Gå til innhold

TES: Morrowind lever fortsatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har eit spørsmål. (Eg er ikkje nybegynner i spelet, forresten.)

Kva er forholdet mellom Thieves Guild og Fighters Guild? Eg veit at nokon av sluttoppdraga er å gjere kål på sjefane i motsatt guild. Korleis vil dette evt. påverke din status i den guilden som gjer "ugjerninga"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg husker hadde det ingenting å si. Det betyr bare at du ikke kan bli guildmaster i begge guilds. Du beholder rankingen din selv om du dreper guildmaster i en av de, fordi de andre ikke vet det var du som gjorde det.

Skrevet
Såvidt jeg husker hadde det ingenting å si. Det betyr bare at du ikke kan bli guildmaster i begge guilds. Du beholder rankingen din selv om du dreper guildmaster i en av de, fordi de andre ikke vet det var du som gjorde det.

5655265[/snapback]

Jeg klarte fint å komme meg til topps i alle guildene. Det har bare å gjøre med rekkefølgen du gjør det i. Jeg ante det ikke dengang, jeg var nok bare heldig. :p

Skrevet

5655265[/snapback]

Jeg klarte fint å komme meg til topps i alle guildene. Det har bare å gjøre med rekkefølgen du gjør det i. Jeg ante det ikke dengang, jeg var nok bare heldig. :p

5655648[/snapback]

Jeg klarte også og bli guildmaster i begge...man må bare gjøre alle uten siste quest i fighter og så gjøre thiefs guild helt til de ikke er viktige lenger de thiefs guild bossene.... slik jeg husker det...

Skrevet
Da starter jeg med Morrowind om 10 min, skal bli morsomt å se hvordan det er:)

5659470[/snapback]

Husk å lese nybegynnerguiden, det kan være lurt! :)

Skrevet (endret)
Da starter jeg med Morrowind om 10 min, skal bli morsomt å se hvordan det er:)

5659470[/snapback]

Husk å lese nybegynnerguiden, det kan være lurt! :)

5659512[/snapback]

Det har jeg allerede gjort.. :D

Veldig fin guide! :)

Endret av Bertelsen
Skrevet (endret)

Forresten, kan nokon forklare ein gong for alle korleis Tribunal og Bloodmoon blir fletta inn i den originale settingen?

PS. Eg meinar ikkje historia altså, berre korleis det teknisk blir implementert.

Endret av huf
Skrevet
Forresten, kan nokon forklare ein gong for alle korleis Tribunal og Bloodmoon blir fletta inn i den originale settingen?

PS. Eg meinar ikkje historia altså, berre korleis det teknisk blir implementert.

5660601[/snapback]

Tribunal legger til et område utenfor kartet som du kan teleportere deg til. Bloodmoon legger til en øy i nordvest som du kan ta båt til. Begge historiene er helt separate fra hverandre og fra mainquesten i Morrowind, så det du gjør i en av dem har ingen innflytelse på de andre. Du kan spille dem i praktisk talt hvilken rekkefølge du vil, gjerne alle samtidig, men det er anbefalt å spille dem i riktig rekkefølge (Morrowind --> Tribunal --> Bloodmoon).

Skrevet

Vel visse spill er så vanskelige uten cheats at det er morsommere med dem. Sitter å kjeder meg igjennom Spellforce: Breath of Winter nå. Enten er det jeg som suger no veldig eller så er dette spillet alt for vanskelig. Jeg rekker ikke å bygge en bygning før jeg blir angript av tropper mangeganger så store som jeg har greid å laget. Så jeg tok på Godmode på heroen og resource chests. selv med det så er dette spillet vanskelig. på de stedene jeg har bare heroen skjønner jeg ikke hvordan det er mulig uten godmode. Jeg er healer og tar nada damage og fiendene er mange. Jeg vil si cheats kan være en ting så spill blir mer morro på visse spill.

Skrevet
Kossen kan eg tjene penger?

5664740[/snapback]

Gjør oppdrag, selg loot du plukker opp, etc. En stor pengekilde er å bli god i alchemy, så bare plukker du litt blomster og lager kraftige potions av disse. Disse kan du selge dyrt!

Skrevet

ok.

Eg har nå begynt på ny på spillet og lurer på ka eg skall gjøre.

Eg har komt til der eg kan Save for første gang, eg har altså netopp får Dageren og komt meg ut liksom.

Ka skall eg gjøre?

Skrevet
ok. 

Eg har nå begynt på ny på spillet og lurer på ka eg skall gjøre.

Eg har komt til der eg kan Save for første gang, eg har altså netopp får Dageren og komt meg ut liksom.

Ka skall eg gjøre?

5665447[/snapback]

Trykk på "J" (default) for å få opp journalen. Der bør det stå noe slikt som at du skal til Balmora for å finne Caius Cosades. Hvis du snakker med folka i startbyen, anbefaler de deg å ta Silt Strideren. Det er den gigantiske billen på laaange ben rett utenfor byen. Det koster under 10 gullpenger å ta den hvis jeg ikke husker helt feil, så jeg anbefaler det. Hvis du vil utforske kan du godt ta det til fots, men dette tar faktisk litt lang tid. Følg skiltene til Balmora hele veien (eller først til Pelagiad, deretter til Balmora), men pass på fiender.

Du høres litt fersk ut, så som sagt, jeg anbefaler Silt Strideren. Når du har kommet deg til Balmora, snakk med folk der for å få mer nøyaktige veiledninger.

Skrevet

Bare les hva folk sier til deg, så vet du hva du skal gjøre. Du har etter det jeg forstår snakket med alle folkene i begynnelsen og kommer deg ut i friheten, så da regner jeg med at du allerede har fått beskjed om å finne Caius Cosades.

For å ta Silt Strideren snakker du med mannen som står helt øverst på trappen opp mot den. En Silt Strider er forøvrig det gigantiske insektet som står i byen.

Enkelt og greit det beste tipset jeg kan gi deg: Les hva folk sier! :thumbup:

Skrevet
ja eg er fersk :p

må eg snakke med en mann for og ta denne Silt Strideren du snakker om?

5665755[/snapback]

Kom deg inn i et guild eller 2 mages guild og fighters guild er to veldig vanlige og hjelpsomme guild.... der kan du få quests og items som gjør deg sterkere...du skjønner raskere spillet og du blir sterkere ettersom du går opp i level...

Fighters guild og mages guild kan finnes i balmora etter at du har tatt silt stridern dit... de ligger vegg i vegg nesten midt i byen....bare hold "siktet" på dørene så står det navn på hvert enkelt hus....og til hvem....

men som sagt husk og lese hva folk sier til deg....da gir spillet mer mening og blir morsommere og det blir lettere og gjøre det som trengs....

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...