ovle Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Hei! Tenkte jeg skulle rydde opp på harddiskene mine nå, og i den forbindelse hadde det vært fint å hatt et program som søker gjennom diskene etter filer som tar opp mye plass, men som ikke er så ofte i bruk.. Som gamle mp3-filer eller sånt.. Bare for å få et overblikk over hvilke filer jeg faktisk vil ta vare på og ikke. Noen som vet om et slikt program?
HeltNils Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Høyreklikk på en katalog og velg search. Du kan begrense på last accessed og størrelse. Når du får opp søket kan du sortere på størrelse.
Stigma Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 (endret) Windows holder ikke orden på hvor ofte du bruker filene dine. Det nærmeste du kommer er "last modified" stampen som forteller deg når filen sist ble modifisert. Favoritt MP3'en din som du hørte på i går kan dog ha en "last modified" dato fra 5 år tilbake, og dermed se ut som en prima kandidat for sletting. Med andre ord, så ser jeg ingen mulighet for å gjøre det du spør etter. Ikke ved mindre du faktisk installerer et program som holder orden på disse tingene, men den må du jo i såfall installere inn på maskinen for et par år siden =P Jeg annbefaler å manuellt gå gjennom filsystemet, ta vare på det du spesifikt vil ta vare på, og så formatere disken etterpå for å bli kvitt all drittet. Å gjøre det motsatt vei, å gå inn og spesifikt fjerne det du IKKE vil ha tar så mye arbeid i de fleste tilfeller at det ikke er verdt det. -Stigma Endret 5. februar 2006 av Stigma
ovle Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 ok.. Dere er helt sikker på at det ikke finnes programmer som analyserer disken og finner filer som jeg ikke bruker så ofte? er det ikke sånn "last accessed"-greie da? jaja.. Takk for svar iallefall!
Gromit Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 crapcleaner er et fint lite program som rensker tmp filer og typiske temp områder på disken og i tillegg rydder opp i registeret for døde henvisninger. http://www.ccleaner.com tror jeg adressa var
HeltNils Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Som sagt, Windows lagrer last accessed-dato, men bare i NTFS, ikke i FAT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå