne maskinen, noen vei å komme her? Maskinen er litt over 2år gammel.

5642050[/snapback]

 

Min er en Latitude D505, 1 og ett halvt år gammel med utgått garanti

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-qnlkWCpa
Inerressant sak.

 

Fint om du kan holde oss oppdatert hvordan dette går  :yes:

 

Kan ikke se noen grunn til at dette ikke skal dekkes av reklamasjonsretten.

5631416[/snapback]

 

Etter veldig gode tips frå dette forumet sendt eg e-post til Dell med spørsmål om reklamasjonstida. Eg fekk fort svar:

"Du kan selvsagt reklamere på denne iht forbrukerkjøpsloven. Vennligst fyll ut skjemaet under:"

Eg fylte ut skjema og to dagar seinare kom Posten og henta PC'en. Etter nye fem dagar ringte Posten på døra att med lapptoppen i perfekt stand. For ein service! Ein må berre huske å be om at ein vil bruke reklamasjonsretten, om du ikkje varslar kan det koste deg eit par skjorter.

 

Nok ein gong, tusen takk for gode tips!

Lenke til kommentar

Så bra da, må kanskje få ringt dell jeg og klaga på dama sin laptop. Uler jo værre en katta til naboen. Dessuten virker det som det er noe ram problemer, får plutselig blåskjerm iblant, har prøvd ørten forskjellige windows v. problem dukker opp stadig. hvor fikk du tak i sånt et reklamasjons skjema?

Lenke til kommentar
Etter veldig gode tips frå dette forumet sendt eg e-post til Dell med spørsmål om reklamasjonstida. Eg fekk fort svar:

"Du kan selvsagt reklamere på denne iht forbrukerkjøpsloven. Vennligst fyll ut skjemaet under:"

Eg fylte ut skjema og to dagar seinare kom Posten og henta PC'en. Etter nye fem dagar ringte Posten på døra att med lapptoppen i perfekt stand. For ein service! Ein må berre huske å be om at ein vil bruke reklamasjonsretten, om du ikkje varslar kan det koste deg eit par skjorter.

 

Nok ein gong, tusen takk for gode tips!

5690312[/snapback]

 

Kjempegreier! En historie som gav meg tilbake troen på menneskeheten :thumbup:

 

Olav

Lenke til kommentar
Inerressant sak.

 

Fint om du kan holde oss oppdatert hvordan dette går  :yes:

 

Kan ikke se noen grunn til at dette ikke skal dekkes av reklamasjonsretten.

5631416[/snapback]

 

Etter veldig gode tips frå dette forumet sendt eg e-post til Dell med spørsmål om reklamasjonstida. Eg fekk fort svar:

"Du kan selvsagt reklamere på denne iht forbrukerkjøpsloven. Vennligst fyll ut skjemaet under:"

Eg fylte ut skjema og to dagar seinare kom Posten og henta PC'en. Etter nye fem dagar ringte Posten på døra att med lapptoppen i perfekt stand. For ein service! Ein må berre huske å be om at ein vil bruke reklamasjonsretten, om du ikkje varslar kan det koste deg eit par skjorter.

 

Nok ein gong, tusen takk for gode tips!

5690312[/snapback]

 

 

Meget bra!!

Dene posten burde vært "Sticky" til hjelp for andre som har problemer med utstyr som er utgått på garanti. :thumbup:

Moderatorer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qnlkWCpa
Inerressant sak.

 

Fint om du kan holde oss oppdatert hvordan dette går  :yes:

 

Kan ikke se noen grunn til at dette ikke skal dekkes av reklamasjonsretten.

5631416[/snapback]

 

Etter veldig gode tips frå dette forumet sendt eg e-post til Dell med spørsmål om reklamasjonstida. Eg fekk fort svar:

"Du kan selvsagt reklamere på denne iht forbrukerkjøpsloven. Vennligst fyll ut skjemaet under:"

Eg fylte ut skjema og to dagar seinare kom Posten og henta PC'en. Etter nye fem dagar ringte Posten på døra att med lapptoppen i perfekt stand. For ein service! Ein må berre huske å be om at ein vil bruke reklamasjonsretten, om du ikkje varslar kan det koste deg eit par skjorter.

 

Nok ein gong, tusen takk for gode tips!

5690312[/snapback]

 

 

Det er ikkje til å tru.... ein par dagar etter at lapptoppen kom attende frå Dell gjekk skjermen på PC'en min i svart (Dimension 4500). Mykje uflaks på meg i desse dagar. Spørsmålet er enkelt: 5års reklamasjonsrett på denne skjermen også?

Lenke til kommentar
Det er ikkje til å tru.... ein par dagar etter at lapptoppen kom attende frå Dell gjekk skjermen på PC'en min i svart (Dimension 4500). Mykje uflaks på meg i desse dagar. Spørsmålet er enkelt: 5års reklamasjonsrett på denne skjermen også?

5705992[/snapback]

 

Hehe...jaja... Det er 5 års reklamasjon der og ja.

 

Olav

Lenke til kommentar
Inerressant sak.

 

Fint om du kan holde oss oppdatert hvordan dette går  :yes:

 

Kan ikke se noen grunn til at dette ikke skal dekkes av reklamasjonsretten.

5631416[/snapback]

 

Etter veldig gode tips frå dette forumet sendt eg e-post til Dell med spørsmål om reklamasjonstida. Eg fekk fort svar:

"Du kan selvsagt reklamere på denne iht forbrukerkjøpsloven. Vennligst fyll ut skjemaet under:"

Eg fylte ut skjema og to dagar seinare kom Posten og henta PC'en. Etter nye fem dagar ringte Posten på døra att med lapptoppen i perfekt stand. For ein service! Ein må berre huske å be om at ein vil bruke reklamasjonsretten, om du ikkje varslar kan det koste deg eit par skjorter.

 

Nok ein gong, tusen takk for gode tips!

5690312[/snapback]

 

 

Det er ikkje til å tru.... ein par dagar etter at lapptoppen kom attende frå Dell gjekk skjermen på PC'en min i svart (Dimension 4500). Mykje uflaks på meg i desse dagar. Spørsmålet er enkelt: 5års reklamasjonsrett på denne skjermen også?

5705992[/snapback]

du har garanti på arbeidet som ble gjort, altså når de skiftet skjermen din første gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...