Gå til innhold

Beholde NetCom-nummeret?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for info, men jeg tror det ble en liten missforståelse i spm. nr. 2.

 

For å formulere spørsmålet på nytt: Normalt ringer jeg ca 1 time i måneden og i tillegg sender jeg ca 100 SMS'er. Det jeg lurte på var hvilket abbonement som vil være billigst for meg.

 

Nå har jeg Netcom Flex, og vurderer å skifte til noe billigere. Forbruket av telefonen forventer jeg å være omentrent likt etter et skifte av abb.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du kan beholde nummeret når du bytter til en annen operatør som bruker NetCom's nett, vet jeg ikke. Men som du kanskje vet blir det 1.nov innført nummerportabilitet i mobilnettet. Som innebærer at man kan skifte til hvilken som helst operatør, og beholde nummeret.

 

Mobilkalkulatoren til DinSide er til enhver tid oppdatert med alle (nye) priser!

 

Du sier du sender 100 SMS i mnd. Med Flex, som du har, betaler du da 70 kroner. Du har som kjent 30 gratis SMS pr. mnd.

Du sier du ringer ca. én time pr. mnd. Nå vet jeg ikke hvor lenge hver samtale koster, men for eksemplets skyld: la oss si to minutter. Det betyr 30 samtaler.

(30 samtaler * 59 øre i oppstartsavgift) +

(60 minutt * 2,49 pr.min.) = 167,10

Plusser vi på 70,- i SMS blir det 237,10 i månedlige utgifter.

Tilsvarende regnestykke for NetCom @kontant blir kroner 216,10. (Forutsatt at du ringer bare til mobiler. Pris pr. SMS: 79 øre)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Quote:


On 2001-09-21 15:02, Simen1 skrev:

Vet noen om jeg kan beholde netcom-nummeret mitt hvis jeg skifter operatør til en av de som bruker netcom's nett?


Evt. hva er billigst til å sende ca 100 mld. pr måned og ringe ca 1 time pr måned?


 

det skal komme el lov som gjør at du har rett til å ta med deg nummeret uansett hvilket abbonemang du skifter til.

 

mitt råd: Hold deg til netcom!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...