Gå til innhold

hvordan lager man hjemmeside?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg begynnte med noe jeg ikke skjønte... nemlig the hard way :)

 

Vis du ikke skjønner noe etter 10timer skal du være stokk dum.

5611071[/snapback]

Jeg begynte også direkte på koden, uten at min første side ble noe særlig da... (frames, ikke noe css, ikke noe !doctype, tables, og bare for å nevne det: mouseover knapper på 150kb og en animert gif header på 5mb...), men poenget er at jeg fikk det til! og da jeg ble ferdig så begynte jeg på nytt igjen, og om igjen, og om igjen.

 

Det du prøver deg på nå kan gjøres på mange måter, en enkel og en vanskelig. Den enkle måten er frontpage og dreamweaver mens den vanskelige måten er vim og notepad. Poenget er at.......

 

dæven da... er så tett i hodet at jeg ikke kommer på poenget mitt...(noen, hjelp meg, vær så snill...)

 

 

Men et ganske så interessant spørsmål i denne sammenhengen: Hvorfor vil du begynne med webdesign?

Lenke til kommentar

Bruk frontPage. Det er et møkkaprogram, men du lærer masse av å lese og redigere koden prgrammet genererer. Mye bedre det, enn å bruke freewebs sitt hjelpeprogram, for der ser man ikke koden engang, så vidt jeg vet.

 

Og er man ung, er man bare ikke så god i engelsk. Eller norsk. Er vel ikke nødvendig å være så veldig kjepphøy folkens. Har ikke dere vært unge engang? Selv om det er veldig lenge siden? :tease:

 

Se på en bokhandel om du kan finne en html-bok på norsk. Er nok ikke mange gode hjelpesider på nettet som er på norsk så. Men du kan jo prøve å søke etter html-tutorial på google, og bruke avansert søk, der du kan spesifisere at språket må være norsk..

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Floffi: Jeg er 13.. og har lest meg igjennom både w3c scools og htmldog...

 

 

ikke bruk den forbanna WYSIWYG editoren aka frontpage.

 

 

Uansett om han skal redigere koden.. m å han forsatt kunne litt html

5615266[/snapback]

 

 

Det er forkjell på folk da. Han sier jo selv at han ikke er god i engelsk. Ingen grunn til å mocke han forde. Uansett, jeg retta ikke innlegget direkte mot deg :no:

 

Det er INGENTING galt i å bruke frontpage til å lære seg html. Det går ikke ann å lage seg fantastiske sider der, nei (ved å bruke frontpages "features" (vetta f. hva det norske ordet for det er) men det går fint an å lære litt html der.

 

Fløffi. ikke Floffi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...