Gå til innhold

Bytte fra Pro til Home?


ToLi

Anbefalte innlegg

Har en pc med XP Pro på, og så skal jeg legge in Home på den nå.

Har masse ting på harddisken som jeg ikke vil miste. Er det bare og legge i Home cden og starte opp instalasjonen? får man noen valg om man vil beholde ting på maskinen? eller må man slette alt først??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare en partisjon ja. Det er vel kanskje det beste og overføre det jeg vil ta vare på til en annen harddisk. Jeg lurte bare på om det er en funksjon i windows som lar det være mulig og ta vare på filer og mapper som man ikke vil slette. Det er jo også mulig og lage en partisjon til og flytte de dit.

Lenke til kommentar
kaffenils har så rett så rett  :D

 

Men noen svar karer?

5505614[/snapback]

 

du er villig til å betale 900 kr for home edition som etter microsoft vil ikke tilby oppgraderinger etter 2006 eller noe sånt, så gjør du et dårlig valg vil jeg påstå.

 

-å ta vare på alle data som du vil ikke miste krever en del.

 

men så er det slik at du har en ulovlig :no: eksemplar av WIN. Vel gå til microsoft update sidene, og der finner du at du kan få kontrollert din winxp pro for manglende filer, du vil få tilsendt en ny lovlig eksemplar og alt dette for bare

1300 kr.

dvs at med å betale 400 mer enn du er i ferd med å gjøre, beholder du alle data, din winxp-pro forblir som den er, og du bruker ikke 3-5 timer for å installere en dårligere ver. enn du har.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
kaffenils har så rett så rett  :D

 

Men noen svar karer?

5505614[/snapback]

 

du er villig til å betale 900 kr for home edition som etter microsoft vil ikke tilby oppgraderinger etter 2006 eller noe sånt, så gjør du et dårlig valg vil jeg påstå.

 

-å ta vare på alle data som du vil ikke miste krever en del.

 

men så er det slik at du har en ulovlig :no: eksemplar av WIN. Vel gå til microsoft update sidene, og der finner du at du kan få kontrollert din winxp pro for manglende filer, du vil få tilsendt en ny lovlig eksemplar og alt dette for bare

1300 kr.

dvs at med å betale 400 mer enn du er i ferd med å gjøre, beholder du alle data, din winxp-pro forblir som den er, og du bruker ikke 3-5 timer for å installere en dårligere ver. enn du har.

 

:thumbup:

5505769[/snapback]

 

:yes: eller kjøpe OEM lisens av windows XP for ca 1000 lappen sammen med en mus til 40kr på en nettbutikk og endre lisens manuellt :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
kjøpe Home versjonen som bare koster ca. 900,- i stedet for Pro som koster ganske mye mer.
Microsoft Windows XP Professional SP2 Programvare Norsk OEM fra NetShop koster kr. 1250,-. Ikke fullt så "ganske mye mer". ;) Og du slipper mye arbeid og surr.

 

eller kjøpe OEM lisens av windows XP for ca 1000 lappen sammen med en mus til 40kr på en nettbutikk og endre lisens manuellt
mange/de fleste butikkene forbyr dette.. tror det er utvalgte produkter man kan gjøre dette med!
Komplett:

Produktet kan nå kjøpes løst ( ikke sammen med hardware ) hvis det skal innstalleres i egen PC.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
Litt OT, men hvorfor skal du bytte fra Pro til Home?

5505518[/snapback]

 

Har sikkert hatt piratkopi av Pro og dermed ikke fått lastet ned oppdateringer. Har derfor bestemt seg for å kjøpe Home versjonen som bare koster ca. 900,- i stedet for Pro som koster ganske mye mer.

 

Har jeg rett ToLi? :D

5505585[/snapback]

 

 

Jeg har da også pirati versjon, og får lastet ned alt av opdateringer.

Men det snakker vi ikke om :p

Lenke til kommentar
skulle akkurat til å spørre om det samme. pro er jo mye bedre en home..

 

Hva er MYE bedre i Pro enn Home? Er jo i utgangspunktet akkurat samme OS, bare at Pro har noen flere funksjoner enn Home.....

 

Har forøvrig selv både Pro og Home Edition hjemme, og kan ikke akkurat på stå at den ene er så mye bedre enn den andre....begge virker stabilt bra.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...