Gå til innhold

Mistet bokmerkene i Mozilla Firefox

Stian-89

Anbefalte innlegg

I går kveld frøs PCen slik at det ikke gikk an å gjøre noe som helst, så jeg måtte holde inne power-knappen for å skru av maskinen.

Når jeg da skrur den på igjen og går inn på Firefox, merker jeg at alle bokmerkene mine er borte. Listen over søkemotorer er tom og ikoner som jeg har lagt til på menyen er borte.

Det som er der fortsatt er historien, passordene og nedlastingslisten.

Så er det noen måte for meg å få tilbake de tapte bokmerkene uten noe systemgjenoppretting? Hadde en del viktige adresser der...

Update: Har merket et nytt problem nå. Jeg legger til nye ikoner i menyen. Men om jeg går ut av Firefox og inn på igjen, er de borte..

Bruker versjon 1.5.0.1.

Endret av stianandre
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Du skal finne bokmerkene under mappen C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\qu6xdyph.default (eller noe liknende)

Se etter en fil som heter "bookmarks.html"

5616159[/snapback]

Vi har opplevd noe av det samme her i huset på et par maskiner, og for den ene brukeren var det skikkelig ergelig å miste mange favoritter.

Jeg har kjørt søk etter bookmarks, men finner kun standardfila.

Det som skjedde, var at man måtte opprette ny bruker for å kunne fortsette med å bruke firefox. Og dermed var alle egne bokmerker borte.

Noen som har vært borti tilsvarende og ev. vet hvor ellers bokmerkene kan ligge?

Jeg har nå for sikkerhets skyld tatt kopier av bokmerkene på andre maskiner for å unngå å miste bokmerkene dersom tilsvarende skjer igjen.

Anbefaler andre å gjøred det samme.

• 1 måned senere...

Egentlig litt rart at du i mister funksjonen med å søke med google øverst i hjørnet i tillegg til å miste bookmarks etter restarting av maskinen, eller?

Har fått disse problemen mange ganger, og mått slette Mozilla-mappa i programdata for så å installere på nytt igjen.

Så dette er løsningen: å endre profil? Vil vise seg når jeg får problemene igjen :)

Endret av PsychoDevil98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...