Gå til innhold

Logitech MX5000 Laser mus og tastatur lagger


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har dette settet: Logitech MX5000 Laser og opplever med jevne mellomrom at musa lagger, dvs bevegelsen henger etter opptil et sekund eller mer. Noen ganger stopper det helt opp og musa må skrus av og på for å få liv i den.

I tillegg henger tastaturet igjen på med samme symptomer ved skriving.

 

Nå kommuniserer settet med Bluetooth, som er grunnen til at jeg kjøpte det (fordi jeg kan koble til andre enheter til senderen også), noe som kanskje ikke er like bra/kjapt som det trådløse infrarøde settet jeg har på jobb, men har aldri opplevd disse problemene der.

 

Noen som har liknende problemer/ mulige løsninger? Jeg vurderer å levere det tilbake, men har ikke lyst, da jeg da må investere i nytt tastatur og ny Bluetooth dongle.

 

Har siste drivere (iflg Autoupdate-funksjonen til Logitech) og er lei av dette her....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde lignende problemer med mitt Dinovo-sett. Tror ikke auto-oppdateringen gir deg siste verjon av Setpiont(2.47). Denne finner du isåfall på Logitech.no.

I tillegg har det blitt sendt ut en hel batch med dårlige blåtann-dongler. Jeg kontaktet Logitech og fikk tilsendt ny dongle og programvare som løste disse problemene. Lykke til!

Lenke til kommentar

har ingen positive :p Eller musa er deilig og bruke og tastaturet er bra.

Men jeg tok dette tastaturet på angrefrist. Var min første tråløse opplevelse, Og den varte i ca 10 dager. Da gadd jeg ikke mere.

 

Var denne laggen som du beskriver som var min grunn. Har lest litt om dette og er vist ganske mange fler som ikke liker dette.

Så jeg gikk tilbake til tråd :love:

 

Leverer du tilbake, får du nok ett med samme "feil", desverre... :roll:

Har vært borti fler der jeg jobber.Så er nok en glipp av logitech...

Lenke til kommentar

Problem:

Musen flyr veggimellom og ikke alle tastene blir registrert. Man opplever også lagg.

 

Grunn:

Grunnen til at dere opplever dette er pga at dongelen takler ikke den elektriske støyen maskinen sender ut. Dette forstyrrer senderen og den mottar feil/forstyrrende signaler

 

Løsning:

Løsningen er enkel: kjøp en USB-forlenger og få BT-dongelen vekk fra maskinen og opp til bordet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...