Gå til innhold

ATI klargjør for HDMI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ha HDMI fra skjermkortet blir etter min mening idiotisk. Man kan like greit kjøpe en DVI-HDMI kabel.

Får å gjøre PCen mer kompatibel med ett Hjemmekino anlegg så burte de har mulighet til å kjøre bilde og lyd ut igjennom en kabel, altså en HDMI, men hvis denne er på skjermkortet så er det ingen lyd, og da er DVI, med overgangskabel like grei. Begge støtter krypteringen HDCP.

Det som burte gjøres er å ha en egen brakett for HDMI, hvor man også kunne kople til lyd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der vet jeg faktisk ikke, om dette fungerer - DVI-HDMI adapter på skjermkort, HDMI kabel videre til f.eks. projektor på 10m som har HDMI inngang. Nå fant jeg faktisk en 10m HDMI kabel på Clas Ohlson til 500kr, hmmmmmmmmm....................tenketenkegrubleklø....

Skrevet

Du får kabler som har HDMI i den ene enden og DVI i den andre enden. Og jeg vil råde deg til å tenke deg grundig om før du hopper på det billigste.

En kompis kjøpte en 10 m DVI kabel på Svinesund. Når den var i bruk fra PC til LCD skjerm så kom det masse rosa prikker i de sorte områdene. Dette ble borte når man brukte vanlig kabel lengde.

Husk at DVI standarden kun tilsier 5 meter. Så jeg ville ha lagt litt penger i en slik lang kabel og kjøpt av litt mer kvalitet, tror du ikke må ut med så veldig mye mer for en kvalitets kabel fra Monster. Da er du i hvertfall sikker på at den funker. Det er litt kjedelig å kjøpe billig hos Clas og kabelen ikke funker som du trodde.

Sjekk Hi-fi klubben, de har kvalitet til en grei penge.

Skrevet
Å ha HDMI fra skjermkortet blir etter min mening idiotisk. Man kan like greit kjøpe en DVI-HDMI kabel.

Får å gjøre PCen mer kompatibel med ett Hjemmekino anlegg så burte de har mulighet til å kjøre bilde og lyd ut igjennom en kabel, altså en HDMI, men hvis denne er på skjermkortet så er det ingen lyd, og da er DVI, med overgangskabel like grei. Begge støtter krypteringen HDCP.

Det som burte gjøres er å ha en egen brakett for HDMI, hvor man også kunne kople til lyd

5534682[/snapback]

Endelig en som forstår hva HDMI er og hva det skal brukes til.

Skrevet
Du får kabler som har HDMI i den ene enden og DVI i den andre enden. Og jeg vil råde deg til å tenke deg grundig om før du hopper på det billigste.

En kompis kjøpte en 10 m DVI kabel på Svinesund. Når den var i bruk fra PC til LCD skjerm så kom det masse rosa prikker i de sorte områdene. Dette ble borte når man brukte vanlig kabel lengde.

Husk at DVI standarden kun tilsier 5 meter. Så jeg ville ha lagt litt penger i en slik lang kabel og kjøpt av litt mer kvalitet, tror du ikke må ut med så veldig mye mer for en kvalitets kabel fra Monster. Da er du i hvertfall sikker på at den funker. Det er litt kjedelig å kjøpe billig hos Clas og kabelen ikke funker som du trodde.

Sjekk Hi-fi klubben, de har kvalitet til en grei penge.

5536873[/snapback]

Jeg vet ikke helt om jeg ville brukt penger på overprisede monster-kabler, bør vel være andre og billigere måter å få tak i en grei digital kabel?

AtW

Skrevet

Hva om man kunne fått HDMI fra PC som kunne kjøres enkelt inn i alle HDTV-klare TV-skjermer, det ville jo være en klar fordel.

At en TV har HDMI port idag betyr IKKE at du kan kjøre DVI -> HDMI med 1:1 pixelmapping.. Det er faktisk et vanlig problem at det er j** vanskelig på ganske mange skjermer så vidt jeg har forstått..

Skrevet
Hva om man kunne fått HDMI fra PC som kunne kjøres enkelt inn i alle HDTV-klare TV-skjermer, det ville jo være en klar fordel.

At en TV har HDMI port idag betyr IKKE at du kan kjøre DVI -> HDMI med 1:1 pixelmapping.. Det er faktisk et vanlig problem at det er j** vanskelig på ganske mange skjermer så vidt jeg har forstått..

5537647[/snapback]

Men er det et problem med kabelen? (evt overgangen), mener du denne overgangen endrer dataene?

AtW

• 2 år senere...
Skrevet
Enda ett oppkjøp? Trodde de hadde lite penger for tiden, m.t.p. leveringsfloppen med X1800...

jeg kan ikke si meg enig med deg at ati radeon x1800xt er ett flopp av ett skjermkort det var et kjempe kort når det kom har samme korte selv og har ikke noe problem med spill, så hva du mener med flopp må du nesten utdype får meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...