chariot Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Vennligst unngå å gå til person angrep mot starforce folka chills. Vi er alle mot ting som sperrer vår frihet og ja, det er ingen umulighet å gå forbi, selv har jeg ikke lagt merke til starforce i det hele tatt men derimot gjør jeg alt på gamle måten. Mvh. Rise
Laserlasse Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Var kanskje litt upresis i det jeg skrev, jeg mente at det i perioder har vært umulig å bruke piratversjoner av enkelte starforce produkter. Det er vel ikke lenger et stort problem, i alle fall inntil Starforce kommer med en ny løsning.
Gjakmarrja Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jaja seff... også gir vi alle verdens tallentfulle hackere/crackere noen uker/måneder så vips kan vi spille igjen. ha ha ha
SkinnyT Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Husker når jeg hadde kjøpt og installert Myst V: End of Ages og skulle spille det for første gang. Da kom jeg ikke innpå spillet fordi det stod at jeg ikke hadde original dvd eller noe i den duren. Blei passe forbanna for å si det mildt. Eneste som løste problemet var en NO-DVD crack og den bruker jeg fortsatt. Ser at det er veldig mange andre som har hatt samme problem med dette spillet. Skikkelig kjipt!
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Jeg vil ikke ha hjelp til piratkopiering, altså - Bare lurer på om det finnes noen måter å ta backup av lovlig innkjøpte cd-er. Evt. få tilsendt ny cd av utvikleren, e.l. 5555318[/snapback] Ja. du kan gjerne knekke CD'n om du vil for deretter å sende den inn til publisheren som er lovpålagt å erstatte spillet, nettop fordi du ikke har lov til å ta sikkerhetskopi. 5847874[/snapback] Har du prøvd dette eller vet om noen som har gjort det? Det er fortsatt noe som ikke er oppklart såvidt jeg kan se det. - Har man lov til å ta sikkerhetskopi? (uten å bruke crack e.l.) - Kan man ta kun en sikkerhetskopi til eget bruk? Jeg har tidligere fått høre at man kan brenne musikk cd'er (backup) til eget bruk, er ikke dette lov? (uten at jeg tar noen omveier for å unngå sperrer ved bruk av crack, nocd e.l.
-sparks- Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 som en hovedregel så har du lov til å modifisere/ta backup av alt du har av cd'er/spill/spillkonsoller + alt annet du eier(unntatt pengesedler da ) det er det å laste ned spill/cd'er som er ulovlig.
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Nå ble jeg skikkelig forvirret. Den ene motsier den andre
Rescue me Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Jeg har løsningen på problemet ditt . Når du starter spiller på en PC tar du ut CD'en og starter den på en annen PC. Bruker å gjøre det selv med spill og det funker helt fint .
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Jeg har løsningen på problemet ditt . Når du starter spiller på en PC tar du ut CD'en og starter den på en annen PC. Bruker å gjøre det selv med spill og det funker helt fint . 7580070[/snapback] .. helt til man kommer til «Loading ...»
Rescue me Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg har løsningen på problemet ditt . Når du starter spiller på en PC tar du ut CD'en og starter den på en annen PC. Bruker å gjøre det selv med spill og det funker helt fint . 7580070[/snapback] .. helt til man kommer til «Loading ...» 7580116[/snapback] Bruker jo å funke hos meg hele tiden. Endret 26. desember 2006 av oblivion_-__
raid2 Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Er det ikke sånn at man kan lage så mange backuper man vil til eget bruk?
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Jeg har løsningen på problemet ditt . Når du starter spiller på en PC tar du ut CD'en og starter den på en annen PC. Bruker å gjøre det selv med spill og det funker helt fint . 7580070[/snapback] Jeg tror nok kanskje ikke det er kø der uansett mere siden tråden ble startet i januar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Er det ikke sånn at man kan lage så mange backuper man vil til eget bruk? 7580383[/snapback] Det var dette jeg trodde også, helt til jeg ser de blandede svarene i denne tråden, hvis det ikke er bare meg som misforstår veldig mye da..
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Er det ikke sånn at man kan lage så mange backuper man vil til eget bruk? 7580383[/snapback] Dette er unnskyldningen de fleste cracksider o.l bruker. Faktum er at dette ikke er sant - du har ikke lov å kopiere spillet i det hele tatt. Skal du og broren din spille, så japp, da må du kjøpe 2 stk. kopier av spillet.
-sparks- Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Er det ikke sånn at man kan lage så mange backuper man vil til eget bruk? 7580383[/snapback] Dette er unnskyldningen de fleste cracksider o.l bruker. Faktum er at dette ikke er sant - du har ikke lov å kopiere spillet i det hele tatt. Skal du og broren din spille, så japp, da må du kjøpe 2 stk. kopier av spillet. 7581037[/snapback] Det er lov å kopiere til eget bruk, men hvis du kopierer til broren din så er det ikke lenger til ditt eget bruk. hvis du derimot bare bruker kopien for å unngå å skrape opp orginalcd'en så er det helt lovlig.
Kris R Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Haha. Den siste kommentaren din var bare tullete loathsome... Selvsagt har broren din lov til å bruke det samme spillet Det er også lov å ta backups til andre i kjernefamilien.
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Haha. Den siste kommentaren din var bare tullete loathsome... Selvsagt har broren din lov til å bruke det samme spillet Det er også lov å ta backups til andre i kjernefamilien. 7581275[/snapback] Nei det er ikke det. Faktisk.
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Haha. Den siste kommentaren din var bare tullete loathsome... Selvsagt har broren din lov til å bruke det samme spillet Det er også lov å ta backups til andre i kjernefamilien. 7581275[/snapback] Nei det er ikke det. Faktisk. 7581284[/snapback] Men hva om det er bare til seg selv da? I tilfelle det blir riper e.l.?
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Haha. Den siste kommentaren din var bare tullete loathsome... Selvsagt har broren din lov til å bruke det samme spillet Det er også lov å ta backups til andre i kjernefamilien. 7581275[/snapback] Nei det er ikke det. Faktisk. 7581284[/snapback] Men hva om det er bare til seg selv da? I tilfelle det blir riper e.l.? 7581499[/snapback] Heller ikke lov. Dersom CD/DVD-platen blir ødelagt kan du kontakte utgiveren og få en ny gratis, dersom du beviser at du har betalt for spillet. (Må mest sannsynlig betale for frakt selv)
Gromle Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Greit nok, kopisperrer skaper mange problemer for ærlige brukere. Men det hindrer også til en viss grad piratkopiering. Nei det gjør nok ikke det. Det er en myte. Selvfølgelig hindrer det piratkopiering. Den tida det ikkje fantes piratkopiering kunne hvilken som helst sopp kjøpe eit spel og låne vekk i hytt og gevær, noko som ikkje er mogleg i dag. Alle er ikkje like oppegåande når det gjeld PC og internett som klarer å finne fram til piratkopier eller nocd og liknande på nett. At det stopper alt er jo selvfølgelig ikkje mogleg, men at det ikkje hjelper blir feil. 5554678[/snapback] Når var den tiden egentlig? Synes nå piratkopiering har vært en faktor så lenge jeg har drevet med spill...
Anbefalte innlegg