Gå til innhold

Red Orchestra! WWII fps, score 8/10 hos Gamer.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tjalla, det er fint å høre at du liker det. Angående dette med Tanks, så finnes det en fin VOIP-funksjon i spillet, som er ganske handy å bruke.

Du trykker bare en gang på HOME, END, elelr DELETE (over piltastene) for å velge hvem du vil snakke med (public, team, vehicle). Så holder du ganske enkelt inne prateknappen for å snakke med folk (jeg husker ikke hva som er default, men jeg bruker TAB). :)

6604873[/snapback]

Fant det ut i stad. Foretrekker dog å kjøre aleine. Veldig greit når man er 5-6 tanks som ruller over slettene. Spilte på et custom map som var uhorvelig svært. Sto på en bro og beskjøt stakkars T-34's som ikke hadde sjanse til å gjøre noen skade på Tigern min pga avstanden. Lenge sida jeg har flira så godt. Ser bare kulene klonker i jernet for så å dette på bakken, mens jeg tar dem ut på 1-2 skudd :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Yey. Det har stoppet på 99%. :lol: Der det stod download speed står det ingenting lenger.

Edit: samme sekundet jeg skrev meldingen kom farten opp igjen.  :dribble:

2: Der hoppa den tilbake til 0 gitt. Tips?

6605401[/snapback]

Bare vent. Er nok serveren som er ganske så fullstappet. :)

Tjalla, akkurat dette med at skudd preller av er en artig ting, men likevel litt irriterende. I virkeligheten kan ikke et slikt tank-skudd bare "prelle av" uten at tanken som blir beskutt over hodet blir skadet. I spillet kan en tank overleve flere tusen skudd om han bare blir truffet på skråpanserene. Dette burde de fikse, helst slik at når man treffer en gang på et skråpanser, "forsvinner" det, slik at tanken får et svakt punkt akkurat der, og blir tatt ut ved neste treff.

Skrevet

Har spillt i litt over en time nå, og jeg er positivt overrasket. Liker våpenfysikken, føles veldig realistisk. Vet ikke hvilken klasse jeg likte best jeg, men det var gøy å være Sniper.

Har ikke fått kjørt noe tanks enda, får prøve i morgen.

Skrevet

Tanks-delen av spillet er stadig til diskusjon på spillets offisielle forum. De av dere som liker å kjøre rundt bør komme dere inn på servere som spiller "Orel" (hvis jeg husker navnet riktig); ingenting er som å drepe andre på avstander oppimot 1.5 km :)

Skrevet

Det er sikkert mulig, det. Spillet kjører en oppdatert Unreal 2 motor. Se på de tekniske kravene til f.eks. Unreal Tournament 2004, og legg på bittelitt mer, så har du kravene til RO. :)

BTW: Jeg liker ikke Orel så godt. Det er alt for få tanks (man ender bare opp med å vente i flere hundre år, for så å ble TK'et av en idiot som ikke vil vente lenger), og brettet er alt for stort (man kjører i hundre år, for så å bli skutt av en fjomp som det ikke engang går an å se).

Skrevet

Wohoo, nå laster den ned. Men det tar jo helt sinnsykt lang tid! Vurderer faktisk å avbryte... Den laster bare ned med 105 Kb/s til 120 Kb/s.

Har lasted ned i evigheter, og den har bare kommet 38!

Er det verdt å laste det ned?

Skrevet

Selvsagt er det jo verd å laste ned. :)

Det er fortsatt fire dager igjen av spillingen.

Grunnen til at du får så dårlig speed har nok med at det er så mange som laster det ned. Dessuten er ikke akkurat Steam kejnt for å ha enorm server-kapasitet i forhold til brukertallet. :)

Skrevet (endret)

jeg var på den teite serveren da. hvis man står stille i mer en 30sek.

får du beskjed om at du snart blir ikke pga. "ideling"

hvis man spiller et brett der man forsvarer et sted skal man jo ikke drive å løpe rundt.

det at man skøyt eller drev å dukka hadde ingen ting å si, du måtte røre på WASD tastene

Endret av gunfreak19
Skrevet
Ja, det er det som er hensikten. Når Ro åpnes, må du nok laste ned de siste filene som "låser opp spillet", men du har stort sett lastet ned spillet nå ja, klar til å spille. :)

EDIT: Jeg har forøvrig prøvd ut to relativt nye custom maps som jeg straks har blitt forelsket i: "Tula Outskirts" og "Partisan Forest".

Tula Outskirts minner litt om Snowy Forest. Begge foregår på vinteren (det er iallefall snø der), og begge to går ut på at det ene laget skal storme det andre. Forskjellen er at Tula-brettet er mye mer åpent, og når tyskerne stormer, løper de først ned i en dyp dal, før de kommer opp mot bunkerne hvor russerne sitter og peprer løs med MG'ene sine. Minner litt om noe à la Saving Private Ryan, i slaget ved Omaha Beach. :D

Det andre, Partisan Forest, er også helt utrolig flott. Det hele foregår i en skog med høye trær. Tyskerne skal storme tre russiske leirer. Det høres kanskje ikke ut som noe veldig spesielt, helt til man finner ut at det hele foregår midt på natten, og det er STUPMØRKT! Man ser knapt forskjell på soldatene. Man ser faktisk nesten ikke soldatene i det hele tatt! :D

Begge disse brettene er et MUST for alle som spiller RO. Ser dere en server som kjører disse brettene, JOIN MED EN GANG!

6598582[/snapback]

Hihi, høres ut som om flere enn meg er solid bitt av basillen. :D

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hvordan man plukker opp nytt våpen? Jeg kaster fra meg med "r" og det jeg har gjort alt for å prøve å plukke opp igjen! HJELP!

Edit: Omg, når jeg skulle gå inn på spillet igjen nå, kom det opp en feilmelding. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe dette spillet.

Endret av xerminx
Skrevet

Har fått det til nå, og ja, man kan plukke opp det man vil. Nå som jeg har fått spilt det en liten stund, merker jeg at det faktisk er et brukbart spill. Men vet ikke helt om jeg har tenkt til å kjøpe det enda.

Skrevet

Det er litt frustrerende i RO for tiden. Alt for mange nye, utålmodige smacktard-spillere som har kommet. De ødelegger hele den gode følelsen som spillet har. Dessuten er det tydeligvis ingen av dem som er villige til å lære på andre måter enn å spørre hele tiden, så de som har spilt spillet lenge, ikke får gjort annet enn å sitte og skrive. Jaja, det blir vel greit etter hvert som folk venner seg til spillet, og de som ikke er villige til å lære har forsvunnet.

Skrevet

Har vel egentlig ikke så mye med vilje å gjøre; virker som om det er en del som ikke klarer å se forskjell på f.eks. T34 og Panzer, eller at de bare ikke vet hvilke tanks som hører til de forskjellige sidene (ikke alltid en har tid / mulighet til å sjekke merket på siden). Det verste er ikke alle TKene, men at de fleste gir beng i å si "sorry" etterpå :(

Ble forøvrig beskyldt for juksing i dag :D En fyr sto oppreist ikke 20 meter foran meg (jeg lå på bakken) med bolt-action og skøt og bommet. Jeg tok rolig sikte og traff rett i brystet (som er 1-hit-kill-sone), og fikk flere skrik mot meg at jeg måtte jukse, for jeg fikk jo headshot med 138 i ping!

Skrevet

Jeg har nok opplevd flere av begge, men flest av de som ikke gjør det med vilje. Jeg har også opplevd at mange bare driter i å si "sorry" etterpå. Det er bare et lite ord, men det betyr så mye. Problemet er som sagt at de fleste går og spør og gnager om ditt og datt. Selvsagt, det er jo fint at folk vil lære, men jeg nevner det gang på gang at det finnes treningsvideoer på hjemmesiden til RO. Dessuten har man faktisk en options-meny i spillet, hvor en lett kan sjekke hvilke knapper som gjør hva.

Jeg blir nesten lei av å spille RO på ti minutter nå, fordi det hele føles ut som å oppdra en unge helt fra starten, hvor alt må pugges. :no:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...