Gå til innhold

Musen oppdages ikke ved oppstart, men funger topp i OS. Komm


Anbefalte innlegg

Når jeg slår på maskinen fungerer ikke tastaturet, får av og til beskjed om "no keyboard detected", mens andre ganger ingen beskjed. Problemet er at jeg da ikke klarer å komme inn i BIOS. Har koblet til tastaturet både med USB og PS/2-USB(ikke samtidig). Musa fungerer perfekt når jeg kommer til innlogging og inne i OS'et, men ikke slik at jeg kommer inn i BIOS.

 

Noen som har noen råd? Er det andre måter å komme inn i BIOS? (jeg har satt inn et annet tastatur for å gå inn i BIOS, men det er kjipt å bytte mellom disse to hver gang jeg går inn i BIOS)

 

Tastaturet er Logitech Navigator Keyboard og kjører XP home.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Obs, var litt rot ja. Det er tastaturet som ikke virker.

 

Bør kanskje nevne at jeg noen få ganger (på 2 uker) har opplevd at musa og tastaturet har hengt seg når jeg kommer til innlogging. Alt utstyret er litt under to uker gammelt.

 

AMD XP2000@2100

512 DDR-ram (vet ikke hvilket merke)

Asus A7V333raid

GeforceTI4200

A4tech og Logitech Internett navigator keyboard

 

(det er vel ikke noe annet som betyr noe)

 

[ Denne Melding var redigert av: It's me på 2002-09-14 13:34 ]

Lenke til kommentar

Dette sliter jeg med også iblandt.

Har akkurat det samme tastaturet som deg, men hos meg så vil ikke tastaturet brukes for jeg hadde koplet det inn i Duo Connect til Adaptec, men hvis jeg koplet den til USB i hovedkort så fikk jeg brukt tastaturet slik at jeg kom inn i Bios.

 

Så det er ikke noe stort problem for meg lengere, men det er irriterende at den Duo Connecten fra Adaptec ikke er i bruk før jeg kommer i Windows XP.

 

Menmen...ikke ofte jeg er i BIOS.

 

Angrer ikke at jeg kjøpte den Duo Connecten for jeg hadde manko på USB tilkoplinger, men nå har jeg 4extra USB2 tilkoplinger + 2Firewire tilkoplinger som også kommer godt med når den ene skal brukes til IPOD spilleren når den engang kommer.

OBS, Ble visst litt off-topic dette. Sorry :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...