Gå til innhold

Hvilken AMD cpu har SSE2? Hva med Intel?


Arve28

Anbefalte innlegg

Leser at Adobe premiere pro trenger SSE2-aktivert prosessor kreves for AMD-systemer. Hvilken av disse har dette?

Min Xp1700 har ikke dette. Så hvor starter det?

 

Hvordan er Intel sine Socketer? Er det 479,604 eller 775 som teller? På AMD er det 939 som er det vanlige. Lurer på hvordan Intel er i forhold til AMD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva bør jeg gå for nestegang. AMD eller Intel? Virker som ADOBE satser mer på Intel og at det er lagt mer opp mot dette.

Har kjøpt Sony HC1E som filmer i HDV. Så jeg lurer på hvordan prossessor jeg bør velge. Kravet i Premiere er Intel 4 3,0Ghz som minste.

Leste på siden her at Intell setter ned sine dobbeltkjørner med halv pris i april.

Noen som kan foreslå noe greit som ikke koster all verden. Får jeg en cpu til 1500-2000kr?

Lenke til kommentar
Leser at Adobe premiere pro trenger SSE2-aktivert prosessor kreves for AMD-systemer. Hvilken av disse har dette?

Min Xp1700 har ikke dette. Så hvor starter det?

 

Hvordan er Intel sine Socketer? Er det 479,604 eller 775 som teller? På AMD er det 939 som er det vanlige. Lurer på hvordan Intel er i forhold til AMD.

5607301[/snapback]

AMD kom med SSE2 på Athlon 64 (Alle prosessorer i socket 754 og 939 har det)

AMD kom med SSE3 i "Venice" og "San Diego" kjernene, altså E3 revisjonen og nyere.

 

Intel kom med SSE3 på "Prescot" kjernen til Pentium 4 (LGA 775)

 

Pentium M (Dorthan) støtter ikke SSE3, det kom i de nye "Core Duo" (Yonah)

 

Alle dual-core prosessorer fra AMD og Intel støtter både SSE2 og SSE3

Lenke til kommentar
Hva bør jeg gå for nestegang. AMD eller Intel? Virker som ADOBE satser mer på Intel og at det er lagt mer opp mot dette.

Har kjøpt Sony HC1E som filmer i HDV. Så jeg lurer på hvordan prossessor jeg bør velge. Kravet i Premiere er Intel 4 3,0Ghz som minste.

Leste på siden her at Intell setter ned sine dobbeltkjørner med halv pris i april.

Noen som kan foreslå noe greit som ikke koster all verden. Får jeg en cpu til 1500-2000kr?

5608505[/snapback]

 

Jeg har hørt løse og faste rykter om enkelte småproblemer med AMD+Adobe kobinasjonen og at Adobe bare viser til kravspec'en sin som bare nevner Intel CPU'er når folk spør om hjelp... Ikke at dette bør stoppe deg i å kjøpe en AMD CPU hvis du finner ut at der mest egnet for dine oppgaver...

 

Du vil vel muligens få de billigste Intel dual core CPU'er nede i 1500-2000kr sjiktet når prisene settes ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...