Gå til innhold

Ny telefon - Z730, D600E, K750 ell W800i


Anbefalte innlegg

Så nå er tida kommet for at jeg skal pensjonere min gamle Siemens CX65. Rett og slett fordi den begynner å få alderdomsproblemer. Ellers kan jeg legge på at det har vært en topp telefon.

 

Har tidligere i høst sett litt på W800i men liker egentlig ikke helt designen på den. Ellers ser den ut til å være ganske bra til tross for mange ulike lesererfaringer. Ellers kan det sies at jeg mer eller mindre hater å skrive meldinger med SE fordi når man skal viske bort en bokstav har noen tullebukker lagt inn en funksjon som gjør at man lagrer meldingen i usendte ell no sånt hvis man trykker på feil knapp.. :mad:

 

Men nå har jeg sett endel på Samsung D600E. Den virker som en helt topp telefon. Så nå lurer jeg på hva alle dere lykkelige eiere av D600E eller K750i\W800i synes om mobilen. Om dere f eks kan trekke frem noe som er bedre med D600E i forhold til K750i\W800i, eller vica versa?

 

Mitt bruk:

Mye tekstmelding

Kamera, er ofte på konsert og da kan det være greit

Brukervennlighet

MP3 Spiller

Video(D600E 4 ganger bedre kvalitet enn SE??)

"Lommelykt"

 

Hadde planer om å kjøpe telefonen på mandag så håper på mange gode og raske innspill

 

Mvh Ruben Haneberg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en D600E, og jeg er veldig godt fornøyd.

Det er 2mp kamera, og den filmer i 352*288piksler. den tar opp video i formate*mp4 .

god minnekapasitet(85mb eller no sånt).

Utrorlig bra lyd i forhold til f.eks: 6680, som jeg synes rett og slett det skurrer i..

Stero er det faktisk i D600.

God sms funskjon etter min mening.

ja, det er lys når enn filmer eller tar bilde..men det er ikke dirkete lys som på f.eks. 5140.

Og ennn kan koble den til stereo annlegg/tv, for å se på bilder eller høre på musikk.

 

den tar PDF filer, exel, TXT, word, power point filer.

Lenke til kommentar

okei. Men medieavspilleren kan man ikke gå ut av for å skrive ei melding eller ta ett bilde?

Men når du sier at det er stereo, gjelder det med headset eller telefonens innebygde høyttaler. Skjønner heller ikke helt dette utfra testen fra amobil.

 

I side 3 av testen står det : "Samsung har utstyrt D600 med et sett med stereohøyttalere som overgår alt annet vi har hørt på en mobiltelefon tidligere. Selv de kraftige elementene i musikktelefoner som Sony Ericsson W800i og Qtek 8100 må gi tapt for den klare og høye lyden D600 kan elvere."

 

Mens i side 4 står det: "D600 har bedre lyd enn forgjengeren, men må allikevel se seg forbikjørt av telefoner med et tyngre fokus på musikk, blant annet W800i. Den har ikke like god lydkvalitet, og det er ikke mulig å bruke mobiltelefonen mens du spiller musikk."

 

Hvis høytalerene overgår alt annet av mobiltelefoner hvordan kan man da si at den ikke har like god lydkvalitet.. ;)

 

Men autofokus da. Er dette noe man vil savne med D600E? Blir bildene mye bedre?

Har digitalkamera utenom så trenger ikke verdens beste kamera heller egentlig.

Ellers trekker det veldig opp at man kan koble til tv+anlegg. Men hvis man vil ha et annet headset, er det jack for dette eller må man då kjøpe en overgang fra phonopluggene til jack kontakt?

Lenke til kommentar
Kan man ikke multitaske med D600e? Dvs. høre på mp3 mens man skriver meldinger osv?

5594946[/snapback]

 

Nei, man kan ikke høre på mp3 mens man taster meldinger. Utrolig kjipt spør du meg. :no:

 

T9 ordliste er det heller ikke :thumbdown: og ikke automatisk stor bokstav. Nei, her er det Nokia som ruler spør du meg siden du sier at du skal skrive mye tekstmeldinger.

 

Sjekk forøvrig denne linken. En generell test av mobilen.

 

EDGE-mobil med TV-utgang

 

:shrug: Hva nå?

Lenke til kommentar

Jeg hadde k750i før, og nå har jeg D600E.

 

Jeg synes at Samsungen er mye bedre. Eller, egentlig er den jo ikke bedre, men til det jeg bruker den til virker den bedre. Rotete? Ja, enig.. :p

 

Skjermen er helt rå, det samme med lyden. Kameraet er så som så, men jeg har et vanlig digitalkamera, så det spiller ikke så stor rolle for meg. SMS skriving går fint, og menyene er oversiktlige og lekre. Noen dårlige oversettelser er det dog, men det plager ikke meg.

 

Det som plager meg, er at den ikke kan spille ringetone og vibrere samtidig. Dette er vel også det eneste.

 

Kjekt med kabel til TV, og støtte for powerpoint og litt sånne proffe greier! :)

 

Også er den jo så jævlig sexy!!

Lenke til kommentar
Jeg hadde k750i før, og nå har jeg D600E.

 

Jeg synes at Samsungen er mye bedre. Eller, egentlig er den jo ikke bedre, men til det jeg bruker den til virker den bedre. Rotete? Ja, enig..  :p

 

Skjermen er helt rå, det samme med lyden. Kameraet er så som så, men jeg har et vanlig digitalkamera, så det spiller ikke så stor rolle for meg. SMS skriving går fint, og menyene er oversiktlige og lekre. Noen dårlige oversettelser er det dog, men det plager ikke meg.

 

Det som plager meg, er at den ikke kan spille ringetone og vibrere samtidig. Dette er vel også det eneste.

 

Kjekt med kabel til TV, og støtte for powerpoint og litt sånne proffe greier!  :)

 

Også er den jo så jævlig sexy!!

5637287[/snapback]

 

morsomt, jeg lette akkurat etter erfaringer om D600 vs K750, har K750 selv nå men ble så forelska i designet til D600 :love: ( ja er litt design hore :p )

 

er egentlig ikke så farlig om kameraet er litt dårligere osv bare den er grei til vanlig bruk, ringing og meldinger, og huskelapper med alarm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...