Gå til innhold

Beseire Ganon i Windwaker

anaconda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir visst litt vanskelig. Ikke like lett som Ocarine Of TIme.

Problemet er når han blir til en slange. Han er alt for rask, og nesten umulig å treffe. GÅr hele tiden tom for magi, slik at jeg ikke kan skyte light arrows. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lenge siden jeg runna det... Er det i tårnet hvor han gjør seg om til mange forskjellige skapninger som henger i tråder?

Endret av Rallahr
Skrevet

Problemet er når han blir til en slange. Han er alt for rask, og nesten umulig å treffe. GÅr hele tiden tom for magi, slik at jeg ikke kan skyte light arrows. Hva skal jeg gjøre?

5492055[/snapback]

Husker ikke kampen godt.. Men skyt BARE når du vet at du treffer. Når du kommer foran han er det mye letter å treffe..

Siste boss - Ganon's Tower (D5)

Endelig! Slutten er her og Ganon er en aldri så liten smule sint på deg. Dette er uten tvil en av de kuleste kampene i hele Zeldas historie. For første gang, etter ÅTTE spill, kjemper ikke Link alene, og heller ikke med Pil og Buen. Vår tidligere prinsesse i nød, Zelda, låner Lyspilene fra Link og løper rundt og skyter etter Ganon. Og ikke nok med det, denne gangen er det en skikkelig duell. Ikke mot en stor, treg gris, men en skikkelig sverdduell med Ganon.

Ganon har veldig gode forsvarsteknikker så du kan ikke bare denge løs på ham. Vent til timingen er perfekt og unnamanøveren med A-knappen slår til slik at du snurrer rundt eller hopper over ham og angriper ham bakfra, dette samtidig som at Zelda skyter piler på ham. Etter en stund blir Ganon irritert og svimeslår Zelda slik at du er på egen hånd en stund. Fortsett på samme måte med unnamanøvere et par ganger til.

Å nei! Ganon har plukket opp teknikken din og kan nå blokkere alle angrepene dine, selv unnamanøveren! Zelda vil våkne etter slaget og får en god ide. Du gjør deg klar med Speilskjoldet og Zelda skyter Lyspiler på deg i stedet og du reflekterer dem videre på Ganon. Lås deg fast på Ganon og prøv å holde en noenlunde 90° vinkel mellom deg, Ganon og Zelda. Zelda vil rope i det hun skal til å skyte en pil og da må du passe på å ha Speilskjoldet oppe for ellers blir DU skadet av pilene. Når dere får inne en fulltreffer så gjør deg klar og ta en unnamanøver i akkurat rett øyeblikk for å sprette høyt opp i luften og plante Mestersverdet i hodet på Ganon.

Skrevet (endret)

5492055[/snapback]

Hver gang du blir truffet/skadd skal det kommer noen flaggermus som tar deg (ellers å var det når du skadet Ganondorf). Drep de så dropper de noen ganger magiflasker. Ellers får du bare fortsette å forsøke og bare skyte når du absolutt kan.

Endret av TCi
Skrevet

5492055[/snapback]

Hver gang du blir truffet/skadd skal det kommer noen flaggermus som tar deg (ellers å var det når du skadet Ganondorf). Drep de så dropper de noen ganger magiflasker. Ellers får du bare fortsette å forsøke og bare skyte når du absolutt kan.

5492138[/snapback]

Først henger han i tråder. Da kommer det flaggermus og dette går egentlig greit.

Så blir han til en edderkopp. Det går også greit. Men så blir han til en slange, og beveger seg utrolig fort. Jeg klarer ikke å treffe han, og tar veldig mye skade selv når han treffer meg. Kommer ingen flaggermus da.

Skrevet
Først henger han i tråder. Da kommer det flaggermus og dette går egentlig greit.

Så blir han til en edderkopp. Det går også greit. Men så blir han til en slange, og beveger seg utrolig fort. Jeg klarer ikke å treffe han, og tar veldig mye skade selv når han treffer meg. Kommer ingen flaggermus da.

5492456[/snapback]

Alt er ganske simpelt helt til slangen. Ja den er litt vrien å ta, men det trengst bare litt tålmodighet. Det kan også være lurt å fylle opp en flaske eller to fra bestemors brygg på Outset Island før du går til Ganon.

Skrevet

Enig med folket, slangen er litt vrien, ikke bry deg med å "stunne" den først. Bare sikt på halen så godt du kan med buen. Pass på så du ikke havner i en klemme med slangen langs veggene, det svir. :!:

Ellers er jeg litt skuffet over Ganon selv, på tårnet. Hadde lest at det var den "beste og vanskeligste kampen i Zelda-spillhistorien", men for meg var det over på første forsøk, og jeg brukte ikke bestemors eliksir heller :ermm:

Skrevet

Hmm.. har aldri "stunnet" den med vilje før, har ikke funnet ut hvordan :D

Kampen på taket var helt fantastisk. Husker første gangen (klarte det på første forsøk selv). Råere kamp i Zelda har jeg aldri prøvd før, digget avsluttningen. Wind Waker er et mesterverk av et spill. Fikk nesten lyst å ta han igjen for n'te gang.

Skrevet

Hehe.. Husker Moldorm i tårnet i "A Link to the Past". Han var en irriterende boss da, og de har sannelig greid å gjøre denne enda mer irriterende! :D

Den tiden Gannon står stille når du slår han i hodet med sverdet er veldig kort, og sjansene for at du rekker å plassere deg for å få et skudd i tide er relativt liten. Mitt beste tips er å skyte han på avstand eller å skyte han når han sirkler rundt deg.

Husk at du blir nødt til å smøre deg med tålmodighet i denne kampen, for du kommer til å bruke MYE mer tid på denne bossen enn noen av de andre. Har du lite magi kan du drepe de små enøyde-kråkebolle-dyrene for å få påfyll. Vær heller ikke redd for å bruke Blue Potions underveis ;)

Hvis du står nær veggen på motsatt side for der Ganon/Moldorm befinner seg så er sjansene for å få kråkebollene på deg mindre, og det er bra fordi du løper saktere med dem hengende på deg. Prøv å beregn hvor halen kommer til å bevege seg når han flyr omkring og stanger i veggene, legg ann skuddet og skyt der du tror halen kommer til å være neste sekund. Husk at tålmodighet er nøkkelen her!

Du kan også stå nærmere midten av rommet og satse på at han vil sirkle deg litt før han angriper deg. Da har du muligheten til å plante en pil i han, men begrenset med tid. Noen ganger fortsetter han bare forbi deg etter sirklingen, eller så angriper han. Problemet er at du rekker trolig ikke å skifte tilbake til sverdet for å slå han i hodet når han kommer rushende mot deg, men det er ikke noe problem, for du husket vel å ta med deg potions til kampen, ikke sant? ;)

Håper at dette hjalp! Husk å være tålmodig og at de små dyrene kan gi deg påfyll hvis du har lite magi. Når du har slått denne bossen kan du glede deg til tidenes kuleste kamp mot Gannon :thumbup:

Så får vi se om The Twilight Princes disker opp med en enda fetere bosskamp. Gleder meg! :D

Skrevet

"Stunne" var kanskje et dårlig orvalg :p Det jeg mente var at hvis du slår slangen i hodet/ansiktet så beveger den seg veeeeldig sakte en kort stund.. Slik at du kan skyte den i halen med bua. Men det enkleste er faktisk bare å skyte den mens den beveger seg vanlig, hold god avstand, sikt litt + litt flaks, så er det ikkeno stress.

:!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...