MaxP2P Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Hei! Jeg har et lite problem med å lage en litt spesiell konto i min Win XP Pro. Jeg vil at den kontoen skal kun ha mulighet til å gjøre 2 ting. 1. Ha tilgang til Shared Folder på nettverket. 2. Ha rettighet til å printe ut og bruke et program som heter HP Director. Men jeg vil ikke at den kontoen skal ha rett til snoke rundt på PC'en min. Sånn som å gå inn på F:\ HDD'en min, der jeg har alle mine filer. Også at My Documents forblir "off limit". [NOTE: Jeg har flyttet My Documets fra C:\ til F:\]. C:\ HDD'en er ikke så viktig, ligger ingenting spes på den. Så, er det noe måte å gjøre dette på? Kort sagt, det jeg vil er at den brukeren ikke kommer seg inn på F:\ disken min. Jeg vil gjerne slippe å kryptere hele HDD'en min, for å si det på den måten. Tusen takk på forhånd!
tukols Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 (endret) Hei. Start med å oprette brukeren med minst mulig rettigheter under brukerkonti i kontrollpanelet. Nå slår du fra "enkel fildeling": Du åpner "min computer" og går i mappeinnstillinger. Her under fanebladet "vis" fjerner du markeringen på "enkel fildeling" (Dette er den danske utgave, så jeg håper det står noe som ligner på norsk)- ellers Simple File Sharing på engelsk. Nå højreklikker du på F , velger egenskaper og Sikkerhet. Nå markerer du brukeren som du har oprettet, og heretter krysser du av i "avvis" som vist på vedlagte bilde. Nå skulle det være lukket til F drevet. "My documents" mappen kan du gjøre på samme måte. Højreklikk, og "avvis" på samme måte. Husk å markere hvilken bruker først. Men pass på..............kommer du til å klikke på deg selv eller administrator eller noe, så henger du på den! Hilsen tukols Edit: Ser at du har flyttet "my documents" til F. Så burde det ikke være nødvendig. Du må jo logge deg på som "brukeren" å prøve deg fram. Endret 9. februar 2006 av tukols
MaxP2P Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Skrevet 9. februar 2006 Tusen takk skal du ha! Evig takknemlig! Det funket perfekt!
tukols Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Fint du kom med en tilbakemelling. Så er det morsomt å hjelpe. Hilsen tukols
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå