Gå til innhold

Hvem betaler frakt ved reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange jus spørsmål i det siste :wink: og i den anledningen burde alle ta en titt innom HW.no's jusguide.

 

Så, hvem betaler frakta? Personlig ville jeg betalt frakta til webshopen selv dersom webshopen ikke maser på å få kontonummeret mitt da :smile: Rett og slett fordi det er mest praktisk og koster sjeldent mye, men har du krav på å få dekka porto fram og tilbake?

 

AFAIK har du det. Det er ikke ditt problem at du har fått en vare som har en mangel og selgers regning ER selgers regning, ikke noe spleiselag nei.

 

Du kan sikkert finne mer ut om dette i Kjøpsloven og loven om postordrekjøp. Begge finner du på lovdata :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-04 23:28, Killer skrev:

Porto? nei plages ikke med slik skjit, handler alt på lokal pc sjappe, aldri mere webshop for me!


3 grunner til det:

1.Samme priser (webshopper billigst? Pøh!)

2.Ingen leveringstid

3.Personlig kontakt med selger!



 

Grunn 2 og 3. Helt klart verd å betale litt for ja

 

Grunn 1; kommer veldig mye ann på hvor man bor. Bor man ved en Komplett el. butikk ville aldri jeg heller handla på web, men hva når dataforhandleren er f.eks Expert?

 

Her i krsand(som hadde både PS Data og Komplett en stund) så er North Corporation beste PC butikk AFAIK. Prisene der er godt over web pris.

 

Det du også glemmer er UTVALG. Det er som regel veldig begrensa hvor godt utvalg lokale sjapper har, men er den lokale sjappa PS Data så burde det jo holder :smile:

Lenke til kommentar

Grunn 1; kommer veldig mye ann på hvor man bor. Bor man ved en Komplett el. butikk ville aldri jeg heller handla på web, men hva når dataforhandleren er f.eks Expert?

 

----------------------

Pussig at du skulle nevne Expert, er faktisk en

Expert butikk jeg handler hos, sikkert forskjell

på de, "min" er helt toppers.

 

Men nå er ikke jeg en skikkelig "nerd" da, oppgraderer maskinen 1 gang pr år eller noe og

de har det meste der..

 

Tro det eller ei men de har faktisk samme priser som

tex komplett når du tar med frakten i betraktning.

Lenke til kommentar

Hei!

Eg hadde ein defekt cd-brennar frå Plextor(16/10/40)som ikkje fungerte (ville ikkje lese cdar).Tok kontakt med Plextor og vart i samråd med dei enig om eit transportselskap eg skulle bruke for å frakte cd-brennaren til Belgia.Det gjekk greit eg sendte cd-brennaren til Belgia.Plextor sendte meg ein i retur.

Og alt var ok.

 

Så nokon dager etter fekk eg rekning frå transportselskapet på mellom 800-900 nok..Og eg tenkte wtf...

Så tok eg kontakt med Plextor og dei sa at om eg sendte dei ein kopi av Innvoicen så skulle dei snakke med transportselskapet og prøve å få ordna det slik at dei betalte for transport kostnadane og ikkje eg..:wink:

 

Så det ser ut til at eg slepper å betale dei 800-900 nok i frakt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...