Gå til innhold

Dårlig kjøler på x1900xt?


S1rre

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at kjøleren på den er rett å slett ubrukelig.. for meg i hvertfall.. Ligg jo på 57 grader ffs når jeg gjør ingen ting!. Ekke klokket.. kunn i 3d.. Har god kjøling i kabinettet, alt annet har normal temo untatt skjermkorte.. huff ass.. makan til tull :S SKikkelig kjipt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen som helst problemer med dette skjermkortet i forbindelse med temperaturen? Eller er du bare mer opptatt av å sjekke temperaturer enn å se hva skjermkortet ditt faktisk er godt for i spill og lignende? Jeg tror Ati har tenkt seg om både en og to ganger før de slapp et referansedesign med kjøler. Det skal uansett fryktelig høye temperaturer før de fleste av dagens GPUer går dukken.

 

Hvis du hadde planlagt verdensrekord i stock-kjøling-OC på dette kortet skjønner jeg at du er fortvilet, men ellers skjønner jeg virkelig ikke hva som er problemet.

Lenke til kommentar

57c er jo ingenting på et skjermkort, vifta på kjøleren spinner opp når mer kjøling trengs, prøv å sette deg litt inn i ting før du klager å syter..

 

som et ekstremt eksempel så kan jeg vel nevne xfx6600gt kortet mitt som spratt opp i 107C under full load med stock kjøler...

Lenke til kommentar

Når jeg kjører 3d mark 05 så kommer jeg ikke gjennom hele.. Kommer bare til den skogen ellerno.. Så kommer det brare farger oh skjerme blir svart.. SKJekke temperaturen.. den ligger på 90 grader.. Så blir noe i den duren i Fear også.. Så da kan jeg sikkert bare glemme å spille det..?.

Lenke til kommentar
Når jeg kjører 3d mark 05 så kommer jeg ikke gjennom hele.. Kommer bare til den skogen ellerno.. Så kommer det brare farger oh skjerme blir svart.. SKJekke temperaturen.. den ligger på 90 grader.. Så blir noe i den duren i Fear også.. Så da kan jeg sikkert bare glemme å spille det..?.

5539164[/snapback]

 

Det kan høres ut som det er noe galt med monteringen eller hastighetsreguleringen på din kjøler. Riktignok er original ATI kjøler ikke mye å skryte av men den skal klare å holde kortet under 90 grader.

 

Hvis du ikke har lyst til å sette på en custom kjøler ala Zalman anbefaler jeg deg å få byttet kortet.

Lenke til kommentar
Når jeg kjører 3d mark 05 så kommer jeg ikke gjennom hele.. Kommer bare til den skogen ellerno.. Så kommer det brare farger oh skjerme blir svart.. SKJekke temperaturen.. den ligger på 90 grader.. Så blir noe i den duren i Fear også.. Så da kan jeg sikkert bare glemme å spille det..?.

5539164[/snapback]

 

Hvis jeg husker rett så flashet vel du ditt x1900xt til x1900xtx? I så fall så er vel det problemet :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
57c er jo ingenting på et skjermkort, vifta på kjøleren spinner opp når mer kjøling trengs, prøv å sette deg litt inn i ting før du klager å syter..

 

som et ekstremt eksempel så kan jeg vel nevne xfx6600gt kortet mitt som spratt opp i 107C under full load med stock kjøler...

5538262[/snapback]

 

Neimen, har du det kortet også! :!:

Mitt har vært oppi 90C, ble litt bekymret...

 

Mitt 6600GT idler også på 57C, men det er med en vifte som blåser rett på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...