Gå til innhold

Battlefield 2: Special Forces ekstremt krevende?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg regner systemet mitt som å være ganske kraftig for øyeblikket, med x2 [email protected], x1800xt 512mb PE og 2gb ram, men likevel flyter det ikke bra i SF. Jeg spilte nettopp på Leviathan nå, og jeg kom helt ned i 17 fps! :ohmy: Noe som så klart er helt uspillbart. På wake island feks. kan jeg spille alt helt uten problemer, og ligger absolutt aldri under 40fps. Er det noe med mitt system, eller er SF helt utrolig krevende bare? Jeg spiller forresten med alt på fullt og 6xaa, men bare 1024x768.

EDIT: Forresten, alle andre spill jeg kaster på den går helt utrolig bra. I FEAR har jeg kjempefin flyt(79 fps averages), half life 2: lost coast har jeg over 90fps average og far cry med hdr og aa samtidig flyter utrolig bra. Alle disse spillene har mye bedre grafikk, så jeg kan ikke skjønne hvorfor det flyter så dårlig :hmm:

Endret av sablabra
Videoannonse
Annonse
Skrevet
BF2 SF skal være like krevende som BF2, så det er ikke det som gjør det.

5564049[/snapback]

Slik som jeg har forstått det, og lest, så er SF mye mer krevende enn Bf2. Det jeg lurer på er om andre opplever så dårlig flyt?

Skrevet

Sammenligning mellom BF2 og BF2 SF:

BF2:

SYSTEM REQUIREMENTS

* Windows XP (32-bit) with Admin rights

* 1.7 GHz Intel Celeron D / Pentium 4 or AMD Athlon XP/ Sempron or greater

* 512 MB of RAM or more

* 8x or faster CD/DVD drive

* 2.3 GB free hard drive space or more

* Video: DirectX 9.0c compatible (see video)

* Sound: DirectX 9.0c compatible (Sound Blaster X-Fi series recommended )

LINK

BF2 SF:

System Requirements

* Installed: Battlefield 2 for Windows

* CPU: 1.7 GHz Intel Celeron D / Pentium 4 or AMD Athlon XP/ Sempron or greater

* RAM: 512 MB or more

* Disc Drive: 8x or faster CD/DVD drive

* Hard Drive: 1.1 GB (plus 3 GB or more free space on Windows partition)

* Video: DirectX 9.0c compatible

* Sound: DirectX 9.0c compatible (Sound Blaster X-Fi series recommended )

LINK

Samme. Og hvis du ser bakpå SF pakken kan du lese nederst at spillet har samme krav som BF2.

Dette er jo bare minimum, men high kravene kan være større.

Skrevet (endret)
Dem har fyllt opp banene i SF med så utrulig mye skrot, det er nok det som gjør det så krevende... Bare ta en tur inn i hangarskipet så faller FPS-en heftig!

5564351[/snapback]

:yes:

enkelte av de SF MAPs'a er helt utrolig dårlig kodet virker det som. Elendnig flyt i forhold til tilsvarende store Vanilla maps.

...

Blame Canada, blame Canada... :tease:

Endret av MrLee
Skrevet

Vet ikke om det er tilfelle i BF:SF, men tror at nattbrettene kan være spsielt krevende. Det blir langt flere lyskilder rundt omkring og med generering av skygger og ting på alt de så blir det hele tungrodd. Det samme gjelder for selve mørket tror jeg. Dette var et stort problem på Joint Ops Escalation, husker bare ikke helt hva som gjorde det. Det er nok ingen tvil om at SF er mer krevende grafisk iallefall.

Skrevet (endret)

Ja, jeg opplever også sf som langt mere krevende. Og dette uten at jeg kan si at grafikken er blitt noe bedre heller.

Endret av mofopop
Skrevet
Vet ikke om det er tilfelle i BF:SF, men tror at nattbrettene kan være spsielt krevende. Det blir langt flere lyskilder rundt omkring og med generering av skygger og ting på alt de så blir det hele tungrodd. Det samme gjelder for selve mørket tror jeg. Dette var et stort problem på Joint Ops Escalation, husker bare ikke helt hva som gjorde det. Det er nok ingen tvil om at SF er mer krevende grafisk iallefall.

5565134[/snapback]

Det er mye mulig, men det forklarer ikke Iron Gator mappet...

Skrevet
Det er ekstremt krevende ja. Har ikke testet det ennå på x1900 kortet men på GTX 512 var jeg nede i 20-30 konstant med vsync på. Uten funket det fett..

5564593[/snapback]

Hmm... Kanskje jeg har på det? Kortet mitt skal jo yte på linje med ditt så :hmm:

Er det noen som vet hvor jeg kan skru Vsync av og på i omega driverne?

Skrevet

5565134[/snapback]

Det er mye mulig, men det forklarer ikke Iron Gator mappet...

5565657[/snapback]

Eg har samme problem, som dere ser har en PC som ikke skal slite me

å kjøre BF2, ligger på 80 fps i gjennomsnitt me alt på maks men på Iron Gator så er jeg nede i 20-30...forstår det ikke..

Skrevet (endret)

Ok, jeg TROR jeg fant ut hvordan jeg skrudde av Vsync, men det hjalp ikke en døyt. Fpsen datt helt ned i 10 fps når noen kasta røykgranat på leviathan! :ohmy: Uff, så utrolig irriterende... :cry: Jeg håper for all del noe blir gjort med det her, enten i drivere eller patch til SF.

EDIT: NÅ fikk jeg skrudd av Vsync, men fpsen ble nesten ikke bedre, i hvert fall ikke med røykgranat... :(

Endret av sablabra
Skrevet
prøv og still på innstillingene i bf2 sånn den optimiserer shaderne på nytt... Det kan hende det funker da. Med vsync av da så klart.

5567509[/snapback]

Ok, skal prøve det ;)

Skrevet (endret)
prøv og still på innstillingene i bf2 sånn den optimiserer shaderne på nytt... Det kan hende det funker da. Med vsync av da så klart.

5567509[/snapback]

Ok, skal prøve det ;)

5567528[/snapback]

Nei, det så ikke ut til å hjelpe noe. Det som gjør meg så irritert er at grafikken er relativt dårlig, men likevel er det så jævlig krevende. Det flyter greit til tider, men med en gang det skjer mye så synker fpsen... Selv i FEAR når det skjer masse og det er røyk samtidig flyter det fortsatt bra. Hva med resten av folka her da, sliter dere også med lav fps?

Zuckron: Du skriver i en annen post at du har x800se, og da tror jeg ikke på deg i det hele tatt at det flyter bra med alt på fullt og 6xaa og 1280x1024 i bf2 :lol:

Endret av sablabra
Skrevet

Sitter med 7800GTX, X2 3800 og 2 GB RAM. Kjører alt på fullt med en oppløsning på 1280x1024, uten noen form for hakking.

Kan ikke si på noen måte at SF er mer krevende enn BF2 Vanilla.

Skrevet

merkelig det skal være så krevende for deg.. Driveren din er vel ikke på kvalitet? Da legger den AA Af selv opp. Men hvis du har skrudd ned dette burde alt være ok..

Men jeg har fått et rart problem med BF2 nå. Har hatt det i noen dager, når jeg skal logge meg inn bruke den så ufattelig laaaannngg tid. Å når jeg skal gå inn for og finne serverne så finner den ca 30stk bare. Å de som er i favorittene er røde. Altså "ikke fungerende" men når jeg trykker på dem blir dem grønne å alt er bra..

Men det tar så langt tid og logge meg på. Noen som veit hvorfor dette skjer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...