Gå til innhold

Porter i ADSL-modem

Josh!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ADSL-modem fr Telenor (Topcom Xplorer 871BT). Jeg har også en ruter som jeg har åpnet portene for BitTorrent.

Spørsmålet er: Hvordan skal jeg åpne portene i modemet?

Skal jeg rute til ruteren eller til PC'n (eller ikke åpne portene i det hele tatt)?

Takker for svar :thumbup:

post-39369-1140253352_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik fyller du inn det hele:

Fra "Public Port (from)" og "Public Port (to)" fyller du inn den porten som skal rettes mot din maskin fra nettet.

Du må derreter velge port-typen, som enten er TCP eller UDP. "Host IP Adress" skal inneholde den lokale datamaskinens IP-adresse. "Private Port" skal inneholde den lokale maskinens port.

(Rett meg hvis jeg har noe feil her)

Skrevet
KAn det hjelpe å bare sette modemet i "Bridge-modus" som står forklart på Telenor-sidene?
Ja, anbefales hvis du vet hva du gjør.

Min NGT-router står i en slags "bridge"-modus og all handtering av NAT, etc. gjøres i min egen router som står etter NGT-boksen. Denne er mer brukervennlig og enklere å sette opp enn routeren fra NGT. Antar det er slik med Telenor's routere også.

Skrevet

Skal jeg da skrive inn brukernavn/passord i oppsettet i ruteren eller i Windows(slik som det står på Telenors sider)?

Skrevet
Skal jeg da skrive inn brukernavn/passord i oppsettet i ruteren eller i Windows(slik som det står på Telenors sider)?
http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-som-modem.html :

Vær oppmerksom på at dersom du skal gjøre denne endringen og koble opp med maskinen må den ha støtte for PPPoE oppkobling

Altså, du velger pålogging via PPPoE i din egen router og legger inn ditt "brukernavn@online.no" som brukernavn og ditt tilhørende passord der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...