Gå til innhold

Mp3 encoder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt Audiocatalyst 2.0 nå i et par år, og synes det gir bra kvalitet jeg.

 

Bruker 160Kbit/s.

 

Hvor har du lest at Audiocatalyst er dårlig? Eller er det basert på egne erfaringer?

 

*Hvilken encoder er å anbefale da?

-Kvalitetsmessig?

-Hastighetsmessig?

 

 

En annen ting -- nå kommer jo snart Mp3Pro.

 

Noen som har noen erfaringer med dette formatet?

Krever det mer ressurser å spille av?

Er det så bra som de skal ha det til?

Når kommer encodere / decodere til Mp3Pro?

Lenke til kommentar

Du skal for all del ikke bruke Xing sin encoder, det er godt du har fått med deg det. Jeg bruker Audioactive Produduction Studio 2.0, en encoder jeg er meget fornøyd med. Den går for å være den beste i verden. Den er rask, og gir en meget god kvalitet på MP3-en fordi den bruker den geniale Fraunhofer kompresjons algoritmen. Den kan gjøre alt det du trenger å gjøre med en MP3 encoder. Lykke til!

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Angående det med best ripping.. Jeg vil anbefale at dere bruker CDex med Lame encodec (er det mp3-scenen bruker nå).

 

Og angående kvalitet på lyd.. HVA i F er vitsen med 256 eller 320 kbps??

 

Hvis dere enda ikke har oppfatta det, så ripper man faktisk fra cd, som inneholder 44hz lyd, som senere vil tilsvare noe mellom 128-160 kbps? så hvordan i all verden skal det bli mere lyd bare med at filen blir større? Personlig så går ikke jeg høyere enn 192 kbps..

Lenke til kommentar

Bruker Exact Audio Copy selv, synes det gjør jobben glimrende med å rippe cd-er. Skal bli 100% eksakt kopi. --> http://www.exactaudiocopy.de/

 

Til å kode bruker jeg Fraunhofer .mp3 encoder professional samt at jeg har installert 'Fraunhofer MP3 Codec optimized by Radium'. Da er det bare å velge batch encoding, drag-and-drop wav'ene og velge 192kbps og legge seg til å sove :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-21 19:26, Anders Leipsland skrev:

Audiograbber/audiocatalyst bruker Xing's encoder = elendig kvalitet.


 

Jeg bruker Audiograbber, eller var det Audiocatalyst... Uansett har jeg bedt programmet om å bruke l3enc encoder'en. Ganske smart at det går an synes jeg. Pleier som regel å bruke variabel bitrate. Veldig fornøyd med resultatet. Kjapt og greit med god lydkvalitet!

 

Jon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...