Gå til innhold

Hva er rimelig porteringstid?


Anbefalte innlegg

Hvor lang tid er normal porteringstid?

 

Jeg holder på å portere fra Chess til Telenor og Telenor sendte porteringsmelding til Chess 7.februar. Nå har det gått 7 dager og Telenor sier at de ennå ikke har fått klarsignal fra Chess ennå... Hvor lenge kan Chess holde på meg??

 

Noen regler på dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig porteringstid er 9 dager(Mobil) vis porteringen blir godkjent. Når Bestillingen blir gjort hos Telenor så kan man se klokkeslett og dato for når ditt tlf nummer blir portert over. Dette går som regel alltid bra :) Går det over 9dager så må du gi beskjed der du bestilte dette.

Lenke til kommentar

En portering skal ikke ta mindre tid enn 7,5 virkedager. Helg og helligdager er altså ikke inkludert i disse. En portering tar derfor minimum 10 dager så fremt porteringen er ok.

Grunnen til at portering feiler er som oftes at det ikke bestilles på riktig eier av nummeret. Det kan være så enkelt som at en av operatørene har tastet feil fødselsdato eller at man bestiller på bruker mens det står en annen som ansvarlig.

 

Tar det såpass lang tid før du har fått bekreftet porteringen vil jeg anbefale å sjekke med Telenor.

Lenke til kommentar
Chess tyner vel kundene sine så lenge de klarer, tenker jeg. Du ble ikke oppringt av de med et godt tilbud da?

5614198[/snapback]

 

Joda, men jeg ga dem klar beskjed om at jeg ikke aksepterer måten de behandler kundene sine på. I tillegg kan Telenor tilby meg Familienett, noe som vil redusere min mobilregning med 60-70%... I tillegg får jeg jo garantert Telenordekning :cool:

Lenke til kommentar
Update:

 

Telenor fikk godkjenningen av Chess idag. Men i følge Telenor så holdt Chess på meg i lengste laget... var på grensen til at hele greia gikk i vasken... men nå er alt OK.

 

Chess har vel mange å portere ut for tiden kanskje...  :tease:

5613466[/snapback]

 

Kan en operatør holde på en kunde så lenge at en eventuell portering blir stoppet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...