Gå til innhold

Program som halverer størrelsen på en dvd

B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, har en dvd jeg skal ta en sikkerhetskopi av som er på over 7 GB, men har kun 4,7 GB plater... hvilke programmer kan jeg bruke til dette? (gjerne freewae)

5625892[/snapback]

Ville brukt dvdrebuilder sammen med hc encoder.

Skrevet (endret)

clonedvd varer vel i 30 dager og komprimerer til vanlige dvd plater

edit: det kan også fjerne unødvendige ting som forskjellige språk, tekst , lyd og ekstramaterialet som du ikke trenger

Endret av MAXILA
Skrevet
Det å lage en sikkerhetskopi som er på halve størrelsen av originalen er en smule selvmotsigende :hmm:

5628119[/snapback]

Både og... når jeg lager backups av mine dyrebare filmer så pleier jeg å renske platen for alt annet enn filmen, det er den som er interessant.

Dessuten er DL platene etter min mening altfor dyre ennå.

Skrevet
clonedvd varer vel i 30 dager og kompromerer til vanlige dvd plater

5628164[/snapback]

Clonedvd vil gi et dårligere resultat enn dvdrebuilder når fila er såpass stor som 7 GB.

Skrevet
da fjerner jeg selvfølgelig unødvendige ting da

5628197[/snapback]

Litt vanskelig å gjerne unødvendige ting hvis selve filmen er på 7 GB, som i et av mine tilfeller. "The green mile" hvor selve filmen er på over 7 GB.

Skrevet

Jeg brukte DVD Shrink og det funket fint, men noen få ganger i løpet av filmen hakket det litt...

Hva skal jeg gjøre når jeg har kjøpt en dvd med Rammstien (live aus berlin) da? Er mye ekstramateriale som musikkvideoer og sånt, men det vil jeg ha med og siden dual-layer plater koster mange ganger mer enn de vanlige (som jeg også har 20-30 stykker av) så velger de de isteden.

Takk for hjelpen! :)

Skrevet
Jeg brukte DVD Shrink og det funket fint, men noen få ganger i løpet av filmen hakket det litt...

5628987[/snapback]

Kanskje det hjelper å brenne med lav hastighet ;)

Skrevet

5628987[/snapback]

Kanskje det hjelper å brenne med lav hastighet ;)

5632973[/snapback]

Eller bruke bedre plater, jeg brenner på 16X med Verbatim uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...