Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT ADSL2+ og modem i bridge?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har lest gjennom endel innlegg om emnet, men sitter igrunn ikke igjen med et klart svar.

Finnes det noen her som har fått til å sette et ADSL2+ modem (enten kjøpt selv, eller fått av NGT) i ren bridge-modus, slik at man kan bruke hvilken router man vil?

 

Har Bluecom, men vurderer å bytte til NGT, kan jo få ADSL2+ for (nesten) samme pris som 6000/640 som jeg har nå. Men hvis jeg blir tvunget til å bruke NGT sitt utstyr blir det neppe noe bytte...

 

MVH

 

TommyL

 

Edit: Leif

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har lest gjennom endel innlegg om emnet, men sitter igrunn ikke igjen med et klart svar.

Finnes det noen her som har fått til å sette et ADSL2+ modem (enten kjøpt selv, eller fått av NGT) i ren bridge-modus, slik at man kan bruke hvilken router man vil?

 

Har Bluecom, men vurderer å bytte til NGT, kan jo få ADSL2+ for (nesten) samme pris som 6000/640 som jeg har nå. Men hvis jeg blir tvunget til å bruke NGT sitt utstyr blir det neppe noe bytte...

 

MVH

 

TommyL

5498466[/snapback]

Hei,

Hvis du vet hvilket modem (model) du evt vil få av NGT - kan du jo gå på produsentens sine sider og laste ned manualen.

Hvis du har lidt peiling på modem/router - burde du lett ku se i manualen, om dette lar sig gøre.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Hei,

Hvis du vet hvilket modem (model) du evt vil få av NGT - kan du jo gå på produsentens sine sider og laste ned manualen.

Hvis du har lidt peiling på modem/router - burde du lett ku se i manualen, om dette lar sig gøre.

 

Mvh

Kimmer

 

Ja, det var jo det da....vet ikke hvilket modem jeg evt får, har ikke bestilt enda heller...

Men kjøper gjerne et modem selv, bare jeg vet at det fungerer med NGT i bridge.

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar
*bump*

 

Virkelig ingen som har et fungerende oppsett med NGT og modemet i bridge?

 

MVH

 

TommyL

5505835[/snapback]

 

Jo, det skal virke, jeg er i akkurat samme situasjon som deg:

Hvis du leser 2 dager tilbake ser du denne tråden

ngtforum ligger det oppsett. Har bestilt ADSL2 i går, regner med å få det til å funke.

5505888[/snapback]

 

Takker, leste gjennom den. Kom gjerne med tilbakemelding på hvordan det gikk når du har fått det satt opp hos deg :yes:

 

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar

Ja, skal gjøre det. Bestilt i går, men reiser utenlands frem til 6. mars. Håper det er i orden til da. Det er NGT linje der i dag håper de derimot ikke trenger å ha montør for å sjekke linjeterminering osv. NGT mente de kunne levere 18 mbit på den linjen jeg har og at det tok ca. 3 uker. Blir vel overrasket om det går så raskt, men får håpe.. Da hadde jeg sluppet å bestille subnet, da kan VPN routeren min selv oppdatere IP via dyndyns.org hvis den får public IP og ikke bare 10.0.0.X adressen ifra NGT routeren.

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det jeg ikke hadde sett er at Dataguard har egne priser for Oslo. De tar 499 for 20 000/100 og da er fast IP og modem(ikke router) innkludert! Tror heller jeg benytter meg av angeretten hos Nextgentel og tar Datagarud så slipper man dette oppsettet. Fast IP funker bedre med min VPN router også. 200 kbit mindre ut får jeg heller leve med.. :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Bumper denne....noen som har noe nytt å komme med på bridge-fronten og NGT? Eneste som stopper meg fra å bestille ADSL2+ fra NGT....

 

MVH

 

TommyL

5870214[/snapback]

 

Bare be om å få "Netopia 3351" denne er det ikke noe problem å kjøre i bridge mode, eller det blir ikke helt bridge, det blir "IP Passthrough" men gjør samme nytten

Lenke til kommentar
Bumper denne....noen som har noe nytt å komme med på bridge-fronten og NGT? Eneste som stopper meg fra å bestille ADSL2+ fra NGT....

 

MVH

 

TommyL

5870214[/snapback]

 

Bare be om å få "Netopia 3351" denne er det ikke noe problem å kjøre i bridge mode, eller det blir ikke helt bridge, det blir "IP Passthrough" men gjør samme nytten

5890369[/snapback]

 

Går ikke så fort med Netopia 3351 på ADSL2+, flater ut på rundt 8032/864 den :)

 

Thomson 585i går vist greit å sette opp slik som trådstarter vil (har jeg hørt), dette er også den eneste trådløseruteren NGT har til ADSL2+.

Lenke til kommentar

Går ikke så fort med Netopia 3351 på ADSL2+, flater ut på rundt 8032/864 den :)

 

Thomson 585i går vist greit å sette opp slik som trådstarter vil (har jeg hørt), dette er også den eneste trådløseruteren NGT har til ADSL2+.

5890464[/snapback]

 

Ok, det er godt mulig. har ikke adsl2 men bare 6 mbit. men uansett den funker bra i bridge mode

Lenke til kommentar
Jeg bruker nå Billion 5102S routermodem i bridgemodus med NGT (det gir bedre hastighet enn zyxel).  Har også en ZyXEL P660RU-T3 som virker 'OK' i bridge.

5892182[/snapback]

 

He he, du er her også ja. Blir nok en Billion på meg da.

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...