Gå til innhold

MFT korrupt. IBM i RAID


Feanor

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte IBM 120GXp 80gig på komplett på ukens tilbud. Har en WD80 fra før. har endelig fått satt opp RAID, med XP på RAID-diskene. Satt på DC i dag og lastet da jeg fikk en feilmelding om at "delayed write"-svada failed. mange feilmeldinger på rad. gjengangeren er MFT (main file table) corrupt. har kjørt scandiskchkdisc flere ganger. DEr står det : File record segment 15757 is unreadable (opp til segment 15761)

 

bad clusters lagt til i en eller annen fil.

 

osv. osv. Nå går det ikke an å boote winXP på RAID arrayen, får blåskjerm hver gang. (har Xp på gammledisken også...heldigvis)

 

Hva er galt? er den elendige IBM-kvaliteten som har slått til igjen?

 

tips?

 

Er all data på RAIDarrayen tapt?

 

Skal jeg sparke komplett i rævva å sende den tilbake??

 

HJELP!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er RAID0 ja.

 

Er for tiden bootet på den gamle disken min. her virker RAIDet greit... Har kjørt scandisk i oppstarten. den fant 10 bad clusters osv.

 

Norton DD.. hva er det? (ligger vel ikke inne under Norton antivirus..)

Duger ikke scandisk?

 

Anbefaler dere å sende disken tilbake?

Lenke til kommentar
Quote:


Feanor skrev (2002-09-15 21:18):

Det er RAID0 ja.


Er for tiden bootet på den gamle disken min. her virker RAIDet greit... Har kjørt scandisk i oppstarten. den fant 10 bad clusters osv.


Norton DD.. hva er det? (ligger vel ikke inne under Norton antivirus..)

Duger ikke scandisk?


Anbefaler dere å sende disken tilbake?



Norton disk doctor ligger i et program som heter norton utilities 2002. Det er et veldig bra program.
Lenke til kommentar

Hei

 

kjørte disc doctor i går. Den låste seg på "file"-delen på 20%. Etter det var det umulig å få kontakt med prog. etter en rask "end sesion" gikk det ikke an å starte opp igjen.

 

Nå når Norton DD kommer til kort, hva gjør jeg????

 

Har egentlig ikke lyst til å sende den inn. (mister 30 GB filmer, som jeg nettopp har lastet ned...)

 

Det idelle hadde jo vært å fikset den uten tap av data eller tålmodighet....

 

Alle luringer legg inn et tips!! :grin:

Lenke til kommentar

Hei der, leit problem ja.

Men..det er slettes ikke sikkert at det er disken(e) det er noe feil med.

Jeg ordnet akkurat opp i et lignende problem.

Jeg hadde 2 stk 60b Seagate disker koplet i RAID0 (Onboard RAID, MSI HK).

Jeg brukte den ikke til Boot, men hadde en haug med MP3 liggendes på diskene.

Samme problemer oppsto, maskinen frøs stadig vekk, og filer ble korrupte.

 

Jeg kjøpte meg så en WD120 disk og fikk mp3'ene over på den (brukte mange timer, og hadde ca. 100 reboots for å få det til, pga at RAID'en klikka)

 

Satte så et vanlig ATA133 kontrollerkort i maskinen, disabla RAID'en og kobla de to 60Gb diskene på dette kortet. (har nemlig 7 disker i maskinen)

Etter det funka alt fint.

 

Konklusjonen blir altså at det var ikke diskene det var noe galt med, men RAID kontrollern på Hovedkortet som tulla det til.

Så før du finner på å sende disken tilbake råder jeg deg til å sjekke om de funker som single disker på vanlige IDE kontrollere.

Litt kjipt å sende tilbake om selve diskene tester ok, da blir det bare merutgift for deg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...