Gå til innhold

Diablo II lokalt nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg får ikke joina games som er hosta på nettverket mitt.

spillet er lagt til i firewall tillattelse, ip er automatisk, spillet finner ip, men den funker ikke.

noen ideer?

jeg har automatisk ip på nettverket, og det er litt arbeid å drive å bytte til statisk ip og/eller koble om kablene så jeg får kun nettverk mellom 2 maskiner utenom switchen/routeren

ja og så en ting til. på hovedmaskina så detekter spillet en helt annen ip enn maskina har, mens på den andre boksen så finner spillet samme ip som routeren gir ut... :hmm:

Endret av Spirre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hostet spill på diablo 2 selv der folk har koblet til fra forskjellige nettverk.

Med dette mener jeg at jeg hadde firewirenettverk med 192.168.0.x iper, virtuelt nettverk med en kompis i en annen by og vanlig internett gjennom tp kabler.

Når jeg hostet kom det opp internettIP'n min, men personen på firewire koblet seg fint til med å bruke den IPen samtidig som personen over VPN koblet seg til med den IPen.

Det jeg prøver å si er at det har ingenting å si hvordan ip som står i diablo 2 bare det er kontakt mellom maskinene. Det er bare å sjekke hvilken IP nettverkstilkoblingen som andre ønsker å bruke har.

Noe er kanskje uklart her så spør gjerne om å få spesifisert noe du lurer på.

mvh.

Valentino

Skrevet

hm...var vel det siste der som er viktig. jeg har kontakt mellom maskinene, og jeg får rapportert 192.168.1.33/34 på de ti via ipconfig. i tillegg sier diablo at jeg har en helt annen ip, sikkert internett ipen ellno.

men alt står på automatisk. er det det som kan være problemet, eller har jeg ikke rett ip?

Skrevet

tenkt eksempel:

Du hoster på maskin 192.168.1.33, men diablo sier til deg at du har en annen ip. La oss si 123.123.123.123.

På maskin 192.168.1.34 velger du lokalt game. Koble til 192.168.1.33 som du vet serveren har på lanet. Dersom ikke det er noen firewall eller noe annet som sperrer for trafikken så skal det bli kontakt.

For å feilsøke kan du evnt. slå av firewallene på begge maskinene å prøve.

Om ikke dette funker vet ikke jeg hva som kan være galt. Lykke til.

Mvh.

Valentino

Skrevet

har testa akkurat som du foreslo nå. funka dårlig. har ikke testa uten firewall enda, får se om jeg gjør det neste gang jeg skal spille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...