Gå til innhold

Tanker rundt patchen, på godt og vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis ting skal være nesten slik de er nå i den neste patchen, synes jeg det hadde vært en god idè å la chopperene få tilbake samme rekkevidde på TVG-missilene.

5658168[/snapback]

enig. TVG er/var jo en av de vanligste måtene å ta ut AA stillinger på. gjør det ca rettferdig (la AA LOCK-ON distance og TVG range være lik... ;) )

5658178[/snapback]

Den er jo nærmere lik nå. Tidligere hadde TVG mye lengre range enn AA, noe som selvsagt ikke var særlig bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shock paddels er jo helt mongo nå!

Spilte på banen mashtuur city i dag, 5 av mine teammates døde samtidig av en AT rakett. Jeg var rett rundt hjørnet og tenkte "Oh! Mange å revive!"

Dro frem shockpaddels og begynte å revive, men hva skjer? Shockpaddelene er helt mongo og vil ikke virke, de bare "reloader" hele tiden. Det endte med at jeg fikk revivet 2 stykker før likene forsvant :hrm:

Greier ikke å vente til patch 1.21 kommer!

Skrevet (endret)
Ta en titt innom patch-forumet til EA:

http://forum.eagames.co.uk/viewforum.php?f...8a895decda1eeba

Er ikke mange folk som er fornøyde der. De har forøvrig laget patchforumet slik at kun regga brukere kan se det, slik virker ikke de andre forumene. EA, prøver dere å legge skjul på all shiten deres?

5642119[/snapback]

Hei,

Helt enig med Vice :thumbup:

Det forum er jo fyllt med heli-whinnede statshorer, der totalt ruinerer teamplay'et i dette geniale spill.

BTW: Mitt største ønske til neste gameplay upgradepatch, vil være at der sku være en tidsforsinkelse på f.eks et minutt eller mere ved 'spawning' på sin Squad-leader (eller kanske helt fjerne den mulighet).

Alt for mange der slenger sig på en Squad (og av igen), bare for at komme nermere en kampzone eller et Flag (og en heli-pad).

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Skrevet

som tidligere nevnt er jeg lei av at en blir tvunget til å kjøpe SF (og kanskje kommende også ? ) bare på grunn av at de nye våpene er overlegne de "gamle".. Dette gjelder også (også tidligere nevnt) den nye sniperen med patchen, og bf2S er tydligvis enig :

"

Details

The L96A1 is apt to become the most beloved sniper rifle in the assortment. While EA/DICE tries to sell their expansions as balanced with the original game, this gun is clearly a cut above the rest. Take together the best of the M24 and M95 and you’ll end up with the L96A1. It has the same firepower as the M24 and M95, these rifles will reduce the health with 95% of a full health soldier in a single shot. On top of that, the L96A1 is together with the M24 the most accurate weapon in the game. But it overpowers the M24 because of its load time which is equal to the M95.

"

Skrevet

Spilte på banen mashtuur city i dag, 5 av mine teammates døde samtidig av en AT rakett. Jeg var rett rundt hjørnet og tenkte "Oh! Mange å revive!"

Dro frem shockpaddels og begynte å revive, men hva skjer? Shockpaddelene er helt mongo og vil ikke virke, de bare "reloader" hele tiden. Det endte med at jeg fikk revivet 2 stykker før likene forsvant  :hrm:

5663658[/snapback]

Folk som blir skutt med AT rakett kan ikke gjenopplives.

Skrevet

Dro frem shockpaddels og begynte å revive, men hva skjer? Shockpaddelene er helt mongo og vil ikke virke, de bare "reloader" hele tiden. Det endte med at jeg fikk revivet 2 stykker før likene forsvant  :hrm:

5663658[/snapback]

5663990[/snapback]

Hmmm, da må det ha vært en som skjøt de med GL da... :hmm:

Det kom ihvertfall en ting med røyk etter seg (Slik som når du skyter en AT rakett eller med GL)

Skrevet

5663658[/snapback]

5663990[/snapback]

Hmmm, da må det ha vært en som skjøt de med GL da... :hmm:

Det kom ihvertfall en ting med røyk etter seg (Slik som når du skyter en AT rakett eller med GL)

5664161[/snapback]

"må" ha vært GL. å klare å drepe en klynge med 5 stk med en AT rakett er Særdeles godt gjort! (sier ikke at det er umulig, men det krever endel flaks (som i at folka nærmest må ha stått/ligget oppå hverandre)

Skrevet
som tidligere nevnt er jeg lei av at en blir  tvunget til å kjøpe SF (og kanskje kommende også ? ) bare på grunn av at de nye våpene er overlegne de "gamle"..

5663976[/snapback]

Mhm, det er forbaska teit. Profitt er alt som står i hodet på de, men det funker og. Jeg kjøpte SF for å få guns i vanilla. (kjøpte det ikke med en gang iallefall da)

Mitt største ønske til neste gameplay upgradepatch, vil være at der sku være en tidsforsinkelse på f.eks et minutt eller mere ved 'spawning' på sin Squad-leader (eller kanske helt fjerne den mulighet).

Alt for mange der slenger sig på en Squad (og av igen), bare for at komme nermere en kampzone eller et Flag (og en heli-pad).

Er du morsom? Tenker du KUN public-play experience? SL spawning er viktig både public og clankamper. Det gir spillet litt mer fart og spenning da det ikke er femten biler ved hvert spawnpoint. Å løpe / gå store distanser i BF2 tar timesvis.

Mitt største problem ang AA er at AA treffer selvom flares er launched. Det skal den så absolutt ikke gjøre. Fly bør også ha flares som reloader kjappere. Evt bør alle luftenheter ha 4-6 flares som kan droppes når som helst og som må reloades på en heliplattform eller flystripe akkurat slik som med missiler o.l.

Skrevet
Mitt største problem ang AA er at AA treffer selvom flares er launched. Det skal den så absolutt ikke gjøre. Fly bør også ha flares som reloader kjappere. Evt bør alle luftenheter ha 4-6 flares som kan droppes når som helst og som må reloades på en heliplattform eller flystripe akkurat slik som med missiler o.l.

5664552[/snapback]

:yes: 8-10 flares som hadde en ca 50% sannsynlighet for å klare å avlede en rakett.

Da kan du spamme ettpar eller 3 for å være rimelig sikker på å komme deg unna, samtidig som det begrenser deg til å måtte returnere til basen for ikke å bli helt sårbar.

en ting som er blitt bedre, iallefall virker det slik, er stryingen på TVG...nå kommer det ett lite kryss som viser hvor den sikter. Det hjelper iallefall meg MYE.

Skrevet

Jeg føler stinger ble litt vell god etter patchen? Før kunne jeg bare drømme om å treffe fly, nå går det som en drøm. Alt som er i luften er lett å ta ned nå, spesielt hvis det er folk i begge stingerene som er på dragon valley ca midt på mappet, tipper mange fly piloter hater akkurat de 2 stingerene.

Skrevet
Er du morsom? Tenker du KUN public-play experience? SL spawning er viktig både public og clankamper. Det gir spillet litt mer fart og spenning da det ikke er femten biler ved hvert spawnpoint. Å løpe / gå store distanser i BF2 tar timesvis.

5664552[/snapback]

Det han sikkert snakker om er såkalt "leave-joining" Dvs. med engang squadleader dør så forlater han squaden slik at en som er i live blir squadleader og forrige squdleader kan dermed spawne på nytt på akkurat samme sted. På denne måten blir aldri en squd tatt ut før hver eneste mann i squaden er død. Dersom én overlever vil han bli squadleader og hele resten av squaden kan spawne på han igjen. Tror neppe det var ment at squadleader funksjonen skulle fungere slik.

Skjønner ikke hvor for de ikke fikser det slik at man ikke kan joine en squad når man er død. Dersom man kun kunne joine squader så lenge man var i live ville dette problemet vært løst.

Skrevet

Har tittet litt på diskusjonen frem og tilbake her, og må få si følgende:

Jeg er stort sett infanterist eller tankskjører - og jeg har alltid mislikt den svinske flygingen med choppere i BF2. MEN - uansett er jeg stort sett enig med Teddy her. Det blir fort mye whining over choppera slik de var før - for da var de overpowered.

Sånn jeg ser det p.t. så er IGLA'en svært bra i dag - men den er fremdeles for buggy. Jeg har skutt ned en del choppere hele tiden i BF2, og man trenger stort sett 2 skudd. Enig med den her som sier at choppera kunne hatt flares som man kunne bruke når det var behov - men at disse måtte fylles opp på flightdecket.

Skal man se "litt realistisk" på det så tåler ikke choppere mer enn 2 stingers i vanlig life heller.

Jeg også synes at det er dritskøy å skyte ned choppere med FAV o.l., men det kunne godt vært slik at vi trengte noen flere skudd enn det man trenger idag. Greit - i real life tåler ikke et chopper vanvittig mye mitraljøseild før det må ned uansett - men å ta det ned med 10-15 skudd blir altfor lett - blir nesten ikke morsomt engang. La oss måtte bruke en runde eller to til så blir det bra.

Jeg har litt over 80.000 poeng, og har sett tendensen i det siste. Assault er nesten borte, og erstattet med et utall support-, sniper- og AT-spillere. Kan nesten ikke bevege deg rundt på en map uten at det pepres med sniperrifler fra alle bauer og kanter. Det er forsåvidt greit det, men damagen er altfor høy slik den er idag. Trenger ikke skills i det hele tatt for å ta ut et visst antall infanterister der ute - og det blir vrøvl. Et sniperkit bør ikke være slik at man er sikret kills bare fordi man ukritisk kan smekke ivei et dusin skudd i alle retninger.

Alle bugsene som er rapportert i listen tidligere i denne tråden må selvfølgelig fikses, alt fra overpowered/underpowered kit, soundbug, nadebug, AT bug osv.

Jeg synes også det er svært bra at man fikk bort DD, BJ osv, men det er gjort på en så uproffesjonell måte. Med dagens programmeringsteknikk skulle man tro EA/DICE klarte dette uten å forstyrre alt annet. Det må kunne gå an å kaste seg ned - for så raskt å kunne reise seg igjen, uten at dette kan misbrukes til DD. På samme måte savner jeg å kunne skyte mens man løper. Greit - ta bort muligheten til å hoppe og skyte - det er bare latterlig uansett, men gjør det ihvertfall mulig å kunne skyte mens man løper. Hvor mange ganger er det ikke slik at man kommer for full musikk rundt et hjørne - møter en fiende, og må skyte? Det gjør man jo i real life også. Men idag må altså begge parter enten stanse tvert, eller begge må kaste seg ned før helvete bryter løst. Sånt er dårlig programmering - og ikke noe annet.

Skrevet
Jeg også synes at det er dritskøy å skyte ned choppere med FAV o.l., men det kunne godt vært slik at vi trengte noen flere skudd enn det man trenger idag.

5676431[/snapback]

Helikoptre burde blir mer hardføre overfor .50 cal, men burde forbli like svake overfor AT og Tank skudd og SAM.

Assault er nesten borte, og erstattet med et utall support-, sniper- og AT-spillere.

5676431[/snapback]

Assault er den mest udugelige klassen akkurat nå. Kan ikke hjelpe teammates med ammo/helse/fiksing, kan ikke ta ut armor og har ikke 5 claymores til å plage FI med.

Skrevet
Assault er den mest udugelige klassen akkurat nå. Kan ikke hjelpe teammates med ammo/helse/fiksing, kan ikke ta ut armor og har ikke 5 claymores til å plage FI med.

5678830[/snapback]

Nja... Syns nå fortsatt Assault er et bra kit, ikke glem GL, selv om den er blitt nerfet. M16 er et bra våpen, med god presisjon. AK-101 er meget bra, og G3 er sjefers på kort og medium avstand.
Skrevet

5678830[/snapback]

Nja... Syns nå fortsatt Assault er et bra kit, ikke glem GL, selv om den er blitt nerfet. M16 er et bra våpen, med god presisjon. AK-101 er meget bra, og G3 er sjefers på kort og medium avstand.

5679138[/snapback]

GLen har etter min mening blitt bedre. Utrolig gøy å bounce den rundt hjørner og drepe intetanene fiender.

Skrevet

Har blitt veldig glad i Assult i det siste, også etter patchen. Det som irriterer meg mest med patchen er at snipere legger fra seg claymores på sånn ca alle steder der det er mulig, spesielt rundt flagg. Har jo blitt klin umulig å ta et flagg alene siden man mest sannsynlig blir knertet av en dum claymore. Likte det mye bedre før når man måtte være forsiktig med hvor man la ut claymores.

Men nå har det sikkert blitt lett å få Explosives badge :wee:

Skrevet
Har blitt veldig glad i Assult i det siste, også etter patchen. Det som irriterer meg mest med patchen er at snipere legger fra seg claymores på sånn ca alle steder der det er mulig, spesielt rundt flagg. Har jo blitt klin umulig å ta et flagg alene siden man mest sannsynlig blir knertet av en dum claymore. Likte det mye bedre før når man måtte være forsiktig med hvor man la ut claymores.

Men nå har det sikkert blitt lett å få Explosives badge :wee:

5679520[/snapback]

Hehe.. På maps som Karkand florerer det jo med sniper-tullinger som aldri fyrer av et skudd. :D Anbefaler battlefield.no for de som blir for lei dette, der er FF på for miner og Claymores.
Skrevet
Wake Island synes jeg fortsatt det er relativt lett å fly på. Hadde for senest 30min siden en runde med 50-3 i stats, den ene gangen jeg døde var det et tre i veien, den andre en noob i vårt andre fly som krasjet i meg og den tredje en stinger. Kansje ikke verdens mest oppegående motstander, men så lenge man holder seg unna AAen på essex er man realitvt trygg som pilot i J-10.

5629771[/snapback]

I J-10 ja...men prøv å være pilot fra USMC på Wake...når Kina har intet mindre enn 2 fly (som er overlegne i dogfights, var iallefall før AA missiles ble så utrolige), og 5(!) AA sites som nå sparker rumpe på alt som letter mer enn 1m over bakken...

Wake har blitt umulig for USMC etter 1.2...prøøøv å få en blackhawk i land, bare prøv....

5633529[/snapback]

Det har alltid vært vrient å få en blackhawk i land på wake :p

Kina skulle nesten hatt 10 sekunder kaffepause mens USA kunne kjørt i land med de første båtene :D

En grunn til at Wake ofte er vanskelig for USA er ganske enkel: Ta en titt hva som skjer på hangarskipet. Der har 1/4 av USCM sin egen liten Hardware krig mens de resterende 3/4 prøver å sloss mot alle kineserne inne på land :D

Pleier storsett å være USA jeg, men man må regne med å sprenge et par ganger i båten og falle ned med en blackhawk før man kanskje har en heldig Squadleader man kan starte på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...