Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

*LØST* ISDN kort til UPC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det delte meninger om hva som kan defineres som bredbånd, men ingen ville vel finne på å kalle 64/128kbps ISDN for bredbånd?

5502991[/snapback]

 

Ja det kan det nok. Men tingen er at denne pcen er brukt med dette nettverkskortet, som i hardware menyen heter ISDN.... til en 700kbit telenorlinje tidligere...

 

Hvordan kan det ha fungert egetlig?!?

Lenke til kommentar

Jeg tror du har nok trodd litt feil i salaten der, hvis du skulle ha ISDN opp i 700Kbit hastighet så hadde det blitt dyre dommer for deg.

 

Hvis det er ISDN kort d har i maskinen, så vil den fungere som et "modem" som er koplet direkte til din telefon/ISDN linje, når du går på internett så vil dette ISDN kortet ringe ut for deg og kople deg opp.

 

HVIS du nå har et nettverks kort så vil det stå noe som Nettverkskort 10/100Mbit eller Network Adapters, her vil det også være en underliste med nevnt produsent av kortet som står i din maskin. Har du ikke noe som her dette, så har du ikke nettverks kort i din maskin og må pent nopk kjøpe dette, og du får kurante kort til rundt 300kroner, sikkert mindre også.

 

Frankie

Lenke til kommentar
Jeg tror du har nok trodd litt feil i salaten der, hvis du skulle ha ISDN opp i 700Kbit hastighet så hadde det blitt dyre dommer for deg.

 

Hvis det er ISDN kort d har i maskinen, så vil den fungere som et "modem" som er koplet direkte til din telefon/ISDN linje, når du går på internett så vil dette ISDN kortet ringe ut for deg og kople deg opp.

 

HVIS du nå har et nettverks kort så vil det stå noe som Nettverkskort 10/100Mbit eller Network Adapters, her vil det også være en underliste med nevnt produsent av kortet som står i din maskin. Har du ikke noe som her dette, så har du ikke nettverks kort i din maskin og må pent nopk kjøpe dette, og du får kurante kort til rundt 300kroner, sikkert mindre også.

 

Frankie

5505555[/snapback]

Saken er:

Mine foreldre har akkurat fått seg ny PC, de har brukt den gamle til internett, 700kbit fra Telenor.

Da de byttet PC fikk min broder overta denne. Han har nå kjøpt bredbånd fra UPC, men får det ikke til å fungere.(fungerer med en annen pc, så er ikke noe problem med linjen).

Jeg ba han da gå inn å sjekke hvordan nettverkskort han hadde, og han hadde da et ISDN kort.

 

Men tingen er at mine forreldre sier at de hadde bredbånd før de byttet pc, og jeg kan ikke skjønne hvordan det skal kunne ha fungert... ?!?

Lenke til kommentar

Problemet er dere, brukerne. Ingen av dere vet med sikkerhet om det er nettverkskort av typen LAN, eller om det ISDN kort i PC'en. Og det er ingenting å skjønne her heller, ISDN kort funker ikke til å koble seg på bredbånd, uansett hva foreldrene dine måtte si.

Endret av karasjok
Lenke til kommentar
Problemet er dere, brukerne. Ingen av dere vet med sikkerhet om det er nettverkskort av typen LAN, eller om det ISDN kort i PC'en. Og det er ingenting å skjønne her heller, ISDN kort funker ikke til å koble seg på bredbånd, uansett hva foreldrene dine måtte si.

5505690[/snapback]

 

 

Ah, herlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...