Gå til innhold

hvordan lager man hjemmeside?


Anbefalte innlegg

jaja. det er tross alt hannes valg, men jeg prøver bare å hjelpe. Man kommer mye lengre dersom man kan koden. og dersom språk er et problem kan man ta en titt på bibloteket og se om man finner noe...(ofte litt gammelt, men ikke noe altfor stort "men" for nybegynnere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lomz: han må uansett lese htmldog osv...

 

for vis han bruker WYSIWYG i DW......

Og DW sin koder bare lager merkelige koder..

 

 

gå for notepad

5611336[/snapback]

Coder-delen i dreamweaver lager da ikke merkelige koder, du skriver jo kodene selv. Er jo myye bedre enn notepad, hvor du ikke har syntaks-farging, auto indent, søke/replace funksjon osv osv osv... Hvordan i all verden kan du si at notepad er bedre enn dreamweaver?

Og hvis ikke dreamweaver så i det minste notepad 2?

 

edit: Ellers er jeg veldig enig i at det lureste er å lære seg html-koding, begynner du med frontpage har du tatt et steg bakover.

Skal da være noen guider til html på norsk også, hvis språkkunnskaper er et problem.

Endret av anners
Lenke til kommentar

Problemet ditt nå slik jeg ser det er at du ikke kan koder. Ikke vil/burde bruke frontpage og ikke har råd til dreamwaver.

 

Det jeg anbefaler deg er jo rett og slett piczo. (er det eneste som duger vis du ikke kan/vil/har lyst eller mulighet til og lære koder (evt kjøpe et bra og dyrt program)

 

Mange sier at piczo suger men for de som ikke kan noen ting så er det bedre enn ingen ting. (kommer egentlig litt ann på hva slag side du skal ha.)

 

Alikevel håper jeg du tar deg en tur innom w3schools og prøver deg på litt koding (er greit og kunne)

Lenke til kommentar
jeg må jo begynne med noen som jeg kan få till da! ikke sånn at jeg sitter forann dataen i 10 timer og ikke kjønner en drit!

5611061[/snapback]

 

 

Det handler om å gidde å løfte en finger for det.

Da jeg begynte kunne jeg ikke noe, og ble helt svimmel av å se alle kodene og det.

 

Men når jeg hadde prøvd meg framm litt, fått litt hjelp og lest litt klarte jeg faktisk å lage en egen side :)

Lenke til kommentar
Nå for du gi deg, DW lager da ikke rare koder.!!

5611389[/snapback]

 

Tør vel og påstå at det blir ryddigere vis du koder selv. (DW funker fint det, men vis du bare bruker WYSIWYG editoren så kommer du ikke langt.)

 

PS Hva f*** skal du med hjemmeside vis du ikke vil/klarer/gidder og lage den?

Man faktisk lære litt for og få til noe her i verden. (Vis du ikke gidder og lære deg kodene kan du jo rett og slett bruke piczo eller freewebs"tror jeg skreiv riktig" :blush: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...