Gå til innhold

PC - Hjelp ønskes, ikke for dyrt! ~7000kr~


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å bygge ny PC! :)

 

Jeg lurer på om det er noen av delene som ikke er kompatible med hverandre og om det er noe jeg kan gjøre for å få mer for pengene osv.

 

Her er det jeg har tenkt til å kjøpe:

 

Kabinett - Thermaltake SViking VA4000

 

Strømforsyning (PSU) - Thermaltake PurePower 500W

 

Hovedkort - Intel D915PCY

 

CPU/prosessor - Intel Pentium 4 630 (3.0 GHz)

 

CPU-/prosessorkjøler - Zalman CNPS7700-AlCu

 

Skjermkort - Sapphire Radeon X1600 XT 256 MB

 

Harddisk - Maxtor DiamondMax 10 250 GB S-ATA

 

Minne/RAM - TwinMOS DDR2-DDR533 1024MB

 

(Har skjerm, mus og tastatur)

 

Takk!

Endret av perplex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan i alle fall si at i mine øyne så passe det sammen. Du kan j ofortelle litt om hva den skal brukes til, så kanskje jeg kan anbefale noe annet ^^

 

EDIT: Forresten så burde du endre på den emnetittelen, ikke spesielt god.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Har ikke så mye penger...

Er ikke X1600 XT et greit nok kort?

Det viktigste for meg er at jeg kan kjøre Counter-Strike Source på full grafikk!

Og som jeg har blitt fortalt, så er Intel til tunge oppgaver og AMD til spill. (Kan hende jeg tar feil) Jeg tror i hvertfall Intel P4 er en bedre "Overall-prosessor"

Endret av perplex
Lenke til kommentar

Vi holder oss borte fra AMD Vs. Intel prat her da. Finnes endeløse andre tråder om akkurat dette. Hvis trådstarter har bestemt seg for Intel, så er vel det helt greit.

 

Hvis jeg var deg så tror jeg at jeg heller ville gått for ett X850PRO. Men det kan jo være mye fram og tilbake i den diskusjonen også.

Lenke til kommentar
Vi holder oss borte fra AMD Vs. Intel prat her da. Finnes endeløse andre tråder om akkurat dette. Hvis trådstarter har bestemt seg for Intel, så er vel det helt greit.

 

Hvis jeg var deg så tror jeg at jeg heller ville gått for ett X850PRO. Men det kan jo være mye fram og tilbake i den diskusjonen også.

5502805[/snapback]

 

Hvorfor X850PRO? Er ikke X1600XT bedre??

Lenke til kommentar

X850pro er bedre enn X1600XT og heller ikke så mye dyrere (1750/1500kr). Hvilke budskjett har du? Oppsettet ditt er ikke opptimalt sett "bang for bucks", men vil fungere helt fint. AMD 64 vil i det store å hele lønne seg, men vil du ha pentium 4 så greit for meg.

 

Har laget en liten "alternativ" handlevogn til deg, som jeg mener vil gi mer "bang for bucks". Jeg går ut i fra at budskjettet ditt ligger rundt ~8000 u/skjerm og kabinett.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=24310

Lenke til kommentar

 

Joda, det ser vel egentlig ganske bra ut det der. Det eneste jeg ikke skjønner helt er hvorfor du valgte den PSU'en? Jeg mener, han kjøper ny CPU kjøler, som tyder på at han vil ha litt stillhet, og også da vifteløst hovedkort. Da finner du en PSU med 3 vifter :p

 

En annen ting jeg også hadde bytta ut er hovedkortet. Det er ikke av allverdens kvalitet, og når du allerede skal ha ett PCIe skjermkort, hvorfor gå for ett hovedkort som da er bakoverkompatibelt til AGP. Er bedre å velge litt kvalitet, du får andre fordele, hvis du spør meg da. Jeg kan lite om hovedkort generelt, men du kan jo høre litt rundt hvis du skal ha ett annet ett.

 

Og personlig ville jeg heller gått for denne handlevognen (med små modifikasjoner) enn den som du satte opp.

Lenke til kommentar

Hallo!! Jeg er 14 år hvor mye penger tror dere jeg har?

Hvis dere tror jeg har rike foreldre, så tar dere feil!

 

Hvis noen kan gi meg "oppskriften" på en bedre PC enn det jeg har kommet fram til, så hadde det vert fint!!

 

Jeg vil ha en PC til spill, programering (Kompilere raskt), redigere film, og som ikke trengs å oppgraderes om ei uke!

 

Nå har jeg i underkant av 7000kr. og jeg kan ikke strekke meg noe serlig lengere!

 

Takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har en Dell med P4 på 2.8Ghz og X800GT og den tar både BF2 og CSS med full grafikk.

5503559[/snapback]

 

tviler jeg STERKT på.

 

jeg har MYE råere pc enn det kammeraten din har og jeg klarer ikke BF2 på fult. skjermkortet mitt er dobbelt(?) så bra og prosessoren min (som har VEEELDIG mye å si i CSS) er også mye bedere.

 

dersom jeg hadde vert deg hadde jeg gått for AMD. eneste jeg vet intel er bedere enn AMD i er Divx encoding. Amd er også mye bedeere enn intel i utpakning av filer.

 

HER ER EN TEST AV NOEN P4 OG A64 PROSESSORER!

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har en Dell med P4 på 2.8Ghz og X800GT og den tar både BF2 og CSS med full grafikk.

5503559[/snapback]

 

tviler jeg STERKT på.

 

jeg har MYE råere pc enn det kammeraten din har og jeg klarer ikke BF2 på fult. skjermkortet mitt er dobbelt(?) så bra og prosessoren min (som har VEEELDIG mye å si i CSS) er også mye bedere.

 

dersom jeg hadde vert deg hadde jeg gått for AMD. eneste jeg vet intel er bedere enn AMD i er Divx encoding. Amd er også mye bedeere enn intel i utpakning av filer.

 

HER ER EN TEST AV NOEN P4 OG A64 PROSESSORER!

5503636[/snapback]

 

Når jeg sier "full grafikk" mener jeg at den er satt til max i innstillinger.

I BF2 er jeg usikker på om den kjørte i full guffe.

 

Hva mener du med: "skjermkortet mitt er dobbelt"?

Endret av perplex
Lenke til kommentar

3500+ er en god prossessor til en rimelig penge, gå for den du. Av skjermkort ville jeg endten gått for det noen foreslo her (x850pro til 1750) eller et 6800gs (ca 1600, dog litt svakere ytelse). Aller helst ville jeg gått for et 7800gt (2500, gjevnt over 10~20% bedre enn et softmoddet x850pro, men har noen tekniske fineser som trekker opp, blandt annet Pixel Shader 3) men hvis det blir for dyrt, så blir det for dyrt.

 

Og ver så snill å kjøp et fint kabinett, kabinettet du har valgt ser kanskje bra ut nå, men om 3 år vil du angre bittert (men dette er selvfølgelig mine egne meninger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...