Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link routeren min henger seg :(


Anbefalte innlegg

Min gode gamle traver D-Link DI-624+ router har plutselig fått et illebefinnende :(

 

Den har fungert smertefritt helt siden jeg kjøpte den, men nå "henger" den seg uten forvarsel. Jeg kan sitte å surfe på laptopen, da jeg plutselig ser "Trådløst nettverk utilgjengelig". Nytter ikke å søke etter nettet, det er bare borte. Min stasjonære som er tilkoblet med kabel, mister også forbindelsen. Den finner routeren fysisk, men får ikke tilordnet IP og skifter til "Automatisk privat adresse".

 

Så jeg må plugge ut og inn strømmen til routern for at alt skal være som normalt. Helt til den "henger" igjen. Har prøvd å hente nyeste firmware (2.09), men det hjalp ikke :(

 

Det verste er at så lenge det er jevn trafikk over trådløs eller kabel, virker alt som det skal. F.eks. hvis jeg spiller WoW. Men straks jeg bare surfer og trafikken ikke går jevnt, kan den "henge". Noen ganger kan det gå timer, andre ganger må jeg plugge ut strømmen hvert 5. minutt!

 

Har denne rett og slett bare tatt kvelden?

 

Hjelp!

 

/Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg har merket med d-link er at de ikke takler noetrafikk, det går bra en stund og så begynner de og henge, har hatt samme problem med 3 forskjellige linksys routere og 2 trendnet routere. Det kommer sikkert litt an på hvilken type trafikk som du lager, jeg har spillserver, ip telefon, bittorrent trafikk, online spilling og 5 pcer på nettverket som blir brukt til surfing(deler linje med naboen;) )

Lenke til kommentar

Ja, hvis en hard reset er å holde inne reset knappen på routeren i 10 sekunder, så har jeg gjort det både før og etter at jeg la inn den nye firmware'n. Problemet er der fremdeles.

 

Æsj, da må jeg vel investere i en ny router da :(

 

Har aldri hatt problemer med min Linksys WRT54G. Kanskje jeg skal satse på den nye SRX routeren med MIMO. Ser den gjør det bra i tester.

Lenke til kommentar

hørt om det jeg også men har satt min i sånn som beskytter mot lyn, gir kansje mere stabil gjennom den, kansje det er det som gjorde det så stabilt

edit: litt for sent å kontakte dlink nå, for det er et år siden jeg kjøpte den, men kan den kjøpes på en vanlig butikk elller sånn som elkjøp ?

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...