Gå til innhold

treig reperasjon hos whitebox


Anbefalte innlegg

Hallais!

 

Sendte inn laptopen min til whitebox for ca. en måned siden grunnet deffekt skjermutgang.

Det viste seg ganske fort at de måtte skifte hele hovedkortet som følge av dette og måtte derfor sende den til aopen i nederland for reperasjon.

Nå er det som sagt snart over en måned siden whitebox fikk pcen min inn og har endå ikke fått denne igjen.

På nettsidene deres står det at reperasjoner tar fra 1-14 virkedager.

 

Hvor lenge skal det gå før jeg må gjøre noe drastisk ? og kan jeg kreve en tilsvarende ny pc ?

 

Må presisere at dette går på garanti ettersom pcen bare er 3 måneder gammel ca.

 

MvH Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk på forumet, tror du har 99 andre i samme båt som deg. Hvor lenge det skal gå før du må gjøre noe drastisk er jo helt opp til deg. Vi har alle forskjellige grenser. Du kan ikke kreve ny PC så lenge den ikke har inneholdt samme feil 3 ganger uten å blitt utbedret. Lykke til til deg og alle andre som elsker Whitebox pga. deres fantastiske priser!

Lenke til kommentar
Lykke til til deg og alle andre som elsker Whitebox pga. deres fantastiske priser!

5583157[/snapback]

 

Amen. Spesielt morsomt blir det når en begynner å plukke "tilbudene" fra hverandre. De er oftest ikke billigere enn konkurrentene en gang.

 

Ellers så er det slik at man i tilfeller hvor en reparasjon tar mer enn en uke, har rett på lånegjenstand. Send en krass mail hvor du henviser til forbrukerkjøpsloven, så får de nok fingeren ut.

 

Olav

Lenke til kommentar

Jeg ler. De kommer aldri i verden til å låne ut noe som helst om de så får forbrukerrådet både her og der. De kan forresten ikke få fingeren ut. Vet du hvorfor? Fordi prisene er så lave at de ikke har råd til å lønne nok folk og dekke etterspørselen fra kunder som elsker bare lave priser. Ganske enkelt, genialt. Å tjene gode penger er slettes ingen stor kunst om man bare er frekk nok.

Lenke til kommentar
Lykke til til deg og alle andre som elsker Whitebox pga. deres fantastiske priser!

5583157[/snapback]

 

 

Ellers så er det slik at man i tilfeller hvor en reparasjon tar mer enn en uke, har rett på lånegjenstand. Send en krass mail hvor du henviser til forbrukerkjøpsloven, så får de nok fingeren ut.

 

Olav

5583221[/snapback]

 

Dette gjelder nok bare om man kan dokumentere at man trenger produktet i arbeidssammenheng.

 

Loven sier at produktet skal være reparert 'innen rimelig tid' eller noe i den gata.

Lenke til kommentar
Lykke til til deg og alle andre som elsker Whitebox pga. deres fantastiske priser!

5583157[/snapback]

 

 

Ellers så er det slik at man i tilfeller hvor en reparasjon tar mer enn en uke, har rett på lånegjenstand. Send en krass mail hvor du henviser til forbrukerkjøpsloven, så får de nok fingeren ut.

 

Olav

5583221[/snapback]

 

Dette gjelder nok bare om man kan dokumentere at man trenger produktet i arbeidssammenheng.

 

Loven sier at produktet skal være reparert 'innen rimelig tid' eller noe i den gata.

5603786[/snapback]

 

Faktisk ikke:

 

"Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

 

Som de fleste lover er det rom for tolkning (jmfr siste delen av lovteksten). På meg virker det imidlertid til at forbruker står sterkt i disse sakene. Skolearbeid, som bruk til jobbsøking, nettbank...ikke vanskelig å finne områder hvor det over ganske kort tid vil skape "problemer" for forbruker.

 

Jeg tenker uansett at det å signalisere overfor selger at en har oversikt over gjeldende lovverk kan påskynde prosessen, selv om en kanskje ikke får gjennomslag for enkelte av kravene. Og jeg tror selv ikke Whitebox synes det er morsomt å stadig få forbrukerrådet på nakken (tid er penger etc...)

 

Olav

Lenke til kommentar
"Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

5604722[/snapback]

 

 

Hvilken paragraf/lov er dette?

Har lett etter hele bolken en god stund...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...