Gå til innhold

SE Z520i eller Siemens ME75?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje du bør liste opp hva som er viktig for deg? Om det er bra batteritid, bedre skjerm eller klapptelefon eller bluetooth.

5532968[/snapback]

 

Ja... det burde jeg nok sikker gjort. Men det er det jeg ikke klarer å bestemme meg helt for.

 

Så tenkte jeg kanskje at noen hadde noen "objektive" vurderinger av de to som kanskje kunne tippe beslutningen den ene eller andre veien. :)

 

Sånn av typen, "Z520 er mye raskere og har bedre kalender", eller "ME75 har mye bedre adressebok", el.l.

 

Jeg kan nok leve uten Bluetooth, og skjermen på Z520 er vel ikke SÅ mye mindre... så det er litt vanskelig å bestemme seg.

 

Men akkurat nå ligger Z520 et lite hode foran. Det som frister med ME75 er i første rekke at den er vanntett/støtsikret og har ekstrem batterilevetid, samt at jeg har hatt Siemens fra før og kjenner systemet (og har billader, osv.). Men samtidig gjør det jo at det blir litt kjedeligere... ;)

 

Så jeg vet hva jeg får/mister med de to, men har noen testet begge og har en formening om hvilken som er "best" (med tanke på respons, brukervennlighet, osv).

 

:) Mulig jeg ber om for mye...

Lenke til kommentar

Da disse er to ulike telefoner for ulikt bruk er det ikke så rett frem desverre:

 

Trenger du en solid telefon som tåler en trøkk eller to så er det liten tvil: ME75.

Ønsker du en klapp (med de for og ulempene det medbringer): Z520.

 

Ellers så velger du ME75 IMO. Jeg mener iallefall at det totalt selv er en bedre telefon. Men som bevist ovenfor: Alt avhenger av dine behov.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Da disse er to ulike telefoner for ulikt bruk er det ikke så rett frem desverre:

 

Trenger du en solid telefon som tåler en trøkk eller to så er det liten tvil: ME75.

Ønsker du en klapp (med de for og ulempene det medbringer): Z520.

 

Ellers så velger du ME75 IMO. Jeg mener iallefall at det totalt selv er en bedre telefon. Men som bevist ovenfor: Alt avhenger av dine behov.

5535661[/snapback]

 

Vel... grunnen til at jeg bytter telefon er jo at datteren min sølte brus på S55en min, så kanskje jeg trenger en som tåler en trøkk... :D

 

På den andre siden har jeg aldri hatt behov for det tidligere (innser jo at EN gang er mer enn nok, selvsagt...), og jeg bruker telefonen stort sett i bilen, på kontoret, eller her hjemme. Så noen utendørstelefon trenger jeg vel egentlig ikke.

 

Tenker litt høyt her. :)

 

Blåtann... har brukt BT på S55en 10 ganger, kanskje. Har også datakabelen til disse telefonene, så sånn sett trenger jeg det ikke egentlig for å synkronisere telefonen (de få gangene man gjør det).

 

Og batteritiden er jo et stort pluss for ME75en, definitivt.

 

Z520 sank litt etter testen på mobique, mest på grunn av byggekvaliteten, tror jeg.

 

Kanskje jeg begynner å nærme meg noe?? :cool:

 

Om flere har innspill så la dem komme! Setter pris på momenter som kan få meg til å bestemme meg! :D

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for ME75. Fordelen dens er selvfølgelig at den er stltsikker. Men i motsetning til mange andre støtsikre telefoner, er at den fortsatt er liten og ser bra ut.

 

Klarer du deg uten blåtann, ville jeg gått for ME75!

 

Lykke til!

5537069[/snapback]

 

Takk for inputen! :)

 

Det ble ME75! Klarer meg uten blåtann (klarer meg med tråd-handsfree som i alle år). Fristelsen med batterilevetid og soliditet ble avgjørende.

 

Samt at jeg leste reviewen på mobique.com. Den refererte til litt dårlig byggekvalitetet, og da fant jeg ut at ME75 var et tryggere alternativ.

 

Takker for hjelpen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...