Gå til innhold

Hvordan senke UPLOAD (P2P)


divad

Anbefalte innlegg

Hei! Og velkommen til meg! :tease:

 

Jeg bruker eDonkey2000 Pro og det irriterer meg at det alltid er UPLOADEN som er størst/høyest! :hmm:

 

Jeg har prøvd NetLimiter, men den lagde krøll på maskina. :thumbdown:

 

(Tillegsinfo: På knappen "Shared" er det tre ruter og i den nederste til venstre har jeg kun "eDonkey2000 Downloads" - katalogen tilgjengelig for uploader'ne).

 

Jeg har også prøvd å søke meg igjennom forumet, uten hell. Beklager hvis det står om dette emnet fra før - da får dere si meg hvor så skal jeg slette dette emnet!

 

Noen som trår til og hjelper en liten "jomfru" i "nød"? :innocent:

På forhånd tusen takk! :thumbs:

Endret av divad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du Super Controler

 

Ikke akkurat mest oversiktlig, men verdt å prøve.

5563883[/snapback]

 

Har du prøvd det, Chakl?

 

Jeg har tatt i bruk Du Super Controler nå og etter litt prøving av verdier for limit Upload ser det ut som om de kanskje går på bekostning av hverandre. De kan begge ligge ganske høyt og når jeg setter Upload på 0 synker Upload raskt og etter 2-3 min ligger også Download på 0. :hmm: Når jeg deretter øker opplastningsgrensa øker også nedlastningsgrensa etter en liten stund.

 

Dessuten: Programmet er bare for 15 dagers prøving... :thumbdown:

 

Andre gode forslag, anyone? :cry:

Endret av divad
Lenke til kommentar
Du kan jo f.eks. bruke en annen klient enn eDonkey 2000. eMule har støtte for begrensning av båndbredde både ut og inn, uten bruk av noen ekstraprogrammer.

5565829[/snapback]

 

1: OK, men går valgmuligheten for begrensning av Upload på bekostning av Download?

 

2: Er Emule bedre, dårligere eller likt eDonkey2000 Pro - hva er ditt synspunkt? Har blitt anbefalt å bruke eDoneky2000 Pro, serr'u. Hva er forskjellen? Blir glad for svar :w00t:

Endret av divad
Lenke til kommentar

1. valgmuligheten for begrensning av Upload går ikke på bekostning av Download. Men om du benytter deg av det, og skrur ned upload vil det føre til tregere nedlastning. Har ihverfall vært det på alle p2p programmer jeg er brukt. Man får belønning for å dele båndbredden sin med andre.

Om alle hadde skrudd ned på uploaden sin ville det gått tregere for alle å laste ned også. Det vil man ikke ha noe av.

 

2. Når det gjelder hvilket av programmene som er best, kan jeg desverre ikke gi deg et konstruktivt svar.

Lenke til kommentar
Om alle hadde skrudd ned på uploaden sin ville det gått tregere for alle å laste ned også. Det vil man ikke ha noe av.

5565935[/snapback]

 

Jeg vet... :innocent: Sorry! Jeg er litt frekk, får man si! Det er bare det (her kommer unnskyldningen!) at jeg laster ned så store filer og det tar så laaaaaaaaaang tid! :no: Følger med på en serie og klarer ikke vente så lenge på èn og èn episode! :nei:

Lenke til kommentar
Du Super Controler

 

Ikke akkurat mest oversiktlig, men verdt å prøve.

5563883[/snapback]

 

Har du prøvd det, Chakl?

 

Jeg har tatt i bruk Du Super Controler nå og etter litt prøving av verdier for limit Upload ser det ut som om de kanskje går på bekostning av hverandre. De kan begge ligge ganske høyt og når jeg setter Upload på 0 synker Upload raskt og etter 2-3 min ligger også Download på 0. :hmm: Når jeg deretter øker opplastningsgrensa øker også nedlastningsgrensa etter en liten stund.

 

Dessuten: Programmet er bare for 15 dagers prøving... :thumbdown:

 

Andre gode forslag, anyone? :cry:

5565821[/snapback]

 

Ja jeg bruker det selv, siden Net Limiter 1 krasjet hele tiden, skal skifte til Net Limiter 2 snart da. Skru uploaden din til minst 20% v den totale uploaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...