Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

vet ikke hvordan jeg skal få til Portmapping


Anbefalte innlegg

Heisan første del av denne prosessen (portmapping) vet jeg ikke hvordan jeg skal få til jeg har funnet NAT instillingene på min SMC router men vet ikke hva jeg skal gjøre der.. er litt usikker på resten av oppgavene også.. hvis noen kan hjelpe meg på et enkelt språk hadde jeg blitt evig takknemlig=)

 

If you are behind a router:

 

You can simplify the process of setting up active mode if your router and operating system is UPnP compatible. Read this FAQ for more information. If UPnP does not work or is not an option, follow the steps below.

 

1) First you need to set up the router to forward the connections to the computer with DC++. This is could be called port mapping, port redirecting, port forwarding or something like that. Find out how to do this with your router / NAT in the user manual.

 

2) You need to forward one port. Select a number between 1024 - 65535, they should mostly all be available. Make sure both UDP and TCP are being forwarded on the port you chose.

 

3)The IP that you are forwarding to should be the internal IP address of your DC++ computer. It usually begins with "192.168", "172.16." or "10.x.". Go to the command prompt and type: ipconfig (Start Menu | Run | cmd /k ipconfig)

When you have mapped a port on the router, open up DC++ and go to Settings. Select active mode.

 

4)

In the port field, enter the port number that you are forwarding on the router.

In the IP field, you need to enter the external IP address of your router. This can easily be checked on here.

 

5) It should now be working. If it is working for a while, but the next time you use DC++, you only get Connection Timeout’s or no results when searching, your IP (either external or internal) is likely to have changed.

 

6) If you find the external IP is constantly changing (DSL users often experience this), you can set yourself up with a dynamic name (i.e. myname.kicks-ass.net). Such as Dynip or DynDns and put that name into the IP field. Make sure to use an update client, which will update the dynamic name service with your latest IP.

When troubleshooting if you have properly forwarded a port to DC++, use www.canyouseeme.org.

 

7) Make sure DC++ is open. Then from the site, enter in the port you're forwarding and click Check. If everything has been properly set up, the site should say Success. If you get Error, then you need to double check the port forwarding on the router, DC++ settings and possibly your software firewall settings.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan første del av denne prosessen (portmapping) vet jeg ikke hvordan jeg skal få til jeg har funnet NAT instillingene på min SMC router men vet ikke hva jeg skal gjøre der..  er litt usikker på resten av oppgavene også.. hvis noen kan hjelpe meg på et enkelt språk hadde jeg blitt evig takknemlig=)

5559911[/snapback]

 

Hva skal du egentlig ha gjennom routeren din? Hvilket program/tjeneste osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...