Gå til innhold

Strøm til A8N32-SLI Deluxe


Enya

Anbefalte innlegg

har nettopp fått nytt hk (A8N32-SLI Deluxe) men strømkontakten (ATX-en) er 24 pin og ikkje 20 pin som det er på min PSU.

 

Hva skal jeg gjøre med de 4 ledige "hullene" på hk? skal jeg sette den såkalte "Pentium 4" kontakten der?

 

Står ingenting i brukerveiledningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om strømforsyningen er sterk nok selv om den bare har 20 pinner så koble den til de .....feil info.... Om jeg ikke husker feil, står info i den store A8N SLI tråden også, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=351688&hl=

 

(Sitat fra A8N tråden, side 2)

Det funker med en 20 pins kontakt. (fant en link på internett som fortalte dette..har rotet bort adressen) Du må plassere den slik at det blir 4 kontakter "ledig" i nedre del av kontakten som er festet til HKet. Adaptret er bestillt likevel, men det funker uten.

 

Og det finnes overganger, vet at Netshop har det i sortimentet sitt.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4448

 

Sitat fra A8N SLi tråden, side 1:

"Hjelp jeg har bare 20pins strømforsyning"

Det går fint å sette en 20pins strømforsyning ned i 24pins kontakten på A8N, man trenger ikke overgang. PS Du bør helst ha 400W strømforsyning for ett vanlig A8N opsett.

 

Er en egen P4 kontakt til P4 pluggen øverst til venstre på kortet, like ved CPU'en.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at hovedkortet fungerer med 20-pins strømforsyning koblet til (uten overgang), det fungerte i allefall på mitt eksempar av Asus A8N32-SLI Deluxe med et POV GeForce 7800GTX 512MB koblet til.

 

Men på en forumtråd om dette i et annet forum ble folk anbefalt å bruke en overgang uansett, for sikkerhets skyld, da det er en del hovedkort som blir ustabile dersom man ikke kobler til de siste 4 pinnene også.

 

Men i mitt tilfelle fungerte det i allefall fint.

 

Edit: Komplett har også en slik overgang.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...