Gå til innhold

Athlon XP prosessorer trengs IKKE å låses opp


It's me

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hva folk maser om at XP prosessorer må låses opp. Det kan hende at jeg driter meg sinnsykt ut, men min XP2000 går vanligvis på 1.66gigahertz, men i bios valgte jeg 134/44 TROR jeg det var(et hakk høyere enn defalt'en i alle fall) så står det at jeg har 1.69gigahertz + at temp'n er noe varmere da. Jeg har ikke tuklet med prosessoren på noen måte.

 

Så da spør jeg dere, "Hva menes med at AMD XP prosessorer må låses opp"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste nok at jeg ville drite meg hardt ut med den overskriften, men shit happens.

 

Uannsett, jeg er faktisk ikke så dum som dere tror,(du tror meg kanskje ikke nå)... FSB er vel at du bare øker hastigheten til bare CPU'n og multiplier hele hovedkortet? (er det feil tør jeg nesten ikke poste mer). Vil du merke noen særlig stor forskjell på FSB-overklokking og M-overklokking? Hva blir det særlig forkskjell på?

 

Når jeg overklokker på min måte, altså fsb-overklokker. Hvor bør jeg stoppe? Kan jeg gå så langt jeg kommer til varmen blir for høy eller systemet blir ustabilt? Er det noe som gjør at jeg kanskje bør stoppe?

Lenke til kommentar

Pass på at PCI hastigheten ikke overstiger 36mhz, da kan det lett bli litt ustabilitet, a iallefall om du har litt dårlig kjøling av kassa di og hovedkortets chipset. Det anbefales at du låser opp XP'en og setter FSB til 166/33 hvis du har det valget... Pass på at Det ikke blir 166/47 eller noe i den duren :smile:

 

Jeg har en XP2000+ som har multiplier på 12,5. Den kjører jeg med 166mhz FSB og multiplier 10. Samme hastighet på prosessoren, men alikevell langt større ytelse på systemet. Jeg trenger da heller ikke så veldig mye kjøling (har en GlacialTech Igloo 2320, sertifisert opp til XP2600+, men støyer bare 25dB, som er LITE!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...