Gå til innhold

Ekstern harddisk. hva er best?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å invistere i ein ekstern harddisk. Hardisken på den bærbare pc`en begynner å bli for liten. så tenkte det kunne vert kjekt med ein ekstern harddisk.

 

Men jeg trenger tips. Hvilken ekstern harddisk er best? og ka karbinett skal jeg ha til?

 

Har lyst på god overføringshastighet, ein så bråker lite og ein så helst holder ein stund. Har hørt mange klaget på at hardiskene ofte tar kvelden. men dette var heilt i begynnelsen. regner med de har klart å fikse dette problemet nå.

 

Hadde tenkt at den skulle vere fra 200-300Gigabyte. Ønsker helst å kjøpe fra komplett eller psdata men tar imot andre forslag og :)

 

takker for hjelpen :)

2peewee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo ikke dom ut. At den er varm gjør vel forsvod ikke så masse så lenger den holder og ikk blir ødelagt. skal jo stå fint på et skrivebord.

 

Dette er kanskje et veldig domt spørsmål, men må alle hardisker har koblet til strøm for å funke? ser at du må ha med deg ein egen ledning til strøm på hardisken.

Lenke til kommentar

Går det ann å få någen eksempler på någen gode 2.5 hardisker som ike trenger strøm fra annen ledning en usb kabelen. Har litt lyst til å se på någen alternativer her og. Viss ikke kan det ver jeg kaster meg på det tilbudet og kjøper den lacie disken.

 

ser den fikk greie test resultater på hardware.no sine test sider og. så kan jo ikke ver et veldig domt kjøp. Men er ennå litt domt at jeg må dra med meg to ladere rondt. ein til pc`en og ein til hardisken :(

Lenke til kommentar

Jeg er selv på utkikk etter en ekstern, og har kommet fram til en litt annen løsning, som jeg nå vil realisere, om det ikke er noen minuser ved dette:

 

Kjøper en eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE ,aluminium,USB 2.0/FireWire, vifteløs til 595 kr

 

Kjøper en Maxtor DiamondMax 10 250GB IDE ATA/133 16MB 7200RPM til 895 kr

 

Dermed har jeg en 250 ekstern harddisk til 1490 kr + frakt, som forhåpentligvis holder langt bedre enn maxtor sin eksterne.

 

edit: litt dyrere for min del, ettersom jeg må ha firewire.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...