Gå til innhold

Edge og 3G i samme mobil?

oveovo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det riktig som jeg tror at det er kun Nokia som har begge deler i sine mobiler, og at det kun er den kommende 6280 som ikke-smartphone som har dette?

I såfall synes jeg at dette er er viktig argument for å velge Nokia, da man nå har fått Edge-dekning over hele Norge.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ser man egentlig att man har EDGE ? eller att man er koblett til EDGE? jeg fikk aldri sett noe slikt, kanskje fordi det var 3G her men,...

Ja, mange som gleder seg til tlf kommer til norge ^^ og det har dere all grund til ^^

Skrevet
Er det riktig som jeg tror at det er kun Nokia som har begge deler i sine mobiler, og at det kun er den kommende 6280 som ikke-smartphone som har dette?

I såfall synes jeg at dette er er viktig argument for å velge Nokia, da man nå har fått Edge-dekning over hele Norge.... :)

5602185[/snapback]

Edge tilgjengelig i HELE norge?

Bor i moss, og har ikke edge jeg. Er bare noen steder innmellom. Merkelig det der, når jeg har edge dekning litt før Son.

Skrevet
Telenor gikk nå ut i forrige uke å sa dette, mer enn det vet jeg ikke...

5603836[/snapback]

Har NetCom jeg da. Mener at de ikke har dekning i hele norge ennå, stemmer dette?

Skrevet
Hva er egentlig forskjellen på EDGE og 3G?

Hva lønner det seg å ha hvis man skal bruke mobil-TV?

5634990[/snapback]

3G (UMTS) har litt høyere båndbredde enn EDGE. Det betyr at nedlasting av f.eks. video (mobil-tv) går litt raskere på 3G enn EDGE. Man kan følgelig få bedre kvalitet på videoen.

Men, det er et stort men! EDGE-dekningen er mye bedre enn 3G-dekningen inntil videre. Det er dermed i praksis omtrent samme hastighet, pluss at EDGE er aktivt stort sett i hele landet mens 3G bare fungerer i byer og større tettsteder.

Håper dette var en OK forklaring.

-snubbel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...