Gå til innhold

Inspiron 630m, noen som har denne?


Scamps

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

Kan en av dere som har bestilt maskinen med Bluetooth gjøre meg en tjeneste?

Jeg trenger det modell-/serie-/typenummer som er gravert på Bluetoothkortet da jeg vurderer å gå til anskaffelse av et slikt for ettermontering. Man kan få kjøpt kabel og kort på nett, men det er et uttall av kortmodeller å velge mellom.

 

Hilsen

5549801[/snapback]

 

I enhetsbehandlingen finner jeg bluetoothmodulen under Universal seriell busskontroller der usbdriverne og ligger. Så det er jo mulig at kortet er koblet til en integrert usbport? Det er ihvertfall slike integrerte usb-porter i stasjonære maskiner. Uansett heter enheten Dell Wireless 350 Bluetooth Internal Card. Og programvaren ligger i en mappe som heter toshiba. Dell leverte f.eks. Sony trinitron CRT skjermer under eget navn så det kan jo være at det er Toshiba som er produsent av bluetoothmodulen. Når jeg åpnet ene Bluetooth programmet måtte det innstalleres noen drivere til.

 

EDIT:

Etterpå kom følgende enhet under nettverkskortet: Bluetooth Personal Area Network from TOSHIBA.

Endret av x-ray-cat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal si det svinger i tilbudene demmes. Etter hva jeg forstår fra postene tidligere i denne tråden har det vært 1700 kroner + 5% å spare, mens det nå bare er dobbelt minne og medfølgende fargeskriver. Hvem f*** trenger fargeskriver til laptopen?

5550218[/snapback]

Er det tilbud på denne maskinen i det hele tatt sett vekk ifra den medfølgende printeren? Litt bedre cpu, 256 mb ddr2*2 og 9 cellers batteri uten pristillegg?

 

Eller man får jo bedre kompontenter uten pristillegg. Jeg vet at det var 5% avslag sist helg da jeg kjøpte men hva var det som gjorde at prisen kom mellom 6000 og 7000 kroner i uka som var? Alt etter om man gjorde noen endringer som forandret prisen eller ikke. Det var vel kanskje et prisavslag på maskinen som helhet?

Lenke til kommentar
Er det tilbud på denne maskinen i det hele tatt sett vekk ifra den medfølgende printeren? Litt bedre cpu, 256 mb ddr2*2  og 9 cellers batteri uten pristillegg?

 

Eller man får jo bedre kompontenter uten pristillegg. Jeg vet at det var 5% avslag sist helg da jeg kjøpte men hva var det som gjorde at prisen kom mellom 6000 og 7000 kroner i uka som var? Alt etter om man gjorde noen endringer som forandret prisen eller ikke. Det var vel kanskje et prisavslag på maskinen som helhet?

5550281[/snapback]

 

 

Det virker som det bare er å sitte på pengene frem til neste gode tilbud kommer, det er vel nye tilbud hver helg ca.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Kan en av dere som har bestilt maskinen med Bluetooth gjøre meg en tjeneste?

Jeg trenger det modell-/serie-/typenummer som er gravert på Bluetoothkortet da jeg vurderer å gå til anskaffelse av et slikt for ettermontering. Man kan få kjøpt kabel og kort på nett, men det er et uttall av kortmodeller å velge mellom.

 

Hilsen

5549801[/snapback]

 

I enhetsbehandlingen finner jeg bluetoothmodulen under Universal seriell busskontroller der usbdriverne og ligger. Så det er jo mulig at kortet er koblet til en integrert usbport? Det er ihvertfall slike integrerte usb-porter i stasjonære maskiner. Uansett heter enheten Dell Wireless 350 Bluetooth Internal Card. Og programvaren ligger i en mappe som heter toshiba. Dell leverte f.eks. Sony trinitron CRT skjermer under eget navn så det kan jo være at det er Toshiba som er produsent av bluetoothmodulen. Når jeg åpnet ene Bluetooth programmet måtte det innstalleres noen drivere til.

 

EDIT:

Etterpå kom følgende enhet under nettverkskortet: Bluetooth Personal Area Network from TOSHIBA.

5550189[/snapback]

 

 

Hei x-ray-cat, og takk for svar.

 

Du må nok dessverre nappe kortet ut av holderen for å få tak i de data jeg trenger.

Hvordan dette gjøres finner du i manualen på side 127/128.

Jeg vet det er mye å be om på en ny maskin, men hvis, såfremt, ifall osv. :thumbup:

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Kan en av dere som har bestilt maskinen med Bluetooth gjøre meg en tjeneste?

Jeg trenger det modell-/serie-/typenummer som er gravert på Bluetoothkortet da jeg vurderer å gå til anskaffelse av et slikt for ettermontering. Man kan få kjøpt kabel og kort på nett, men det er et uttall av kortmodeller å velge mellom.

 

Hilsen

5549801[/snapback]

 

I enhetsbehandlingen finner jeg bluetoothmodulen under Universal seriell busskontroller der usbdriverne og ligger. Så det er jo mulig at kortet er koblet til en integrert usbport? Det er ihvertfall slike integrerte usb-porter i stasjonære maskiner. Uansett heter enheten Dell Wireless 350 Bluetooth Internal Card. Og programvaren ligger i en mappe som heter toshiba. Dell leverte f.eks. Sony trinitron CRT skjermer under eget navn så det kan jo være at det er Toshiba som er produsent av bluetoothmodulen. Når jeg åpnet ene Bluetooth programmet måtte det innstalleres noen drivere til.

 

EDIT:

Etterpå kom følgende enhet under nettverkskortet: Bluetooth Personal Area Network from TOSHIBA.

5550189[/snapback]

 

 

Hei x-ray-cat, og takk for svar.

 

Du må nok dessverre nappe kortet ut av holderen for å få tak i de data jeg trenger.

Hvordan dette gjøres finner du i manualen på side 127/128.

Jeg vet det er mye å be om på en ny maskin, men hvis, såfremt, ifall osv. :thumbup:

 

Hilsen

5550887[/snapback]

Du kan ikke bare ta en telefon til Dell support og spørre? Har du sjekket på Toshiba sine sider og etter bluetoothmoduler? Ønsker ikke å være kjip men jeg har ikke lyst til å skru opp maskinen og ta ut kortet allerede. Dessuten har jeg egentlig ikke tid for øyeblikket heller. Hvis du ikke får hjelp av Dell eller noen andre, så skal jeg revurdere det. Men hvorfor tror du at lettere vil finne det med å ha serienummeret? Jeg googlet det og på Toshiba sine sider fant jeg bare noe som handlet om å sette opp bluetooth på Qosmio-maskinene. Og når jeg søkte på dell navnet fant jeg et forum hvor ene svarte at han kunne prøve å ta kontakt med Dell deleservice. Her er tråden.

 

Er en slik bluetoothplass en standard akkurat som for trådløs wlan sitt mini-pci card?

Kan jo være at det bare Dell sin modul eller tilsvarende til toshiba som passer.

 

Hvorfor vil du finne modulen et annet sted. For å se om du kan finne den billig et sted eller pga. du ikke tror at slik kan oppgraderes fra Dell i etterkant? Har du vurdert bluetooth dongle eller pccard?

 

Håper du for ordnet det. Kjipt når man glemmer eller angrer på ting man ikke la inn i konfigurasjonen. Jeg skulle bestgilt med en sekk, siden en ikke for den like billig hvis man kjøper den separat. Men jeg bestilte ved midnatt på søndag. Derfor gjorde jeg bestillingen i hastverk uten å tenke på å velge ekstrautstyr da jeg tenkte at Dell sikkert ville ha blodpris på ekstrautstyr uansett.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Takk for svar og linker.

 

Etter å lett litt mer på nett ser det ut som om det er samme bluetooth-kort som selges på forskjellige auksjoner(USA) til forskjellige modeller. Jeg får da tro at det kun finnes en type av Truemobile 350-kortet med 2.0 support.

Det ser også ut som om Inspiron 630m ikke selges i USA, og det er derfor ingen referanser til kompatibilitet med denne maskinen på noen av auksjonene.

 

Grunnen til at jeg hadde tenkt å kjøpe på nett, er at Dell ganske klart opplyser om at dette kortet kun leveres med nye maskiner fra fabrikk.

Min maskin har kabelen for tilkopling av kortet på plass, og jeg tenkte rett å slett å prøve hvis jeg fikk tak i det rette kortet.

Det er dessverre mulig at man må ha kortholderen også hvis det er denne kabelen skal festes i.

 

Jeg skal prøve å komme i kontakt med Dell support og undersøke om det lett lar seg gjøre å få kjøpt, og ettermontere, kortet.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Hei.

 

Takk for svar og linker.

 

Etter å lett litt mer på nett ser det ut som om det er samme bluetooth-kort som selges på forskjellige auksjoner(USA) til forskjellige modeller. Jeg får da tro at det kun finnes en type av Truemobile 350-kortet med 2.0 support.

Det ser også ut som om Inspiron 630m ikke selges i USA, og det er derfor ingen referanser til kompatibilitet med denne maskinen på noen av auksjonene.

 

Grunnen til at jeg hadde tenkt å kjøpe på nett, er at Dell ganske klart opplyser om at dette kortet kun leveres med nye maskiner fra fabrikk.

Min maskin har kabelen for tilkopling av kortet på plass, og jeg tenkte rett å slett å prøve hvis jeg fikk tak i det rette kortet.

Det er dessverre mulig at man må ha kortholderen også hvis det er denne kabelen skal festes i.

 

Jeg skal prøve å komme i kontakt med Dell support og undersøke om det lett lar seg gjøre å få kjøpt, og ettermontere, kortet.

 

Hilsen

5557164[/snapback]

 

Heisann.

Hvorfor kjøper du ikke bare en Bluetooth USB Dongle?

Lenke til kommentar

Hei, er det noen som vet hvor mye 9-cellers batteri stikker ut på Inspiron 630m? Jeg bestiller 9-cellers både på 630m, 6000 og 9400, men stikker batteriet ut i bakkant? (jeg leste om dette et annet sted, men nå finner jeg det ikke igjen)

 

Og hvordan er det med Inspiron 6000 og 9400? Der ligger jo batteriet fremme til høyre - stikker 9-cellers ut på disse modellene?!

Lenke til kommentar
Hei, er det noen som vet hvor mye 9-cellers batteri stikker ut på Inspiron 630m? Jeg bestiller 9-cellers både på 630m, 6000 og 9400, men stikker batteriet ut i bakkant? (jeg leste om dette et annet sted, men nå finner jeg det ikke igjen)

 

Og hvordan er det med Inspiron 6000 og 9400? Der ligger jo batteriet fremme til høyre - stikker 9-cellers ut på disse modellene?!

5581928[/snapback]

 

På min 630m stikker det ca. 2 cm ut. Men batteriet strekker seg ikke over hele bredden.

 

Batteriet strekker seg vel halvparten av maskinens bredde.

 

Jeg var også usikker. Men jeg angrer ikke.

Lenke til kommentar

Vurderer og kjøpe denne maskinen nå.

1,86Ghz

1024mb RAM

80 GB HDD

Intel GMA 900?

WLAN

Bluetooth

Win XP Home

9 Cell Batteri¨

TruBrite 14,1" Wide

Prisen blir på rett oppunder 10,000kr

 

Er det noen erfaringer med spec ala den? Blir maskinen mye tyngre med 9cell batteri enn et 6 cell? Blir det mye bedre batteri tid? Er "fn" og "ctrl" byttet om?

Hvordan er tastaturet? Stabiliteten til maskinen? (kabinett), tåler skjermen noe baktrykk?

 

Takker for alle svar! :)

Endret av Medion
Lenke til kommentar

Fn og Ctrl er ikke byttet om på disse maskinene, ctrl ligger nederst til venstre, mens fn ligger der windows-tasten på vanlige maskiner ligger, dvs mellom ctrl og alt.

 

Tastaturet er helt ok, selv om jeg foretrekker ørlitegrann hardere motstand. Skjermen tåler nokså bra baktrykk. Min maskin har aldri kræsjet og jeg har ingen grunn til å tro at den er ustabil.

Lenke til kommentar

Targus har noen laptop sekker med ekstra plass til skolebøker. Har en slik selv, men har alle bøkene mine spesial laget for data, så har de som programmer. :) Slipper alt av bøker sånn sett. :tease: Kan velge mellom å lese, eller at den blir lest opp av en stemme på PC'en :p Fordel å være litt "spesiell" :)

Endret av Medion
Lenke til kommentar
Vurderer og kjøpe denne maskinen nå.

1,86Ghz

1024mb RAM

80 GB HDD

Intel GMA 900?

WLAN

Bluetooth

Win XP Home

9 Cell Batteri¨

TruBrite 14,1" Wide

Prisen blir på rett oppunder 10,000kr

 

Er det noen erfaringer med spec ala den? Blir maskinen mye tyngre med 9cell batteri enn et 6 cell? Blir det mye bedre batteri tid? Er "fn" og "ctrl" byttet om?

Hvordan er tastaturet? Stabiliteten til maskinen? (kabinett), tåler skjermen noe baktrykk?

 

Takker for alle svar! :)

5601951[/snapback]

 

 

Jeg har maskinen med 9 cellers batteri

 

Vekt toalt med batteri: 2666g

Batteri: 476g

Nettadapter: 455g

 

Jeg har maskinen uten TrueBrite - OK skjerm, men dårlig innsynsvinkel.

 

Etter hva jeg kan se er maskinen forsterket med metall igjennom hele chassiset, den er meget stabil.

 

Lokket gir ikke etter for trykk så lett, man må klemme hardt for å se utslag på skjermen.

 

Hengslene er tighte og fine

 

Tastaturet gir ikke etter for normalt press

 

Batteritiden er GLIMRENDE, men litt lavere lysstyrke på skjermen, uten wlan og cpu på laveste hastighet får du lett 6 timers driftstid

Lenke til kommentar

Har kjøpt denne jeg også, med kjipeste prosessor men truebright belegg på skjermen.. Maskinen er helt grei den, men det som ikke er så greit er den eksterne strømforsyningen. Den produserer noen lave, ganske høyfrekvente, dog litt for hørbare hvinelyder. For meg høres det ut som at en trafo er overbelastet elns. Lyden kommer spesielt når prosessoren jobber for fullt.

 

Jeg har klaget min nød til Dell Kundeservice, de sendte meg et nytt adapter som også har denne ulyden. Min konklusjon er da:

 

1. Pipelyden i strømadapter skal være der.

eller

2. Det er noe i veien med datamaskinen min.

 

Noen som har noe innspill her? Og hvordan fungerer forresten dette med angrerett hos Dell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...