wowbagger Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Etter å ha kjørt Nvidia Ntune* (overklokkingsprogram) får jeg ikke lengre bootet maskinen på ordinært vis. Den vil kun boote om jeg velger boot menu i oppstarten (detter er en egen meny i oppstarten, og IKKE bootpriority rekkefølge i bios settingene, som står riktig), og så fysisk velger den disken det skal bootes ifra. Jeg har forsøkt fixboot og fixmbr i recovery console, men det virker ikke. Bootcfg viser riktig windowsinstallasjon i bootloaderen. (*og hvor mange ganger må man lære seg "if it ain't broke, dont fix it ?" før man forstår det ? ... jeg teller enda)
efikkan Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Prøv sikkermodus og få stillt tilbake til original klokkefrekvens.
wowbagger Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Skrevet 14. februar 2006 Fikset det; ntune hadde byttet om på bootrekkefølgen av harddiskene, de har svært like navn i bios, så jeg la ikke merke til det med en gang. Veldig merkelig at det skjedde slik, men lett å fikse var det jo - når jeg først så det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå