Anterialis Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Jeg fant ut at det nok kommer til å bli noen spørsmål, så jeg laget en egen tråd om det, i steden for mange enkel-tråder. 1) Jeg vil markere for funksjonen "Force-select button", men jeg finner den ikke! Den skal jo være over "Force activate button", men den er ikke det! :s Hvor er den? (Har en som heter "Hi-lite Default button", er det den?) På forhånd takk Endret 16. februar 2006 av w3p
Anterialis Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Skrevet 24. februar 2006 Hvilke filer er det dvdlab takler? Har hittils redigert filer i mpg format fra adobe premiere for så å legge dem inn i dvdlab, men er det andre filer som er bedre som jeg kan bruke? Mener jeg prøvde avi, det funka ikke. Hvilket filformat er det beste med tanke på kvalitet? Størrelse er da ikke noe problem.
Anterialis Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Skrevet 27. februar 2006 Ingen som kan noe? Siste spørsmål jeg prøver meg på i denne tråden: Hvordan definerer man normal, select og active helt på egen hånd, uten de fargegreiene i properties til høyre når man er i en meny? Liksom at jeg kan velge transparency og efekt på skriften helt selv, og velge hvordan utseendet skal være på de forskjellige stadiene? Til nå får jeg bare til med sånne farger som er standard :s Håper noen kan svare!
Torbjørn T. Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Har ikkje DVD lab Pro sjølv, so med mindre du finn nokre svar på heimesida til programmet (sjå under "Pro Resources" i menyen til venstre), so kan eg ikkje hjelpe. Når det gjeld filtype so ser eg på sida deira at det ikkje er innebygd MPEG-encoder. Det vil seie at du må ha MPEG2-filer som følgjer DVD-standarden. Desse kan du lage i PPro med Media Encoder. Velg eit MPEG2 DV-preset, og gjer endringar om kvaliteten ikkje vert bra nok. VBR skal visstnok vere betre enn CBR, og høgare bitrate = betre kvalitet. Eit alternativ er å bruke eit anna program til den konverteringa, til dømes Mainconcept MPEG Encoder eller TMGPEnc.
Anterialis Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Skrevet 28. februar 2006 Skal lese det som er å lese der Bare et siste spm. Har ikke tid til å lese igjennom alt nå (må bort), så lurer på om du vet hvordan jeg får med backgrounds og objekter med på dvd-en? Når jeg gjør det nå, å virker det som den ikke rendrer objekter eller noe, kun linkene og motion menyen min :s hvordan får jeg med background og alle objekter? Jeg satte inn en fading-transition, og da kom alle objekter og backgrounds med akkurat når den gjorde fadinga, men så gikk det bort igjen når fadinga var over. ..
Torbjørn T. Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Kjenner ikkje programmet, so eg veit ikkje heilt kva du meiner, men er motionmenyen din eit videoklipp? I so fall må kanskje det ligge underst av layera, då det elles vil dekkje til noko, i ditt tilfelle objekt og bakgrunn. Kan leggje med eit sitat frå sida til programmet, som kanskje kan vere relevant: A Motion Menu is a Menu where the background is a Video stream (hence Motion) instead of a still background image. You can also add sound to a Menu as background audio, which may or may not match the video. This feature allows you to create very sophisticated Motion Menus with the right video editor. You can also use DVD-lab's built-in Render Motion tool. DVD-lab doesn't by default, mix the Motion background with the buttons you put on top of it, as DVD-lab has no built-in encoder. These buttons will be used for the Highlighted image (subpicture) and they will be not visible in a normal Menu. You can, however, let DVD-lab render the Menu which will mix any Motion objects (backgrounds, video thumbnails) with all other objects. Basically, you are responsible for how and in what way you create the video background. This gives you a lot of freedom: it depends on you and the application you use to create the video background. DVD-lab doesn't restrict you to do only one type of Motion Menu, nor does it force you to use the built-in Render Motion tool. Once you have built your video background, import it into your Assets Bin, then in DVD-lab you can easily create the highlighted text, frame or rectangle part objects and create links on top of them.
Anterialis Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Skrevet 28. februar 2006 (endret) Nei den er ok, men får ikke background-bildet mitt eller objektene (som ikke er linker) til å vises når jeg compilerer filmen og spiller den av med et dvd program på pc-en... EDIT: Fikk det til å fungere, jeg hadde vist en motion background aktivert som var sletta... Endret 28. februar 2006 av w3p
Anterialis Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Skrevet 28. februar 2006 Vet du kanskje ikke vet det, men kan du noe om VM (virtual machine) commands? Jeg vil at menyene skal huske hva brukeren har satt som subtitle. Jeg har altså tre menyer; "undertekster_menu", "undertekster_menu_no", "undertekster_menu_eng". Jeg har fiksa sånn at "undertekster_menu_no" har et hakesymbol ved seg, sånn at brukeren ser at denne er aktivert. Samme med "undertekster_menu_eng". For det første vil jeg at når brukeren så trykker "tilbake til meny" i en av disse tre menyene, og så går inn på "undertekster_menu" fra hovedmenyen, så skal den subtitelen som brukeren aktiverte sist gang nå være aktivert. For det andre vil jeg at den norske underteksten som jeg har laget i som tekst på "movie1" skal komme opp. Hvordan gjør jeg detet? Det må vel gjøres i VM commands? Håper virkelig noen kan dette, ettersom dette er det siste som mangler før jeg er ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå