Gå til innhold

Dual Dell 2005FPW Problemer (Red Tearing..etc)


Solarstone

Anbefalte innlegg

Har nå et uholbart problem med mitt dual oppsett!

 

Først: Alle som har 2 2005FPW har dere problemer med at skjerm nr.2 har lysere bilde etc? f.eks Brightness osv.

 

Kjører hoved skjermen min på Utgang 1 ifra mitt Geforce 7800Gtx 256mb (Gigabyte).

Problemet mitt er at skjerm nr.2 har (tror det heter) Tearing, "Red Tearing"

Striper som flyr over skjermen når jeg beveger på programer etc.

Og som synes spesielt i mørke omgivelser! (Hoved skjerm har ikke dette problemet).

 

Dette er veldig bekymringsfullt da jeg har investert en god slump i disse skjermene!

(Mye baklys gjør ikke total inntrykket overveldene heller! :nei: )

 

Så.. Alle som tror de har en anelse om hva som kan være årsaken ikke vær redd for å komme med forslag.

 

Også, finnes det noen instillinger for dual display i Nvidia kontrollpanel eller Bios som optimaliserer for dual dislplays!?

 

Har sett, men finner ikke noe.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#1 - Har du forsøkt analogt? Regner med du kjører begge over DVI.

#2 - Har du forsøkt å kjøre med "vertical blanking", "Alternate DVI mode", "Reduce DVI frequency" eller liknende?

#3 - Regner med du er bombesikker på at du faktisk kjører skjermene likt? Har f.eks. et artig problem med ATi kort hvor en av LaCie skjermene mine absolutt skal mates et 1604x1200 istedenfor 1600x1200 over DVI. Problemet ble løst ved å "swappe" venstre/høyre skjerm på software nivå.

#4 - Forsvinner/dempes stripene når du skrur av LCD skjerm, og skrur den på igjen?

Lenke til kommentar
Case closed! den ene Dell skjermen ble mongo nå er alt rødt. Dette orker jeg ikke lenger. Aldri mere Dell!

5576100[/snapback]

 

Helt enig, vi burde alle slutte å handle fra produsenter som har sendt ut ett eller flere produkter som har feilet!

 

Edit: Hvorfor ikke bare ringe til Dell og gi beskjed om at skjermen er defekt, kan jo hende alt løser seg kjapt og greit...

Endret av mar
Lenke til kommentar

Dell ba om noen bilder..så jeg ville bare høre med dere her på HW hva dere mener?

Er ganske sikker i min sak..men men virker som om Dell prøver å hale ut 30 dagers retur retten jeg har.

 

Anyway jeg synes baklyset er ekstremt ille, har alldri sett så mye noengang før.

Hva synes dere?

 

Skjerm nr.2 (høyre) er ødelagt og viser røde Artifacts ++

 

 

Bilde1

 

Bilde2

 

Bilde3

 

Bilde 4

Endret av darapa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...