R@ge Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 (endret) Jeg lurer bare på en liten sak.... hva er EGENTLIG forskjellen på disse to Kingston ValueRAM DDR2-400 ECC/REG4096MB (2x2048) Pris: 12895 & OCZ DDR2 Value Pro Series PC-4200 4096MB (2x2048MB)) Pris: 5995 Alt annet enn prisen da altså.... Endret 3. februar 2006 av HeAtHeN
R@ge Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Skrevet 4. februar 2006 Se under funksjoner. 5550082[/snapback] OK... Kingston ValueRAM = ECC, Registrert OCZ DDR2 Value Pro Series = Unbuffered Men hva innebærer dette da?
HeltNils Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 http://www.google.com/search?q=ecc+registered+unbuffered
R@ge Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Skrevet 4. februar 2006 (endret) http://www.google.com/search?q=ecc+registered+unbuffered 5550842[/snapback] Takk.......... Leste artikkelen på 2CPU.COM, og viss jeg skal tolke den korrekt er Unbuffered minne mye raskere enn ECC/Registered minne. Viss man derimot skal ekstremt mange RAM brikker, eller til en server så kan det være smart å gå for sistnevnte.. Ikke skjønner jeg hvorfor prisen er så ekstremt forskjellig bare.... Men..men... man skal ikke forstå alt her i verden.. Endret 4. februar 2006 av HeAtHeN
HeltNils Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Når noe er vanskeligere å lage og man selger få av dem blir de veldig mye dyrere ting som er litt lettere å lage, men som man kan lage veldig mange av. Det kan sammeliknes med å lage plakater. Det kan være veldig mye jobb å designe den, men når man har gjort det koster det er det nesten ikke noe dyrere å trykke opp to av dem i stedet for en, men man må uansett prise inn designingen. Får man solgt to i stedet for en kan man dermed selge hver av dem til omtrent halvparten av prisen uten å gå i underskudd. Det var bedriftsøkonomi 101, introduksjon til faste og variable kostnader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå