Gå til innhold

Det skumleste med half-life 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel, var det ekleste området jeg kom på. Kanskje de insektene var verre, men løp på planker osv, men en venn fant ut at det var limit på 5 bugs og beina over, skøyt de, beina, skøyt osv osv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det kommer jo litt som et sjokk når du nettop har drept en haug med fiender eller nettop kommer ut av et område og aner fred og ingen fare... men PLUTSELIG står det en zombie eller anthillion eller noe lignende rett bak deg og dæljer løs på deg! :cry:

Skrevet

Ikke direkte skummelt spill, men skvatt litt til i Ravenholm når de kjappe jævlene kom. Jeg var oppe på et tak og så at de prøvde å komme opp takrennen, men jeg la ikke merke til hvor kjapp de var. Jeg tok fram haglen og før jeg visste ordet av det var den rett under nesen på meg. Da skvatt jeg ganske bra, men direkte skummelt vil jeg ikke kalle det.

Gjest Slettet+56132
Skrevet
Ikke direkte skummelt spill, men skvatt litt til i Ravenholm når de kjappe jævlene kom. Jeg var oppe på et tak og så at de prøvde å komme opp takrennen, men jeg la ikke merke til hvor kjapp de var. Jeg tok fram haglen og før jeg visste ordet av det var den rett under nesen på meg. Da skvatt jeg ganske bra, men direkte skummelt vil jeg ikke kalle det.

5611895[/snapback]

HL2 er ikke akkurat et skrekkspill, men det er mer et komplett FPS-spill. Det ruler, har hatt sine skumle øyeblikk, har hatt sine morsome øyeblikk, har vært ulidelig spennende ++

Skrevet

Ble skikkelig redd første gang jeg traff en rask zombie. Jeg så dem aldri hoppe rundt på hustaka, hørte bare lyden av dem. Så jeg gikk i forsvarsstilling inne i den gangen i påvente av en zombieflokk, og akkurat i det jeg trudde jeg var rimelig trygg ZOMBIE IN THE FACE!!

Det er mange slike situasjoner hvor jeg skvatt skikkelig, vart skræmt.

Men det skumleste og ekleste med HL2 var denne fjerne, ånd-aktige barnelatteren en kan høre når en går over en av lekeplassene i City 17.

*frysninger på ryggen*

Skrevet

Når de giftige headcrabsene hopper på deg bakfra idet du driver å leser noe eller slår opp en boks med ammo/armor. FY SOM JEG SKVATT! Mor mi ble redd jo.

Skrevet

Når jeg kjørte på highway 17 tok jeg det egentlig ganske chill. Når man gikk inn i bygningene og rensket de og sånn syns jeg mer var ganske gøy. Men når jeg kjørte bortover så jeg en tunnel. "Jaja, enda en tunnel", tenker jeg. Men inne i den tunnelen er det masse biler som er parkert oppå hverandre. Jeg finner fort ut at her må min vesle kamerat, Mr. Gravity Gun til verks. Akkurat i det jeg hopper ut av bilen hører jeg de løpe zombiene fra Ravenholm. "F***!" Er det første som slår meg inn. De løper oppå bilene og tar rennafart mot meg. Ble livredd! :w00t:

Gjest Slettet+56132
Skrevet
Der hvor du står på et tak og fast-zoombies klatrer opp takrenna. Dee-dung-deedung.

5617434[/snapback]

Jeg slår dem bare utfor med brekk-jernet jeg...

Skrevet

eneste gangen jeg virkelig skvatt, var etter jeg hadde skutt ned helikopteret under den store broa, på vei tilbake til broa, vet huset på første siden hørte jeg zombielyder, løp rundt over alt inne i husene og lette, gikk ned en sti på kanten, så ingen ting, på vei opp hører jeg lydene kommer nærmere, så jeg snur meg. plutselig står det en zombie overlesset i giftige headcrabs bak meg og angriper :S da hoppet jeg nesten av stolen :p

Skrevet (endret)

Synst heile spelet har ein litt creepy atmosfære... Men det skumlaste må vere Ravenholm og hoppezombiane. Og den tunellen på Highway 17... Sprang og gøymde meg i eit rom der inne, mens zombiane kom flygande inn døra ein etter ein. Så vart det stille, måtte våge meg ut, men eg var fortsatt ikkje aleine i tunellen... :ermm: Den plassen mellom striderkriginga der zombiar plutseleg dukka opp av det grønne vatnet var òg ganske skummel.

Men viss det er snakk om å virkelig kveppe, så var det inne i eit hus langs vegen der sånne elektriske kuler plutseleg kom dundrande gjennom taket då eg skulle til å konstantere at huset var zombiefritt. :p

Får lyst å runde spelet på nytt, men tanken på å måtte gjennom Ravenholm ein gong til får meg til å utsette det...

Kanskje eg lev meg litt for godt inn i spelet... :whistle:

Edit: Måtte berre få med at åndedretten til den giftige headcrabkastande zombien kan vere ganske så skummel...

Endret av MK_Blackbird
Skrevet

Syns ikke det var noe særlig skummelt jeg da men.

Stemningen i selve spillet syns jeg er litt creepy.. Ihvertfall når du er ute å går/kjører langs veien.

Ett helt forlatt landskap der du møter på folk og monster en gang iblandt.

Kunne fortsatt langs den veien for evig og alltid tror jeg :)

Skrevet

Men viss det er snakk om å virkelig kveppe, så var det inne i eit hus langs vegen der sånne elektriske kuler plutseleg kom dundrande gjennom taket då eg skulle til å konstantere at huset var zombiefritt.  :p

5697134[/snapback]

Det var der jeg skvatt :p

Skrevet

Ørkenbanen der du må flytte på plater i en evighet for å "stay off the sand"!

Plutselig blir du overfalt av antlions og dyttet ut på sanden.

Forøvrig også ravenholm, men der vet du for det meste at det er skummelt, så det er ikke så skummelt lell.

Skrevet
likte ikke ravenholm(sjokk) med dyrene som hoppa så fort, eller den tunnellen hvor det er masse zombier..

Når kommer aftermath egentlig?

5738904[/snapback]

Episode One will be available over Steam, Valve's content distribution system, at $19.95 [3], and will be distributed in stores by Electronic Arts as part of the Half-Life 2: Platinum Collection. Planned release date for both is April 24th, 2006 [4]. It was recently announced that Episode One won't require Half-Life 2 to play

Og Aftermath har byttet navn til Episode One ;)

Glede seg som en liten unge...

Skrevet

Det var en ting jeg virkelig skvatt (og frydet meg) over. I en av de siste kapitlene var jeg ett sted uten noen fiender og en kasse. så måtte jeg fjerne den kassa for å komme meg videre. Da jeg snudde meg bort for å legge fra meg kassa hørte jeg en headcrablyd. Etter å ha snudd meg tilbake til der kassa sto hoppa en headcrab rett i ansiktet mitt. Det er litt vanskelig å beskrive helt hvordan det var, men så er det lenge siden det skjedde. Men det sitter igjen, etter så lenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...