Gå til innhold

Matematisk nøtt: En mot alle


Anbefalte innlegg

Okay, da vil jeg at du skal forklare meg hvordan en dame (har vel egentlig ikke lov å si dette), klarte å få 1000 kr på et spørsmål. Lykke til.

 

Jeg er sikker på at du tar feil om vi snakker om det samme programmet.

 

EDIT:

 

Det blir i tillegg veldig unødvendig, og misledende av Øyvind å si "Nå er hver deltager verdt 1000, 2000, 3000 o.s.v", i så fall!

7545000[/snapback]

 

Skal vi vedde om det?

 

Programlederen sier jo hva hver deltager er verdt hver runde, han kan f.eks. si at "nå er hver deltager verdt 7937 kroner," som er tilfelle dersom det gjenstår 63 personer.

 

Det er ikke mulig å vinne mindre enn 5000 kroner per spørsmål ihht. reglene i begynnelsen av tråden, så du husker nok feil igjen.

7545157[/snapback]

 

 

Ærlig talt synes jeg det er tåpelig å vedde om en slik bagatell, men du henviser jo til reglene i første post, som jeg mener er feil. Men jeg satt i det studioet i 7 timer, noe har jeg fått med meg ;)

 

Og jo, hun vant 1000 kroner, vent til påske du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jo, hun vant 1000 kroner, vent til påske du.

7545248[/snapback]

Så du var på innspillingen av en ny sesong, som ikke har gått på TV ennå?

Isåfall kunne du sagt det med en gang, hvis du virkelig er helt sikker har de antageligvis forandret reglene siden forrige sesong.

 

Hørtes jo litt kjedelig ut da, jeg er fan av kompliserte regler ;)

Endret av perchrc
Lenke til kommentar
Okay, da vil jeg at du skal forklare meg hvordan en dame (har vel egentlig ikke lov å si dette), klarte å få 1000 kr på et spørsmål. Lykke til.

 

Jeg er sikker på at du tar feil om vi snakker om det samme programmet.

 

EDIT:

 

Det blir i tillegg veldig unødvendig, og misledende av Øyvind å si "Nå er hver deltager verdt 1000, 2000, 3000 o.s.v", i så fall!

7545000[/snapback]

 

Skal vi vedde om det?

 

Programlederen sier jo hva hver deltager er verdt hver runde, han kan f.eks. si at "nå er hver deltager verdt 7937 kroner," som er tilfelle dersom det gjenstår 63 personer.

 

Det er ikke mulig å vinne mindre enn 5000 kroner per spørsmål ihht. reglene i begynnelsen av tråden, så du husker nok feil igjen.

7545157[/snapback]

 

 

Ærlig talt synes jeg det er tåpelig å vedde om en slik bagatell, men du henviser jo til reglene i første post, som jeg mener er feil. Men jeg satt i det studioet i 7 timer, noe har jeg fått med meg ;)

 

Og jo, hun vant 1000 kroner, vent til påske du.

7545248[/snapback]

Du har så riv ruskende galt at det ikke går ann å få sagt det.

 

Jeg kan godt forklare deg det. Du har sikkert bare tatt et eksempel de har forklart litt for bokstavelig.

 

Hvert spm. er verdt 500 000 kr. denne summen deles på deltakere som er igjen. (Ergo verdien på hver person som ryker ut)

Dette er ihvertfall reglene som var første sesongen, hvis summene er forandret nå beklager jeg det, men SLIK var det første sesong. End of story!

Endret av jgrondal
Lenke til kommentar

Jeg var på inspillingen av en ny sesong, ja. Og jeg kan garantere deg at reglene for denne sesongen er slik jeg har sagt.

 

Jeg fulgte aldri med på første sesong, og gikk da utifra at reglene var som de var under inspillingen.

 

La også merke til at dette er en ganske gammel tråd, men sånn som "Alle mot en" er nå, er det ikke veldig vanskelig å regne ut hvor stor premien er.

 

 

Jeg har heller aldri nektet for at reglene var annerledes første sesong, ingen har nevnt første sesong. Utifra innleggene til Perchrc gikk jeg utifra at vi pratet om showet som det er "nå".

Lenke til kommentar
Jeg var på inspillingen av en ny sesong, ja. Og jeg kan garantere deg at reglene for denne sesongen er slik jeg har sagt.

 

Jeg fulgte aldri med på første sesong, og gikk da utifra at reglene var som de var under inspillingen.

 

La også merke til at dette er en ganske gammel tråd, men sånn som "Alle mot en" er nå, er det ikke veldig vanskelig å regne ut hvor stor premien er.

 

 

Jeg har heller aldri nektet for at reglene var annerledes første sesong, ingen har nevnt første sesong. Utifra innleggene til Perchrc gikk jeg utifra at vi pratet om showet som det er "nå".

7547694[/snapback]

Nei, jeg har aldri nektet for at det er nye ukjente regler i en ny ukjent sesong som ikke har gått på TV ennå eller blitt reklamert for heller :) Jeg burde vel skjønt at du snakka om en ny sesong da du sa "har vel egentlig ikke lov til å si dette."

 

Du har selvfølglig rett i at det ikke er vanskelig å tenke seg til hva som blir maksimal sum etter disse reglene. Blir jo som du sier helt umulig å vinne 3 millioner da, større sjanse for å vinne 3 millioner i "Deal or no deal" selv om det skal mye til der også.

 

Du får ha god jul ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Sjangsene for å vinne 3 millioner er små. Du velger jo en koffert i starten, og det MÅ være 3 millioner for at du skal vinne 3 millioner, men det er "svært lett" å vinne rundt 500k+ på deal or no deal.

7548079[/snapback]

 

Det er jo ikke så alt for gal odds, men i tillegg på du ta sjansen på at den faktisk inneholder 3 millioner, si f.eks. at du står igjen med 3 mill., 10 tusen og 50 øre, og får et bud på 1.5 mill. Med mindre du er dumdristig eller James Bond tar du jo da budet. Å vinne 3 mill. i "Deal or no deal" innebærer minst én stor sjanse.

 

I den nye sesongen av "Alle mot en" er det derimot så godt som umulig, som Road11 sa må du da stå igjen med 100 motstandere på spørsmål 15, doble og ta ut alle. Det var mye større sannsynlighet for å vinne de ultimate 2,9 mill. i første sesong, tross alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...