Gå til innhold

Skjermkort- optimal oppgradering


peffi

Anbefalte innlegg

Er ikke så dreven i faget og spør derfor dere som er det. Jeg må kjøpe meg nytt skjermkort. PC'en vil ikke starte spill ordentlig (MoH Paciffic Assault), kaster ut spill og rebooter med feilmeldinger om Graphics Processor etc. Saken er imidlertid den at jeg ikke gidder bruke mer penger enn nødvendig. PC'en min er 3 år gammel og det er vel derfor ikke nødvendig å kline til med det nyeste skjermkortet. Resten av innmaten i PC'en henger vel ikke med de nyeste kortene, så det blir penger ut vinduet; skjønner :yes:

 

Jeg har:

Fujitsu Siemens Scaleo 600

P4 2,53 mhz

768 Mb Ram

ATI 9600 XT AGP

Oppdatert XP home ed

 

Vil ikke kjøpe ny PC før Vista kommer.

 

Noen gode ideer? Tror kanskje tusenlappen eller så er det som blir grensen, eller hva sier dere... :hmm:

 

Takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for X800GTO. Har skaffet den selv (Saphire X800GTO ultimate ed.) og den klokker noe synsykt. Min kjører 400GPU og 490RAm og jeg har klart å få den opp i 584 GPU og 584 RAM.

 

Har kansje litt mindre stasj enn 6600GT (ikke SM3.0 støtte), men den er verdt hver eneste krone.

 

Som en liten pekepine:

 

Får 5000 i 3DMark 2005 på 1280x1024, og med 6600GT får de fleste mellom 4000 og 4500 på 1024x768.

 

Kjører BF2 helt glatt med det meste på HIGH og 4xAA + 2xAF.

 

Staljin

Lenke til kommentar

He, he, det finns jo x800GTOmed 256MB i AGP utgaven og, men den koster 1800.

Har man en 300PSU, da er X800GTO veien å gå siden den ikke krever noe ekstra strøm, så slipper man å oppgradere PSU i tilleg til GK.

 

Om den klokker like bra som min X800GTO, tør ikke jeg si. Hos meg er det i hvertfall R480.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...