Gå til innhold

Mobil i jobbsammenheng


bjull

Anbefalte innlegg

Nå har jeg levd lenge med den antikvariske SonyEricsson T230, men skal begynne i en jobbe der jeg f.eks. trenger gode kalenderfunksjoner og synkronisering med PC. Er helt "lost".

 

Anbefalinger?

 

Trenger en kjapp og brukervennlig telefon med gode funksjoner, god skjerm og enkel tilgang. Mindre viktig med MP3, kamera, spill etc.

 

Setter pris på litt begynner-hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er ikke lett, spørs litt på ditt bruk, jeg bruker 2 forskjellige telefoner i jobben, med tvillingkort i dem, en stk nok 6230, liten og lett med stor batteritid. og en qtek 2020i,

qteken har enormt mye bedre telefonbok enn man får på en vanlig telefon, samt en del funksjoner som epost osv, som er lettere å bruke enn på disse småknøttene, men den er jo noe stor og dårlig batteri.

 

Er mulig at qtek 9100 er en bra mellomting.

Lenke til kommentar
Hva med SonyEricsson P910?

Veldig god kalender og kontakt funksjon.  :)

5609391[/snapback]

Har ikke sjekket selv, men SE sa til Amobil at de ikke vil levere fler P910i og at brukerne derfor må vente til mars på P990i. P990i ble dog utsatt til mai, så da stiller SE tynt på det området.

 

Fullt mulig at P910i finnes i butikkene, men var i hvert fall det artikkelen sa.

Lenke til kommentar

Selv skal jeg gå til innkjøp av en Nokia E60. Denne har Symbian OS, som betyr at om du skulle savne en funksjon er det bare å finne et program som gir deg denne funksjonen. Skjermen er på ca 2,1", har en oppløsning på 352x416 pixler og har støtte for horisontal visning så du kan bre kalenderen og e-post lettere utover skjerm. Den har i tillegg EDGE, 3G og WLAN med støtte for VoIP (ip-telefoni). Sett i forhold til størrelse og utforming er det ingen annen telefon som gir flere business-funksjoner. Dette er altså en business-telefon i klassisk utforming. Eneste hakken er at den er minst 3 uker unna butikkene.

 

Vil også støtte opp om Qtek 9100 som et veldig godt alternativ, men siden jeg ikke trenger qwerty-tastatur (fullt tastatur) og ønsker mer en telefon enn pocket-pc foretrekker jeg Nokia E60.

 

Sony Ericsson P990i er dessverre først ventet i juni.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Takk igjen for nyttig info, folkens. Jeg tror nok jeg vil sikte på en ikke-PDA-telefon ala Nokia E60 som Sigmund_Freud nevner. Har ikke dårlig tid, så jeg venter gjerne.

 

Flere som har anbefalinger/erfaringer i klassen business-non-pocket?

 

Edit/tillegg/off topic: Til deg som er moderator her - hvorfor i alle dager står det "advarselnivå 0%" på meg og ingen andre?

Endret av bjull
Lenke til kommentar
hvorfor i alle dager står det "advarselnivå 0%" på meg og ingen andre?

5614934[/snapback]

Er sånn at bare du ser ditt advarselnivå, akkurat som at jeg ikke ser ditt, bare mitt ;)

5615057[/snapback]

 

aaah, skjønner. :blush: Synes det var litt merkelig dette her. Følte meg litt skyldig liksom, selv om jeg ligger på 0%.

Lenke til kommentar

Sony Ericsson P910i er vanskelig å få tak i. Du kan se på HTC (Qtek / i-Mate) sine telefoner, som bruker et operativsystem fra Microsoft (ligner i stor grad Windows). Dette er typiske smarttelefoner med trykkfølsom skjerm, med PDA-funksjonalitet.

 

HP har også mye PDA-er som også har innebygget mobiltelefon ;)

 

Ellers, hvis vi skal gå over til mer vanlige mobiltelefoner, kjører Nokia hardt på Symbian-telefoner med gode planleggerfunksjoner og synkroniseringsmuligheter. Selv bruker jeg en Nokia med Symbian Series 60 (typisk Nokia 6630, 6680, N70), og en Symbian Series 90 (typisk Nokia 9300(i) og 9500).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...