Gå til innhold

Problemer med skjerm oppløsning


Crispin

Anbefalte innlegg

Jeg har en flott Dell 2005fpw, som jeg ikke får til å kjøre dvi på. Det var greit de første månedene. Men nå er jeg lei og har lyst at dvi skal fungere, bare sånn at alt er i orden på en måte :) Jeg trodde at det var skjermkorte som var problemet, siden når jeg går inn på properties - settings - og vil forandre oppløsning, får jeg bare opp 1skjerm. Du veit, på display, så får du som regel opp 2skjermer, 1som er rimary og 1 som er secondary. Derfor fikk jeg låne et skjermkort av en kamerat. Nå får jeg opp skjermer, og jeg tenkte, jess! endeligt skal jeg få det til. Men det virker forsatt ikke, litt usikker på hvordan jeg skal gå fram, men har prøvd og restarte uttallige ganger med bare dvi kabelen i, med både d-sub og dvi kabelen, prøvd å skifte secondary skjermen til primary osv. Ingenting hjelper, så jeg tenkte jeg skulle gi opp, så skulle jeg sette oppløsningen til standard oppløsning, nemligt 1680-1050, da skjedde det noe rart. Se på linken jeg legger med, den sjifter oppløsning, men jeg må "scrolle" får å se alt på skjermen. Vett ikke hvordan jeg skal forklare, derfor legger jeg med et bilde. Håper noen har svar på hvorfor det har blitt sånn.

 

http://www.home.no/crispin/skjermbilde.JPG

 

Nå viser det seg at screenshote jeg tok viser hele skjermen, uten den scroll effekten den har laget. Hmm, oppløsningen har blitt slik at den ikke dekker hele bilde, slik at viss jeg skal feks se på ikonene som legger seg nede til høyre, må jeg flytte pila helt til høyre, og forsette, da beveger skjermen seg slik jeg får sett ikonene nede til høyre, men det til venstre blir borte, feks start knappen nede til venstre.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...