Gå til innhold

ADVARSEL- XD.no tilbud villendende markedsføring!


Anbefalte innlegg

På forsiden til www.xd.no står det:

 

XD.no tilbud

Størt utvalg - Best på pris.

 

Nå stemmer iallefall ikke "best på pris".

 

Historien er at jeg skal kjøpe meg et Canon 350D kit og vil selvfølgelig ha best pris. XD.no annonserer med en stor tilbuds-banner der det står "best på pris" og lenger ned på siden finner du Canon 350D kitet. Pris de tar er kr 6 950,-

 

DETTE ER IKKE BEST PRIS!

 

www.elkjop.no tar kr 6 685,-

 

Jeg tok selvfølgelig kontakt med XD.no for å informere de om dette, og spurte om bedre pris. DE MÅ JO LEVE OPP TIL ANNONSERINGEN SIN!!

 

Dette er svaret jeg fikk fra de;

 

Hei.

 

Kan desverre ikke være best på alle priser, er generelt blandt de rimeligste nettbutikkene, men selvfølgelig kan det som du viser til være innimellom noen som er billigere.

 

Anbefaler deg da å kjøpe fra Elkjøp

 

Vennlig hilsen

 

Bengt Ivar K Lie

Product Manager, Foto/video

 

Xpress Digital

v/ Web Distribusjon

Torp IT. Østre Kullerød 5, 3241 Sandefjord.

Postboks 2024, 3202 Sandefjord.

Tlf.: 33 29 31 50. Fax: 33 42 90 02.

www.xd.no

 

----------------------------------

 

 

Konklusjon:

VILLENDENDE MARKEDSFØRING!!

Dette er en lite seriøs aktører i markedet!

 

I rest my case.

 

 

Vennlig hilsen

Michael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shit happens.. Men JapanFoto er faktisk billigst på Canon 350D kitet: pris 6799,- og de har også tilbud på batterigrep BG-E3 til Canon 350D til 699,-. Jeg bestilte batterigrepet hos JP og er meget fornøyd med servicen! Anbefales!  :dribble:

5540012[/snapback]

 

Elkjøp tar 6 685 for kitet. Det er enda billigere.

 

 

Jeg har akkurat fått telefon fra forbrukermyndighetene i saken, og de sier at det er ULOVLIG MARKEDSFØRING fra xd.no!

Lenke til kommentar
JapanPhoto har et noe frynsete rykte for å si det mildt, tror du får bedre hjelp på Elkjøp enn på JapanPhoto hvis det skjer noe med kameraet ditt....  : sjekk  link...

 

http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadH...ne=&bokmerker=0

5543749[/snapback]

 

Wow. Stakkars mann. Får håpe det ble en fin løsning for hans del.

 

Mht min sak - jeg er rystet over så "kreativ" markedsføring. Jeg har tidligere følt meg "trygg" til å handle under reklamerer og annonserer. Dette pågrunn av sterke og gode forbrukerlover og myndighetene. Men den gang ei.

 

Konklusjon, som den sikkert har vært i alle år, ikke stol blindt :tease:

Lenke til kommentar

Pruter dere aldri?

 

Ta dere ein tur på forskjellige butikker å spør etter et bra tilbud på ein vare.

Setter dei ned prisen litt så spør du om du kan få ta me deg tilbudet.

Du stikker innom elkjøp og viser kviteringen.

Da må dei komme med samme varen til ein mindre pris. (viss dei har varen).

Dei har prisgaranti.

 

Bar eå prute, eg gjør det på alt eg kjøper av hvitevare og brun varer. :D

 

Sparer noen kroner der og. =)

Lenke til kommentar

Jeg for min del har vært veldig fornøgd med Japan Photo, jeg kjøpte kameraet mitt der og de hadde heller ingen problem med å fixe det da jeg hadde problemer. Det jeg ikke liker med dem er at når jeg bestiller bilder der så får jeg somregel ikke det jeg har bestilt på de 2 første forsøkene. Så akkurat der prøver jeg å ungå dem.

 

MEN tilbake til saken her. Du som sier at XD driver med villedene markedsføring.. så er ikke dette nødvendigvis riktig..

 

Så lenge de da de lanserte tilbudet på C350d Kit før Elkjøp kom å matchet eller gav lavere prist, eller hvis det er noe medfølgende som utgjør forsjell i tilbudene fra de to leverandørene så er XD sitt tilbud og markedsføring lovlig.

 

At de bør følge opp og evt matche tilbudet fra Elkjøp og spesielt ved en henvendelse er en annen ting. Men jeg vil ikke på noen måte gå så drastisk til verks å lage masse bråk om det.

Lenke til kommentar
Jeg for min del har vært veldig fornøgd med Japan Photo, jeg kjøpte kameraet mitt der og de hadde heller ingen problem med å fixe det da jeg hadde problemer. Det jeg ikke liker med dem er at når jeg bestiller bilder der så får jeg somregel ikke det jeg har bestilt på de 2 første forsøkene. Så akkurat der prøver jeg å ungå dem.

 

MEN tilbake til saken her. Du som sier at XD driver med villedene markedsføring.. så er ikke dette nødvendigvis riktig..

 

Så lenge de da de lanserte tilbudet på C350d Kit før Elkjøp kom å matchet eller gav lavere prist, eller hvis det er noe medfølgende som utgjør forsjell i tilbudene fra de to leverandørene så er XD sitt tilbud og markedsføring lovlig.

 

At de bør følge opp og evt matche tilbudet fra Elkjøp og spesielt ved en henvendelse er en annen ting. Men jeg vil ikke på noen måte gå så drastisk til verks å lage masse bråk om det.

5544144[/snapback]

 

Jeg ble nysgjerrig og har sjekket datoer. XD lanserte priser etter elkjøp.

Lenke til kommentar

Man må sjekke priser uansett hvordan de forskjellige butikker reklamerer. Jeg har handlet en god del hos XD.NO (3 digitalkamra). Ikke på grunn av teksten i logoen, men fordi de varene jeg kjøpte (bla. Nikon D70) faktisk var prisgunstigst hos XD.

Når tiden kom for å kjøpe blitz (Nikon SB800) var de ikke billigst og det ble da handlet hos Foto & Video nett da de var litt mer prisgunstig.

 

Men uansett om ikke absolutt alle varene hos XD er billigst tror jeg de ligger ganske godt an i løypa. Jeg har opplevd XD som seriøs og ekspeditt og kommer nok til å handle mer her.

 

Hvis man på et eller annet vis kan beregne en snittpris på alle varene stemmer kansje teksten i logoen. Ikke noe jeg gidder å kaste bort tid på å finne ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...